تبلیغات بازرگانی: همه هواداران بسکتبال می دانند که صدای جیرجیر کفش ها بخش جدایی ناپذیر بازی است. این صدا به خصوص در بازی های تلویزیونی شنیده می شود. فورد تصمیم گرفت تا با از بین بردن صدای فوق توجه برخی افراد را به سوی سیستم «AdvanceTrac» این خودروساز و فناوری کنترل پایداری الکترونیک آن جلب کند که عامل یاریگر جلوگیری از لغزندگی در خیابان ها است.بنابراین فورد برزیل این کار را انجام داد و مهندسان صدا برای حذف صدای جیرجیر کفش ها از بازی های فینال NBB (لیگ بسکتبال برزیل) با آن مشارکت کردند. صدای جیرجیر کفش های کتانی در زمین بازی یک دقیقه در هر مسابقه حذف شد. با هر بار قطع شدن صدا، گوینده بازی در حالی راجع به خودرو و تجربه رانندگی بدون صدا با آن حرف می زند که یک بنر روی صفحه نمایش، شکل ظاهری اتومبیل و قیمتش را نشان می داد. در ادامه آدرس وبسایتی را می بینیم که مردم می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فناوری فوق به آن مراجعه کنند.خودروی مدل crossover SUV اسپانسر کل فصل بسکتبال در شبکه های تلویزیونی Fox Sports و ESPN بود و با آن تجربه برند منحصر به فرد به مشارکت خود پایان داد.آژانس تبلیغاتی GTB برزیل با ذکر عبارت های بسکتبال دوستانه «Cross-Over ها Cross-Over ها را ملاقات می کنند» و «نه به صدای جیرجیر، بله به صدای فش فش» نیز دست به ساخت چند بنر تبلیغاتی برای این رویداد زد.
مترجم: مرضیه فروتنwww.thedrum.com