تبلیغات بازرگانی: پایان هر سال یکی از داغ ترین خبر ها در رابطه با جوامع دیزاین و خلاقیت اعلام می شود: رنگ سال پنتون (Pntone). امسال کاشفان ترند در موسسه رنگ پنتون رنگ آبی کلاسیک با کد ۴۰۵۲-۱۹ را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ برگزیدند.به گقته لاری پرسمن، معاون مدیر موسسه رنگ پنتون، این رنگ، اطمینان بخش است و حس آرامش، اعتماد به نفس و امکان برقراری ارتباط را با خود به ارمغان می آورد. پیشرفت تکنولوژی، اغلب اوقات بر توانایی انسان در زمینه پردازش اشیاء پیرامون خود غلبه می کند. در این شرایط طبیعی است که به سوی یک سری رنگ های خاص جذب شویم. این رنگ ها حس صلح، شفافیت و حتی محافظت را به انسان هدیه می دهند. رنگ آسمان هنگام غروب و حس اطمینانی که از رنگ آبی کلاسیک حاصل می شود، موکد تمایل ما به ایجاد یک پایه و اساس مطمئن و پایدار است که برای ورود به یک دوره جدید باید از آن عبور کرد.ما همشه دوست داریم از نخستین افرادی باشیم که با رنگ سال پنتون تصویر سازی می کنند، زیرا از تاثیر فراوان آن بر روی فرهنگ بصری در صنایع و سرتاسر جهان نمی توان گذشت. از خریداران دنیای مد و صنعت زیبایی گرفته تا دیزاینر های محصولات و طراحان داخلی و همچنین تولید کنندگان، ظاهرا هر صنعتی به رنگ منتخب سال از سوی تاثیرگذار ترین سیستم رنگی جهان توجه و در فعالیت هایش آن را لحاظ می کند.رنگ سال ۲۰۲۰، آبی کلاسیک، یک پناهگاه امن در عصر مبهم و نا مشخص کنونی به شمار می رود که ارتباط میان انسان ها کمرنگ یا به طور کلی قطع شده است. در دورانی که اعتماد عمومی به موسسات، تبلیغات و آینده روز به روز بیش از گذشته به چالش کشیده می شوند، برخی افراد دوست دارند به عصر اعتماد، اعتبار و همدلی برگردند. خانواده رنگ های آبی، مدت ها است که به هر جا می روند، پیام صلح، آرامش، آسمان قابل اعتماد در طول روز، احساس ثبات و اطمینان، را با خود به همراه می آورند. این حس پایداری و آسایش را رنگ آبی کلاسیک به ما هدیه می دهد.Adobe، به عنوان شریک انحصاری پنتون، برخی دارایی های چند رسانه ای را از مجموعه گسترده اش برگزیده است که به عقیده خود بهترین نمونه تجسم روح رنگ سال به حساب می آیند. این موارد شامل عکس، المان طراحی، تمپلیت، ویدئو و موشن گرافیک برای الهام بخشی به افراد و ارتقاء سطح پروژه های خلاقانه آن ها می شوند.
مرضیه فروتنwww.theblog.adobe.com