تبلیغات بازرگانی: در بحبوحه بازار داغ استارت آپها، فرصتی پیش آمد تا با به سراغ یکی از آنها رفته و صحبتی با آنها داشته باشیم. استارت آپ "همپا" که در تعطیلات نوروز توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در ادامه گفتوگویی که با مهیار محمدی، مدیر بازاریابی همپا داشته ایم را مطالعه میکنید. درباره همپا بگویید و اینکه تفاوت همپا با سرویسهایی مانند اسنپ و تپسی که این روزها نمونه داخلی مشابه فراوان هم پیدا کردهاند ، چیست؟ همپا که با شعار " همپا شو " کار خود را شروع کرده است، یک اپلیکیشن Car Pooling است. در واقع همپا بر منبای booking یا هم رزور کردن کار میکند و شما قبل از سفر درون شهری و یا برون شهری خود بایستی آن را مشخص کنید ولی اسنپ و تپ سی سرویسهای On Demand میباشند؛ به این معنا که شما در لحظه تصمیم به جابجایی میگیرید و درخواست خود را ارسال میکنید. در این اپلیکیشن شما میتوانید به عنوان همران، یعنی کسی که خودروی خود را به اشتراک میگذارد، زمان و مسیر تردد و تعداد صندلیهای خالی خود را ثبت کنید و یا به عنوان همپا، یعنی کسی که از صندلی خالی دیگر خودروها بهرهمند میشود، مسیر مورد نظر را جستجو کنید. سپس با توجه به امتیاز، سابقه سفرها، علایق و نظرات ثبت شده افراد مورد نظرتان را برای همسفری انتخاب کنید. درباره شکلگیری همپا توضیح دهید. تکنولوژی و همه اتفاقات جدید برای پاسخ دادن به به یک مشکل هستند. معضلی که در ابتدا وجود داشت قضيه ى آلودگى هوا بود. براى حل اين مشكل ايده هاى مختلفى شكل گرفت و بعد از صحبت با خيلى از افراد متخصص و انجام تحقیقهای فراوان به اين نتيجه رسيديم كه carpooling مى تواند یک جواب خوب براى اين مسأله باشد. تصمیم بر این شد که یک application طراحى كنيم براى همسفرى و اين كه آدمها بتوانند با ديگر افرادى كه هم مسير و همفكرشون هستن سفرهای درون و برونشهری خودشون را بروند و البته که تك سرنشين هم نباشند و وقتهاى مردهى زندگى را به لحظه هايى مفيد تبديل كنند. به بیان بهتر، همپا اپلیکیشنی است برای کاهش هزینههای جابجایی، کاهش آلودگی هوا، کاهش خودروهای تک سرنشین، همراهی افراد در طول سفر و پیدا کردن یک دوست جدید. هزینههای سفر چگونه تعیین شدهاند؟در همپا یک قیمت پیشنهادی برای سفرها وجود دارد که این قیمت بر منبای هزینههای سفر یعنی مسافت سفر و هزینههای خودرو میباشند. امکان تعیین قیمت برای همران وجود دارد و توسط وی تعیین میشود. البته که محدودیتهایی هم وجود دارد و در یک بازه مشخص میتواند این قیمت را مشخص کند.چه برنامههای تبلیغاتی برای معرفی خود به مخاطب هدف خود دارید؟همپا در شتابدهنده شریف شکل گرفته و حمایت شده است و برنامههای تبلیغاتی در دانشگاهها و رویدادهای مرتبط داشته است. در حال حاضر تمرکز خود را برروی دانشجویان گذاشتهایم چراکه این نرمافزار یا به عبارت بهتر این پلتفرم به خوبی میتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای آنها باشد و در آینده به سراغ بخشهای دیگر بازار خواهیم رفت. تبلیغات بازرگانی: در بحبوحه بازار داغ استارت آپها، فرصتی پیش آمد تا با به سراغ یکی از آنها رفته و صحبتی با آنها داشته باشیم. استارت آپ "همپا" که در تعطیلات نوروز توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در ادامه گفتوگویی که با مهیار محمدی، مدیر بازاریابی همپا داشته ایم را مطالعه میکنید. درباره همپا بگویید و اینکه تفاوت همپا با سرویسهایی مانند اسنپ و تپسی که این روزها نمونه داخلی مشابه فراوان هم پیدا کردهاند ، چیست؟ همپا که با شعار " همپا شو " کار خود را شروع کرده است، یک اپلیکیشن Car Pooling است. در واقع همپا بر منبای booking یا هم رزور کردن کار میکند و شما قبل از سفر درون شهری و یا برون شهری خود بایستی آن را مشخص کنید ولی اسنپ و تپ سی سرویسهای On Demand میباشند؛ به این معنا که شما در لحظه تصمیم به جابجایی میگیرید و درخواست خود را ارسال میکنید. در این اپلیکیشن شما میتوانید به عنوان همران، یعنی کسی که خودروی خود را به اشتراک میگذارد، زمان و مسیر تردد و تعداد صندلیهای خالی خود را ثبت کنید و یا به عنوان همپا، یعنی کسی که از صندلی خالی دیگر خودروها بهرهمند میشود، مسیر مورد نظر را جستجو کنید. سپس با توجه به امتیاز، سابقه سفرها، علایق و نظرات ثبت شده افراد مورد نظرتان را برای همسفری انتخاب کنید. عضویت در این اپلیکیشن چگونه است؟ در حال حاضر تنها نسخه اندروید این برنامه موجود است و به زودی برای ios نیز منتشر خواهد شد. افراد پس از نصب اپلیکیشن بر روی گوشی خود و وارد کردن اطلاعات میتوانند از امکانات آن استفاده کنند. برای بالا بردن امنیت، افراد میتوانند اسکن شده کارتهای شناسایی خود را در نرمافزار آپلود کنند و با این کار ۵۰۰۰ تومان اعتبار برای سفرهایشان دریافت خواهند کرد. افرادی که مدارک شناسایی خود را آپلود کرده باشند با یک تیک آبی رنگ در پایین عکس پروفایلشان مشخص میشوند و مسلما اعتماد به آنها برای سفرها بیشتر است. همچنین افراد میتوانند مشخص کنند که به اهل گوش دادن به موسیقی هستند و اینکه آیا با سیگار (سیگاریها) مشکل دارند. این دو گزینه میتواند کمکی زیادی به افراد برای انتخاب همران خود کند. همچنین برای بانوان گزینه "فقط خانمها" وجود دارد که با فعال کردن آن فقط با خانمها سفر خواهند کرد. در انتهای همسفری نیز قابلیت نظرسنجی دو طرفه برای افراد وجود دارد و هرکس به طرف مقابل خود امتیاز میدهد که میتواند معیاری مناسب باشد برای سایر افراد در سفرهای آتی.مهیار محمدی در انتها بیان کرد که این استارت آپ جنبههای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و استفاده درست از آن میتواند تاثیرات مثبتی برای جامعه داشته باشد. tablighatbazargani.ir- محمد طبيب زاده
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد