تبلیغات بازرگانی: برند لوکس ایتالیایی گوچی در پی عرضه پلیور خاص خود از مردم عذرخواهی کرد. این پلیور یادآور یک نوع گریم نئاتر است که به منظور نشان دادن کاریکاتور یک سیاهپوست بر روی هنرمندان سفید پوست در قرن نوزدهم استفاده می شد. به گفته مخاطبان و منتقدان این پلیور به نوعی نژاد پرستانه است.برند مد بین المللی گوچی پس از انتقاد ها در رسانه های اجتماعی برای ارائه یک لباس بافتنی جدید در کالکشن زمستانی خود از مردم و مخاطبان معذرت خواست. این پولیور موسوم به "balaclava" به مردم چهره یک سیاهپوست را یادآوری کرد.این اتفاق منجر به خلق یک شگفتی بزرگ در رسانه های اجتماعی شد. کاربران توییتر ان را شبیه به چهره یک سیاهپوست و نشان دهنده طیف متنوع احساسات از خشم تا نفرت می دانستند.پلیور فوق که البته دیگر در وبسایت شرکت نیست، یک پلیور یقه اسکی سیاه است که تا بالا نصف صورت را پوشش می دهد. علاوه بر یک برش در آن به نشانه دهان، لب های قرمز درشتی نیز اطراف دهان تعبیه شده است.معرفی این پلیور ۹۰۰ دلاری با "ماه تاریخ سیاهپوستان" یعنی فوریه همزمان شد.در قالب یک پست توییتری روز چهارشنبه، این برند لوکس ایتالیایی از عذرخواهی عمیق خود بابت جنجال ناشی از عرضه بلوز پشمی balaclava سخن گفت.برخی کاربران محصول فوق را فاجعه و برخی دیگر آن را چهره سیاهپوست یک موسسه طراحی لباس و مد بانوان مخصوص میانسالان نامیدند.این اولین بار نیست که یک برند مد متهم به استفاده از چنین تصاویری شده است. سال گذشته، خانه مد لوکس "Prada" گفت پس از نمایش برخی آیتم ها در ویترین فروشگاه در منهتن و ترسیم تصاویر چهره یک سیاهپوست، از ارائه آن محصول صرف نظر کرد.مترجم: مرضیه فروتنwww.news18.com
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد