تبلیغات بازرگانی:عصر ارتباطات پدیده ای شگفت انگیز است که صاحب نظران علوم ارتباطات نظیر مارشال مک لوهان، دیوید رایزمن و فردینانتونیس سالها قیل به ظهور و بروز آن با ویژگی هایی که اکنون جوامع را دستخوش تغییرات بنیادین کرده است اشاره داشتند.به خصوص دردیدگاه های مک لوهان به عصر ارتباطات الکترونیک که چهره ی کار و زندگی اجتماعی مردم جهان را دگرگون میکند و با نزدیک کردن ملتها به یکدیگر در نهایت دهکده ای به پهنای کره ی زمین پدید می آورد که او آن را دهکده جهانی نامید.این روزها شاید درک چنین دیدگاه هایی درجوامع به شدت در حال تغییر امروزی توسط مخاطبان قابل درک باشد. ارتباطات الکترونیک و وسایل ارتباط جمعی نظیر شبکه های موبایل از مظاهر دگرگونی های شتاب زده عصر حاضر است.شیوه زندگی مخاطبان امروزی دستخوش این تغییرات قرار گرفته است و رفاه و سهولت بیشتری برای انجام فعالیت های اجتماعی روزمره فراهم شده است.امروز مخاطبان بادانلود و نصب نرم افزارهای متعدد می توانند بسیاری از فعالیت های خود را فقط با سیستم گوشی تلفن همراه پوشش دهند و حتی خریدهای اینترنتی که دایره ی وسیعی را شامل میشود انجام دهند.استقبال مخاطبان از این پدیده باعث شکل گیری و ایجاد فرصتهای شغلی متعددی شده که تا حدود زیادی در شرایط ترافیک زندگی ماشینی امروز را تسهیل کرده است."نرم افزار میوه رسان آترو" یکی از نمونه هایی است که به سبک اسنپ اما در زمینه ی نقل و انتقال انوع میوه درب منازل افراد کار می کند. به این شکل که با نصب نرم افزاری با عنوان میوه رسان آترو اقدام به ثبت سفارش واتنخاب انواع میوه جات و سبزیجات نموده و یا درخواست ارسال ماشین به درب منزل برا ی خرید حضوری نموده و ازطریق سامانه پرداخت بانک یا دستگاه پوز همراه خودروی ارسال شده اقدام به خرید نمود همچنین از طریق تماس تلفنی برای ارسال محصول یا خودروی شرکت اقدام کرد.اسد سلطانی مدیر این مجموعه گفت: طرح اولیه ی این کار بر مبنای ایجاد و راه اندازی کسب و کار تازه ای متناسب با شرایط روز جامعه و البته ارائه خدمتی تازه شکل گرفت. درواقع با استفاده از تکنیک های مارکتینگی و با به کارگیری و مشورت با کارشناسان موادغذایی و کشاورزی با کادری خلاق و مجرب، با توجه به مشکلات زندگی ماشینی در کلان شهرها برا ی اولین بار در ایران سامانه میوه رسان آترو راه اندازی شد.در این طرح مخاطبان میتواند برای مجالس و میهمانی ها و یا خرید روزانه خود از طریق تماس تلفنی یا نرم افزاری که روز گوشی تلفن همراهشان نصب شده است، در خواست خرید خود را اعلام و درب منزل تحویل گیرند که زمان دریافت سرویس حداکثر ۲ ساعت پس از ثبت درخواست است .در واقع نزدیک ترین خودرویی که به محل زندگی و یا کار درخواست کننده حضوردارد مانند سیستم اسنپ، به محل اعزام و سرویس مورد نظر مشتری را ارائه می کند.وی می گوید: دفتر مرکزی شرکت در میدان مرکزی میوه تربار تهران دایر است اما محصولات که شامل ۶۰ قلم بوده و انواع میوه های تولید داخل و خارجی نظیر آواکادو، آناناس، چیکو و… و حتی صیفی جات و سبزیجات تازه به شکل دست چین و با کیفیت بالا به قیمت روزعرضه می کند و ساعت کار همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب است که فقط روزهای جمعه ۹ تا ۳ بعد از ظهر سرویس دهی می شود.سلطانی درمورد میزان موفقیت طرح و مشکلاتی که در این زمینه با آن مواجه هستند گفت: در ابتدا راه اندازی چنین کسب و کاری واخذ مجوزهای لازم به دلیل مشکلات اداری حدود یکسال به طول انجامید اما طی مدت کوتاهی که از فعالیت این مجموعه می گذرد که فعلا در مناطق خاصی از تهران بوده استقبال خوبی شده. البته ازطریق شبکه های اجتماعی و توزیع کاتالوگ تا حدودی اطلاع رسانی شده.همچنین مهمترین مشکل، فساد پذیربودن محصولات است که تا حدودی به خاطر پرت محصول هزینه هایی را بر شرکت تحمیل میکند اما در ابتدای کار نیز به این مسایل فکر شده بود. درحال حاضر حدود ۱۲ خودروی میوه رسان در سطح شهر تهران فعالیت میکنند و درخواست نمایندگی از برخی شهرها دریافت شده است.وی درادامه افزود: خودروهای شرکت با لوگو و طرح این مجموعه درسطح شهر تردد می کنند که ضمن ارائه سروبس نوعی تبلیغ و اطلاع رسانی در محل انجام می شود و مخاطبان با نحوه ی کار و خدمت دهی مجموعه آشنا می شوند. این خودروها با اولین درخواست به نزدیکترین محل استقرار خود اعزام شده و امکان خرید حضوری و دست چین محصولات را به مشتری داده و با دستگاه پوز که همراه دارند امکان پرداخت وجه را برای مشتریان درب منزل فراهم میکنند.لازم به ذکر است نام این مجموعه "آترو" عبارتی آذری است به معنای آتش و برگرفته از نام قدیم آذربایجان شرقی.tablighatbazargani.ir – مريم غضنفري
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد