تبلیغات بازرگانی: رمضان یادآور ماه همدلی و همراهی افراد با یکدیگر است. ماهی که سفره های افطار در غروب های دل انگیز گسترده و افراد کنار هم حضور پیدا می کنند. این ماه برای برندها نیز فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبانشان است. همین موضوع باعث شده اکثر برندها به هر نحوی حضورشان را در این ماه نشان دهند. در این میان برخی از برندها به ماه رمضان نگاه ویژه ای داشته و فقط به اکران پوستری ساده اکتفا نمی کنند. کاله از جمله برندهایی است که با برنامه ریزی مشخص و اصولی پا به میدان گذاشته و کمپین گسترده ای را با عنوان " لقمه همدلی" برای ماه مبارک رمضان اجرا کرده است. تبلیغات بازرگانی؛ برای دریافت اطلاعات دقیق تر درباره این کمپین گفتگویی را با راضیه افضلی مدیر مارکتینگ بخش پنیر کاله داشته که در ادامه می خوانید. راضیه افضلی مدیر مارکتینگ بخش پنیر کاله درباره کمپین لقمه همدلی گفت: برند کاله سعی دارد، در تمامی مناسبت های مختلف مخاطبانش را همراهی کند. ماه مبارک رمضان یکی از مناسبت هایی بود که در آن کاله تصمیم به اکران کمپینی گسترده با محوریت محصولات پنیر گرفت. پنیر یکی از محصولات اساسی سفره های افطار ایرانیان است. محصولی که معمولا به شکل لقمه مورد استفاده قرار می گیرد. لقمه ای که ایده کمپین برند کاله را شکل داد. از طرفی رمضان ماه همدلی و در کنار هم بودن است. حس خوبی که شاید در ماه های دیگر به این شدت قابل لمس نباشد. کاله برای کمپین مناسبتی خود از واژه ی همدلی وام گرفت و آن را در کنار لقمه در کمپین خود استفاده کرد. این رویکرد باعث شکل گیری نام کمپین با عنوان " لقمه_همدلی" شد. افضلی می گوید: کاله قصد دارد، از طریق این کمپین به اشتراک گذاری حس همدلی را، میان مخاطبانش افزایش دهد. حسی که در آن افراد هر آنچه دارند میان هم تقسیم می کنند. این حس و تقسیم کردن لقمه با دیگران المانی بود که کاله از آن در آرت ورک های محیطی نیز بهره برداری کرده است. همانطور که قبلا نیز گفته شد: این کمپین با محوریت پنیرهای کاله برنامه ریزی شده است. بنابراین جهت تهیه لقمه نیز در این کمپین از پنیرهای مختلف کاله استفاده شده است. این کمپین ۳۶۰ درجه اجرای شده و در آن از رسانه های تبلیغاتی ATLو BTL و دیجیتال استفاده شده است. برند کاله در کنار این کمپین به سراغ بنیاد کودک رفته و سعی نموده است که ، در راستای مسئولیت اجتماعی خود فعالیتی را برای کودکان کار انجام دهد. جلسات مختلفی با انجمن کودکان کار برگزار و آنها از اجرای کمپینی با محوریت توزیع لقمه های نان و پنیر میان کودکان کار استقبال کردند. همین موضوع گروه ما را برآن داشت، به سراغ چهارراه های بروند که حضور بچه های کار در آنها بیشتر به چشم می خورد. برند کاله در این مکان ها شروع به توزیع لقمه های پنیر کرد. بازخورد این اتفاق غیرقابل تصور گروه ما بود و مردم نیز از این حرکت استقبال خوبی کردند. علاوه بر کودکان این لقمه ها میان مردم عادی نیز در لحظات نزدیک به افطار نیز توزیع شد. از این حرکت فیلم مستندی تهیه و با هشتگ لقمه _ همدلی در فضای مجازی منتشر شده است. برخی از مخاطبان این حرکت برایشان جذاب و حین توزیع عکاسی کرده و با هشتگ لقمه _ همدلی در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند، این اتفاق خودجوش و داوطلبانه انجام شده است. در این راستا برخی از اینفلوئنسرها از گروه درخواست کردند در انتشار بیشتر پیام این کمپین کمک کنند. همین رویکرد باعث شد، لقمه هایی میان این افراد توزیع و آنها در صفحه ها خود به اشتراک گذاشته و درباره آن با مخاطبانشان صحبت کردند. ضمنا پایان مستند لوگوی انجمن کودکان کار نیز آورده شد تا مخاطبان با این موسسه بیشتر آشنا شوند. این کمپین جالب توجه و با بازخوردهای خوبی مواجه شد، بر این اساس برند کاله تصمیم دارد این رویکرد و کمپین را بعد از رمضان در ماه های دیگر نیز ادامه دهد.افضلی در ادامه افزود: علاوه بر آگهی تلویزیونی و محیطی، این کمپین در فضای مجازی نیز اجرایی شده است. برای این بخش در کنار فیلم مستندی که در شبکه های اجتماعی اکران شده، فیلم کوتاهی از طرز تهیه لقمه ها با پنیرهای مختلف تهیه و در صفحه اینستاگرام برند کاله بارگذاری شده است. این فیلم ها نیز با هشتگ لقمه_همدلی به اشتراک گذاشته شده است. افضلی درپایان می گوید: برند کاله با اکران این کمپین تلاش دارد، حس مثبت همدلی را در مخاطبانشان تقویت کند، به نوعی این کمپین با هدف افزایش فروش و یا معرفی محصول انجام نشده است. همچنین مخاطبان برند کاله از طریق رسانه های مختلف پیام هایشان را دریافت می کنند. بنابراین برای انتقال پیام از تمامی رسانه ها بهره برداری کرده ایم. نکته مهم دیگر این است، برند کاله بعد از پایان کمپین، فاز تحقیقاتی را در راستای سنجش اثربخشی کمپین اجرایی خواهد کرد. برند قصد دارد، بداند حس همدلی و پیام کمپین چقدر به مخاطبانش منتقل شده است. به هرحال اجرای کمپین های مسئولیت اجتماعی پیچیده است و برای ادامه آنها باید دقت زیادی شود تا برند دچار آسیب نشود. در نتیجه اگر مخاطبان بازخوردهای مختلف خود را از کمپین لقمه _ همدلی به گروه ما منتقل کنند، به نتیجه بهتر این کمپین کمک زیادی خواهند کرد. tablighatbazargani.ir-نرگس فرجی
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد