تبلیغات بازرگانی:بررسیها نشان میدهند، ۹% از مصرف کنندگان پنیر در ایران فقط پنیرهای باز و ۸۰% فقط پنیرهای بسته بندی شده و دارای برند خریداری می کنند. در شهرهای تبریز و کرج مصرف کنندگان بیشتری در مقایسه با متوسط جامعه پنیر باز مصرف میکنند. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز ((emrcپژوهشی را در زمینه" بازار پنیر در بین مصرف کنندگان ایرانی" انجام داده است. این پژوهش از افراد بالای ۱۵ سال در ۱۷ شهر از مراکز استانها در ایران به منظور بررسی الگوی مصرف پنیر در سال ۹۷ انجام شده است که در ادامه جزییات بیشتری از آن را میخوانید.حدود ۹۸% ازافراد جامعه در سال ۹۷ پنیر استفاده کردهاندپژوهش مورد نظر نشان داد: ۱۰,۴۰۲ نفر از ۱۰,۶۱۹ نفر در سال ۹۷ پنیر استفاده کردهاند. این افراد بیانگر ۱۹.۵ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال در ۱۷ شهر از مراکز استانها هستند. در مجموع بررسیها نشان دهندهی این است: ۹۸% از افراد جامعه مصرفکننده پنیر هستند و متوسط مصرف پنیر ۴ تا ۵ بار در هفته است.همچنین آمارها نشان داد: ۶۳% از مصرف کنندگان بیشتر از یک بار در هفته پنیر مصرف کردهاند که با عنوان مصرف کنندگان معمول شناخته میشوند. لازم به ذکر است، این گروه ۹۴% از مصرف پنیر را به خود اختصاص می دهند. در گروه مصرف کنندگان معمول افرادی هستند که روزانه پنیر استفاده میکنند. این گروه از افراد که یک یا بیشتر از یکبار در روز پنیر استفاده میکنند ۲۹ درصد از افراد جامعه هستند و گروه پرمصرف این محصول شناخته می شوند.درصد کمی از ایرانیان به برندهای تولیدکننده پنیر وفادارنددر حدود ۱۰% از مصرفکنندگان پنیر در ایران وفادار برند هستند؛ آنها گروه پر مصرف پنیر هستند که برند مصرفی خود را در دوره مورد بررسی تغییر ندادهاند. همچنین پژوهش نشان داد: حساسیت و وفاداری به برند مصرفی در طبقات اجتماعی اقتصادی متوسط و بالایی جامعه به نسبت مابقی طبقات کمتر است.در این میان ۵۵ درصد مصرف کنندگان پنیر در جامعه دغدغه برند مصرفی خود را دارند. این دغدغهمندی در شهرهای شیراز و اصفهان مشهودتر است. این گروه از مصرفکنندگان انتخاب خود را به ۱ یا ۲ برند در اغلب اوقات محدود کردهاند.علاوهبراین، بررسی نشان دهنده این است: ۲۶% از مصرف کنندگان برای برند مصرفی حساسیتی ندارند و برندهای مختلفی را مصرف میکنند. در نهایت ۹% از مصرف کنندگان جامعه تنها از پنیرهای باز و بدون برند استفاده میکنند.در حدود ۶۰% مصرف کنندگان از پنیر سفیر ساده استفاده کردهاندپنیرسفیدساده و پنیرپیتزا پرمصرفترین انواع پنیر در جامعه هستند. بیش از نیمی از مصرف کنندگان جامعه از این دو نوع پنیر استفاده میکنند. کرج و مشهد در مقایسه با نرم دو شهر مصرف کننده پنیر سفید ساده هستند. پنیرهای خامهای و لیقوان به ترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند. تهران و تبریز در مقایسه با نرم جامعه بیشتر مصرف کننده پنیر لیقوان هستند.همچنین بررسی توزیع مصرفکنندگان انواع پنیر در طبقات اجتماعی اقتصادی نشاندهندهی این است: درصد مصرفکنندگان پنیرهای سفید ساده و خامهای در تمامی طبقات اجتماعی اقتصادی مطابق با متوسط جامعه است. در مقایسه با متوسط جامعه پنیر لیقوان، پیتزا و پنیرهای طبیعی (گودا، چدار، …) در طبقات متوسط و بالایی جامعه مصرفکننده بیشتری دارند.در مجموع شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز که به عنوان مشاورتحقیقاتی کنار برندهای صاحبنامی در حوزه لبنیات قرار گرفته، گزارش مورد نظر را به منظور شناسایی بهتر بازار در اختیار علاقهمندان قرار داده است. برندها با شناسایی دقیق میتوانند، محصولات خود را هدفمند در بازار توزیع کنند.tablighatbazargani.ir- نرگس فرجی
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد