تبلیغات بازرگانی: کمپین «درخت کریسمس سوخته» در استرالیا بر روی آتش سوزی های اخیر و عواقب ویرانگر آن تاکید می کند.آتش سوزی های اخیر در استرالیا بر روی کریسمس سایه می اندازد که می توانست شاد ترین فصل سال باشد. یک کمپین جدید در پی نمایش هزینه انسانی این ویرانی است.کمپین فوق، محصول آژانس تبلیغاتی DDB سیدنی با همکاری شرکت فیلمسازی Scoundrel، شهرداری این شهر و سازمان صلیب سرخ استرالیا چنین اتفاق مهمی را در خانه پوشش می دهد. در این راستا درخت کریسمس بسیار متفاوتی با مواد و وسایل به جا مانده از آتش سوزی در مناطق به شدت آسیب دیده ساخته شد.جیمز دایو این درخت کریسمس را با سنگ های قیمتی، شاخه ها و درختچه های آسیب دیده از آتش سوزی دیزاین کرد. درخت با وسایل سوخته ای از جمله درب یک مزرعه، دوچرخه و ستاره تزئینی باقیمانده از چرخ دوچرخه ای سوخته تزئین شد. کنار این اشیاء، نشانه های زادآوری مثل یک نوع بذر گل خاص در استرالیا به چشم می خورند که برای جوانه زدن به آتش احتیاج دارند.کنار تماشای درخت، همه مردم تشویق می شوند تا به صداهایی گوش دهند که بازتابی از تجربیات آن گروه از ساکنان استرالیا است که زندگیشان تحت تاثیر آتش سوزی قرار گرفته است.از جمله شرکای کمپین می توان به گروه فولکس واگن استرالیا و مک دونالد اشاره کرد که همگی درصدد جمع آوری بودجه برای سازمان صلیب سرخ و کمک به آماده سازی مردم برای مقابله و بازیابی شرایط بعد از وقوع فاجعه هستند.تا روز پنجشنبه ۱۹ دسامبر، مردم می توانند با استفاده از کارت های خود و یاری گرفتن از هدایای موجود زیر درخت، کمک های مالیشان را به صندوق امداد و سازمان نجات پس از فاجعه صلیب سرخ استرالیا اهدا کنند.به گفته تارا فورد، مدیر ارشد خلاقیت DDB سیدنی، عواقب این ویرانی برای خانواده ها و اعضای جامعه فراتری از آن چیزی است که فکرش را می کنیم و گاهی اوقات توان درکش از عهده ما خارج است. امید می رود که با این تغییر در نماد سنتی کریسمس، توجه مردم به این موضوع جلب و راه اهدای کمک های مالی برای آن ها باز شود.درک تاثیر واقعی این آتش سوزی بر روی وضعیت زندگی افراد می تواند سخت باشد. عملیات جمع آوری وسایل و ساختن درخت از بقایای آتش سوزی ها هوشمندانه انجام شده است.میل به کمک و یاری در همه ما موج می زند. حالا وقت آن فرا رسیده است تا افرادی که به خصوص در این فصل سال همه چیز خود را از دست داده اند، را مشمول بخشش و کرم خود کنیم.
مرضیه فروتنwww.brandinginasia.com