تبلیغات بازرگانی: قرارداد مجوز ۷ میلیارد دلاری میان استارباکس و نستله دو عدد از بزرگ ترین شرکت های فعال در صنعت قهوه را با هم متحد می کند. هدف از این کار باید افزایش سود و منفعت هر دو شرکت باشد.شاید خواسته یا نیاز استارباکس به کمک نستله برای فروش قهوه عجیب به نظر برسد. استارباکس در حال حاضر بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای قهوه در جهان با یک ارزش برند خاص است که به عقیده شما این ویژگی می تواند در عرصه خرده فروشی به راحتی نتیجه دهد اما در واقعیت، روند رشد ترافیک استارباکس در بحبوحه رقابت رستوران های فست فود زنجیره ای کند شده است. از جمله این رستوران های فست فود زنجیره ای می توان به مک دونالد اشاره کرد که به شدت به بازار و فروشگا های قهوه برتر (و اغلب اوقات مستقل تر) فشار وارد می کند.نیاز به تمرکز بر روی بازگرداندن رشد به کسب و کار احساس می شود. در ادامه مادامی که خرده فروشی یک فرصت بزرگ به حساب می آید، ایجاد این جتبه از کسب و کار به تنهایی یک مورد انحرافی به شمار می رود و سرمایه گذاری زیادی در زمان و پول را خواهد طلبید.برای نستله، این قرارداد مجالی برای حرکت و ورود به بازار ایالات متحده آمریکا به شمار می رود. ردپای آن در بازار ایالات متحده آمریکا تاکنون کمرنگ بوده است. اقدام فوق همچنین به شرکت فرصت بهتری برای رقابت با رقبا، از جمله JAB، یک شرکت سهام خاص و دومین کسب و کار خرده فروش قهوه در جهان پس از توافقات جهت خرید سهام برند قهوه فوری Kenco، برند های قهوه Douwe Egberts و Keurig می دهد. به جمع این رقبا باید Peet’s (خرده فروش قهوه) و Espresso House (خانه قهوه) را اضافه کنیم.مترجم: مرضیه فروتنwww.marketingweek.com
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد