تبلیغات بازرگانی: سال ۲۰۱۸ در زمینه بازاریابان خالق آگهی های تبلیغاتی درخشان با کمبود مواجه نبودیم اما نه همه برند ها بلکه بعضی از آن ها به همین نسبت موفق شدند.چند آگهی تبلیغاتی که امسال جایگاهی عالی پیدا کردند، شامل برند هایی نظیر نایک و مک دونالد می شوند که در مواجهه با مسائل سیاسی یا اجتماعی موضع خاصی را اتخاذ کردند. ورای آگهی های بازرگانی تلویزیونی، این به یاد ماندنی ترین آگهی های تبلیغاتی سال ۲۰۱۸ نیز فرم شیرین کاری در فضای بیرون و تجربی را یافتند.با به پایان رسیدن سال ۲۰۱۸، وبسایت business insider مکررا نگاهی به خلاقانه ترین، تفکر انگیز ترین و سرگرم کننده ترین آگهی های تبلیغاتی از سوی بازاریابان، از خوب تا بهترین مثال دارد."نبرد" Doritos Blaze vs. Mountain Dew Ice (درجه: B)Doritos Blaze vs. Mountain Dew Iceپپسی از آگهی های تبلیغاتی اعتراض امیز مصیبت آور خود در سال ۲۰۱۷ با این آگهی تبلیغاتی برای Mountain Dew و Doritos به مسیر موفقیت بازگشت که آغاز حضور او در Super Bowl بود. در این آگهی تبلیغاتی و مرحله نهایی مسابقات حماسی بین Doritos Blaze و Mountain Dew Ice، پیتر درینکلیج (بازیگر آمریکایی) با همکاری باستا ریمز (خواننده رپ و بازیگر آمریکایی) جلوی مورگان فریمن و میسی الیوت (رپر آمریکایی) دیده می شد."معکوس کردن" مک دونالد (درجه: B)مک دونالدشرکت مک دونالد به مناسبت روز جهانی زن، ۸ مارس، در یکی از شعبه های خود حرف M را به W تغییر داد. این رستوران فست فود زنجیره ای و آژانس تبلیغاتی آن موسوم به "We Are Unlimited" نیز آن روز در ۱۰۰ شعبه خود به مدیریت زنان همه جای ایالات متحده آمریکا بسته بندی های خاص خود با لوگوی "W" را ارائه داد. در همین مسیر لوگو نیز در کانال های اجتماعی عوض شد. برخی افراد حرکت را تحسین اما دیگران مک دونالد را به همکاری با فمنیسم بدون ایجاد تغییر واقعی، مثل پرداخت یک دستمزد کم به کارگرانش متهم کردند.John Lewis' "EltonJohnLewis" (درجه: B+)John Lewis'این آگهی تبلیغاتی به سبک بیوگرافی، محصول آژانس تبلاین آگهی تبلیغاتی به سبک بیوگرافی، محصول آژانس تبلیغاتی adam&eveDDB ایت و عمیق ترین احساسات را بر می انگیزد. آگهی تبلیغاتی فوق التون جان را در حال خواندن ترانه "Your Song" نشان می دهد. آگهی تبلیغاتی رد پای دوران کودکی این ستاره پاپ و دریافت هدیه کریسمس در آن روز ها را دنبال می کند."دور انداختن بزرگ" برگر کینگ (درجه: A-)برگر کینگبرگر کینگ برای تبلیغ نرم افزار خود، در حرکتی غیر قابل درک، مشتریانش را به سوی بزرگ ترین رقیب خود هدایت می کند. کمپین محصول آژانس تبلیغاتی FCB نیویورک طرفداران را به گشودن قفل یک کوپن برگر ۱ سنتی بر روی نرم افزار فرا می خواند اما فقط وقتی که در فاصله ۱۸۲ متری یکی از شعبه های مک دونالد هستند. بازدید بیش از ۱ میلیون نفر از این شیرین کاری تبلیغاتی با فرم تسویه حساب در ۳۶ ساعت اول، با سرعت جایگاه آن را به صدر جدول App Store شرکت Apple رساند."تنها در خانه دوباره" گوگلگوگلگوگل با جذب مکولی کالکن برای تکرار نقش کوین مک کالیستر ۸ ساله در آگهی تبلیغاتی تعطیلات خود برای Google Assistant، طرفدران فیلم "تنها در خانه"، ساخته شد در سال ۱۹۹۰ میلادی، را شاد کرد. فیلم جالب "تنها در خانه" با نقش آفرینی کالکن برای کریسمس ساخته شد با این تفاوت که حالا او با ۳۸ سال سن یک ارتش شامل ابزار های مجهز به گوگل برای کمک به از بین بردن انسان های بد دارد."الکسا صدایش را از دست می دهد" آمازون (درجه: A)آمازونآگهی تبلیغاتی ۹۰ ثانیه ای پر از ستاره آمازون برای Super Bowl، تلاش گزوهی از افراد مشهور شامل ربل ویلسون (بازیگر زن استرالیایی)، گوردون رمزی (آشپز و شخصیت تلویزیونی) و سر آنتونی هاپکینز برای جانشینی الکسا را نمایش می دهد که اغلب اوقات با نتایج اغلب حنده دار همراه است."به یک چیز ایمان داشته باش، حتی اگر به معنای فدا کردن همه چیز باشد." نایک (درجه: A+)نایکدر حالی که تعدادی از برند ها سال های اخیر در مقابل مسائل داغ موضع خاصی را اتخاذ کرده اند، فقط چند برند مثل نایک جسور و شجاع بوده اند. نایک در سی امین سالگرد شعار "Just Do It" خود با کمپینی یک موضع جدی و محکم را به نفع کولین کیپرنیک و دیگر ورزشکارانی اتخاذ کرد که در اعتراض به خشونت پلیس بر علیه آمریکایی های سیاهپوست به سر می برند. کمپین تحریک واکنش ها از ترس تا واکنش منفی را در پی داشت و مدیر عامل شرکت نایک اعتقاد داشت که با افزایش فروش بر اساس گزارش ها ۶ میلیارد دلار به ارزش آن افزوده شد.مترجم: مرضیه فروتنwww.businessinsider.com
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد