بدون دسته بندی

پست، داستان تولد مسیح را تغییر می دهد

تبلیغات بازرگانی: آگهی تبلیغاتی شرکت خدمات پستی نروژ با افشای نقش احتمالی یک پیک نامه بر در داستان تولد مسیح، در اقدامی طنز آمیز بر روی هویت و مفهوم «مریم مقدس» سایه تردید می اندازد.به گفته شرکت خدمات پستی نروژ (Posten Norge)، در ترجمه نروژی انجیل در سال ۱۹۳۰ میلادی چنین آمده است که یک حکم از سوی امپراطور «آگوستوس»، نخستین امپراطور روم، به همه مردم دستور می داد تا در زادگاه خود نامشان را ثبت کنند. این حکم به وسیله پیک یا همان پستچی به دست تک تک اهالی شهر ها می رسید.در نتیجه، این آگهی بازرگانی، محصول آژانس تبلیغاتی Pol اسلو، نگاهی به نقش این پیک در داستان تولد مسیح می اندازد. او طومار هایی خطاب به مریم و همسر آینده اش، یوسف نجار (ازدواج آن ها پس از تولد مسیح اتفاق افتاد) را به دست آن ها می دهد. با باز شدن در، مریم ظاهرا دلباخته این پیک نروژی با موهای طلایی می شود و نه ماه بعد فرزندش با موهای طلایی به دنیا می آید (این آگهی تبلیغاتی نظر اندک مسیحیانی را به تصویر می کشد که روایت انجیل از داستان تولد مسیح را تائید نمی کنند.)به گفته رئیس بازاریابی شرکت خدمات پستی نروژ، مونیکا سولبرگ، بدون شک این آگهی تبلیغاتی، حداقل ممکن است برخی افراد را تحریک و عصبانی کند اما هدف از برگزاری کمپین کریسمس فوق، آگاهی دادن درباره شرکت به شیوه ای خنده دار و شگفت انگیز است.مرضیه فروتنwww.adage.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا