خبر

وسپا، برند یک میلیارد یورویی

برند وسپا با شهرتی بین‌المللی و به عنوان نماد یک سبک زندگی، در سال جدید میلادی بیش از یک میلیارد یورو (۱ میلیارد و ۷۹ میلیون یورو) ارزش گذاری شده است.

وسپا از نظر طراحی، سبک زندگی و سرگرمی متمایز و منحصر به فرد است.

وسپا برندی است که به ارث رسیده اما دائم در حال تکامل است. این برند اساسا ایتالیایی است اما در عین حال در سطح جهانی محبوبیت فراوانی دارد.

در تعیین ارزش مالی برند وسپا، اینتربرند از یک سری تکنیک‌های ارزش گذاری برند خاص و ثابت شده کمک گرفت که تجزیه و تحلیل مالی را با استفاده از داده‌های اولیه و کمی جمع آوری شده و تحقیقات از ۱۰ بازار کلیدی وسپا (ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا، ویتنام، تایلند، اندونزی، چین و هند) انجام دادند.

برند وسپا هر روز بیشتر از روز قبل در بازار اروپا از بقیه پیشی می‌گیرد. با وجود جایگاه پایین تر آن در ایالات متحده آمریکا و آسیا، در اندونزی بسیار پر طرفدار بوده و اخیرا کارخانه جدیدی در این کشور احداث کرده است.

وسپا چیزی بیشتر از یک موتور بوده و در سطح بین المللی نیز فرصتی برای مردم جهت ابراز وجود در جامعه و محصولی برای استفاده در اوقات فراغت و سرگرمی به شمار می‌رود. همکاری‌های اخیر این برند با دیور، دیزنی، پیکسار، جاستین بیبر و به تازگی میکی موس، دی ان ای منحصر به فرد این برند را بیش از پیش تقویت کرده است.

با توجه به ۱۰ عامل مهمی که در رابطه با قدرت برند در مطالعه جدید اینتربرند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، از رابطه نزدیک و صمیمانه وسپا با کاربران و متمایز بودن برند می‌توان به عنوان نقاط قوت آن نام برد. این امر نه تنها نزدیکی عمیق سمبل وسپا با مشتریانش را به تصویر می‌کشد، بلکه توانایی برند را در زمینه برقراری ارتباط عاطفی با آن‌ها از طریق حرکات بسیار متفاوت و مبتکرانه نشان خواهد داد.

به طور خلاصه، وسپا خود را به عنوان یک برند صاحب سبک در زندگی افراد به اثبات رسانده و با یک استراتژی روشن و مشخص به سمت جلو حرکت می‌کند. در حال حاضر میلیون‌ها نفر دنبال کننده پرشور در همه جای دنیا به آن علاقه داشته و آن را فالو می‌کنند.

در سال ۲۰۲۲، گروه وسپا برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت‌های خود به نقطه عطف درآمد ۲ میلیارد یورویی رسید که در مقایسه با پارسال ۲۵ درصد رشد داشته است.

www.interbrand.com

source

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا