تبلیغات بازرگانی: مدتهاست که با قرصهای ماشینظرفشویی شرکت هنکل آلمان با برند پریلآشنایی داریم. این شرکت هماکنون محصولی جدید تولید کرده است که با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد. آژانس اشاره برای معرفی این محصول کمپینی دیجیتال طراحی و اجرا نموده است.یاسمن مشفقی مدیر واحد امور مشتریان آژانس تبلیغاتی اشاره در این خصوص میگوید: "شرکت هنکل با معرفی محصول جدید ADW پریل به ما مراجعه کرده و یک کمپین دیجیتال را درخواست کرد. ADW دو شخصیت به نامهای «ماریا و دیشی» دارد که حدودا هشتماه پیش خلق شدهاند؛ تصمیم بر این بود که کمپین دیجیتال با این شخصیتها ادامه پیدا کند. تیم ما تصمیم گرفت براساس این درخواست مشتری ویدیوهایی تولید کند و با انتشار آنها در فضای مجازی بتواند طی مجموعهای از پروژههای مختلف محصول را معرفی کند."همچنین کسری صابری مدیر پروژهی برند پریل از آژانس اشاره دربارهی چگونگی شکلگیری این تبلیغات چنین میگوید: "نکته اول آنکه طی چندسال گذشته این برند نسبت به فعالیت در فضای دیجیتال تمایل بیشتری دارد. و در عین حال از آنجایی که استفادهی بیش از حد فسفات در مواد شوینده میتواند سلامت زیستبومها و موجوداتی که درآبهای راکد زندگی میکنند را بهخطر بیندازد، بسیاری از شویندهها این مواد را از فرمول خود حذف کردهاند. در همین راستا پریل هم فسفات را با مادهی دیگری جایگزین کرده است. بخشی از کمپین معرفی محصول، تبلیغات دیجیتال را در بر میگرفت و نقطهی عطف آن نیز توجه به محیط زیست بود."علیرضا سلطانی مدیرخلاقیت این پروژه از شرکت اشاره دربارهی شکلگیری ایدهی پروژه اظهار داشت: "در ایده پردازی برای این کمپین سازگاری محصول با محیط زیست و معرفی دوباره کاراکترها از خلال کمپین و فرصتها و محدودیت های فضای دیجیتال سه نکته ای بود که ما باید در بریف به آن توجه میکردیم. صفحهی برند پریل را تبدیل به صفحهی Maria-dishy کردیم و با معرفی دوبارهی شخصیت ماریا سعی کردیم تا رفتاری شبیه به یک اینفلوئنسر را برای او تعریف کنیم و او را وارد فضای زندگی متعارف کردیم. تلاش ما بر این بود که در یک برههی زمانی دو الی سه هفتهای این شخصیت را با مردم آشنا کرده تا نهایتا بتوانیم همزمان با معرفی محصول کمپین را به اوج برسانیم."سلطانی اضافه میکند: "در گفتگوهای میان آژانس دیجیتال لیمیتلاین و آژانس اشاره، استفاده از توجهای که مخاطبان به مقوله ی استندآپکمدی دارند به عنوان مهم ترین روش ارتباطی با مخاطب در دستور کار قرار گرفت.در واقع ما تنها به این روند جاری حساس بودیم و به این ترتیب این موج و روند را با برند هماهنگ و همراستا کردیم. بر این اساس پنچ استندآپکمدین را به تناسب ابعاد کمپین و شخصیت برند انتخاب کردیم شخصیت ماشین ظرفشویی«دیشی» را هم با این پنچ نفر وارد رقابت کردیم. شخصیت «ماریا» را هم بهعنوان مجری رقابت انتخاب کردیم. ماریا در واقع نمایندهی گروه هدفی بود که محصولات به آنها معرفی میشود، بنابراین برای میزبانی کمپین شخصیت بسیار مناسبی محسوب میشد و این نقطهی آغاز کار ما بود. ما باید شش سناریو برای هرکدام از رقابتکنندهها تهیه میکردیم و هر سناریو باید به موضوعی متفاوت پیرامون محیطزیست اشاره میکرد. این رقابت اتفاق افتاد. حالا مردم باید به بهترین استندآپکمدی با موضوع محیطزیست راًی دهند تا بهترین استندآپکمدین انتخاب شود.نکته دیگر آنکه رشد این کمپین یک رشد کاملا ارگانیک بود که در سلامت مطلق توانستیم حتی قدمی فراتر هم برداریم."آرش جلالی مدیرعامل شرکت لیمیتلاینز (Limit Lines) -شرکتی که در این پروژهی دیجیتال با شرکت اشاره همکاری میکند- دربارهی اجرای این کمپین اضافه کرد: "در اینکار مهمترین نکته این بود که توانستیم بزرگترین استندآپکمدی دیجیتال را در فضای مجازی و با اسپانسرینگ پریل اجرا کنیم. از آنرو که پریل و ADW حامی محیطزیست هستند ما قصد داشتیم یک طنز اجتماعی با محوریت محیطزیست تولید کنیم، به همین دلیل با استفاده از افرادی که در فضای مجازی شناخته شدهاند این استندآپکمدیها را اجرا کردیم.روند دیگری که در پیش گرفتیم فراهم کردن این امکان برای اینفلوئنسرها بود تا بتوانند یک روز مهمان صفحهی پریل شوند و با استوریها و پستهای برمبنای چالش حفاظت از محیطزیست -بهعنوان محور این تبلیغات- با مخاطب ارتباط برقرارکنند. اینکار بازخورد بسیار مثبتی داشت.نکتهی دیگر اینکه در مسیر هویت بخشی به شخصیتهای برند پریل تلاش کردیم تا این شخصیتها را علیرغم تولدشان در یک فرهنگ دیگر، با فضا و آداب و رسوم ایرانی آشنا کرده و آنها را برای مخاطب ملموس و باورپذیر کنیم. هدف کلی تیم ما در تولید این تبلیغات اثرگذاری بر مخاطب بود و توانستیم این امر را از طریق شخصیت ماریا محقق کنیم».tablighatbazargani- ندا عزيزي
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد