تبلیغات بازرگانی: در بازه زمانی فروردین تا بهمن ماه سال ۹۸ رتبه پنجم تبلیغات سه رسانه (تلویزیون، روزنامه، مجله) به پاککنندهها و محلولهای شیمیایی اختصاص یافته است. این گروه محصولی تعداد ۳۲,۳۲۵ آگهی را با حضور ۳۳ برند فعال در این بازه زمانی داشته است که در مجموع ۵ درصد از تبلیغات را شامل می شود. اطلاعات مورد نظر بخشی از گزارش تحقیقاتی است که توسط شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) با موضوع “بررسی تبلیغات پاککنندهها و محلولهای شیمیایی در بازه زمانی ۱۱ ماهه اول سال ۹۸ “تهیه شده و در اختیار عموم قرار گرفته است. در ادامه مشروح این گزارش را میخوانید.برندهای فعال در تبلیغاتگزارش مورد نظر نشان داد در بازه مورد ارزیابی تعداد برندهای فعال در تلویزیون ۲۶، در مجله ۱۰ و در روزنامه ۲ برند بودهاند. همچنین بهمنماه با ۲۱ برند، بیشترین مشارکت برندهای فعال را داشته است، پس از آن ماههای مهر و مرداد با ۱۵ برند در رتبه دوم قرار گرفتهاند.علاوه برموارد گفته شده،۹۹.۷ درصد تبلیغات در تلویزیون با تعداد۳۲,۲۳۷ آگهی انجام شده است و تنها ۸۸ تبلیغ در رسانههای چاپی مربوط به این گروه محصولی بوده است. بیشترین تعداد پخش آگهیهای پاککنندهها و محلولهای شیمیایی در شهریور و بهمن ماه انجام شده است و به ترتیب سهم ۱۳% و ۱۲% از تبلیغات این گروه در این ماهها انجام شده است.رتبه پنجم مایع لباسشویی به لحاظ تعداد پخش در بین محصولات تبلیغ شدهطبق بررسیهای انجام شده،پنج محصول پرتبلیغ گروه محصولی پاک کنندهها، مایع لباسشویی، مایع ظرفشویی، پودر ماشینی شستشوی لباس، نرمکننده لباس و شیشه پاک کن بوده است. همچنین مایع لباسشویی پنجمین محصول پرتبلیغ در ۱۱ ماهه اول سال ۹۸ است و ۵۹ درصد از تعداد تبلیغات گروه محصولی پاک کننده و همچنین ۵۵ درصد سهم از زمان این تبلیغات متعلق به مایع لباسشویی بوده است.۱۹ درصد تعداد آگهیها متعلق به شبکه آی فیلمدر بازه زمانی مورد پژوهش بیشترین تعداد پخش آگهیهای محصولات پاککننده و محلولهای شیمیایی در شبکه آیفیلم با سهم ۱۹درصد و در شبکه های ۱، ۲ و ۳ با سهم ۱۳درصد انجام شده است. لازم به ذکر است؛ بالاترین زمان در شبکه آیفیلم با سهم ۱۸درصد و شبکه ۲ با سهم ۱۴درصد بوده است.۳۹درصدتبلیغات پاککنندهها و محلولهای شیمیایی به تاپ اختصاص داردتعداد ۱۹,۰۸۷ آگهی درتبلیغات مایع لباسشویی به ۶ برند فعال تعلق داشته است. مایع لباسشویی تاپ در ۹ ماه کل بازه مورد بررسی فعال بوده و ۶۶درصد سهم از تعداد و۶۱ درصد سهم از زمان تبلیغاتاین محصول را به خود اختصاص داده است و اکتیو در رتبه دوم قرار گرفته است.تاپ به غیر از مایع لباسشویی به تبلیغ نرم کننده لباس نیز پرداخته که در مجموع ۳۹ درصد سهم از تعداد تبلیغات گروه محصولی پاک کنندهها و محلولهای شیمیایی را داشته است.استفاده از تیزر در ۸۸% از تعداد آگهیهای تلویزیونیدر ۸۸ درصد از تعداد آگهیهای تلویزیونی محصولات شوینده و پاککنندههای شیمیایی، از تیزر استفاده شده است. در میان ۲۶ برند فعال گروه محصولی پاککنندهها در تلویزیون، بالاترین متوسط زمان آگهی متعلق به برندهای هوم پلاس با ۳۷ ثانیه، گلرنگ و افشانه با ۳۵ ثانیه بوده است. کمترین متوسط زمان آگهی به دلیل استفاده از نشان آگهی۶ ثانیه متعلق به برند محصولات شوینده موژان است. راپیدو و بارفتن تنها برندهایی هستند که از حک آرم استفاده کردهاند.در مجموع، شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) که به عنوان مشاورتحقیقاتی همگام با برندهای بزرگی در حوزه محصولات شوینده و پاک کننده در بازار در حرکت است، پژوهش مورد نظر را به منظور افزایش آگهی کسب وکارهای فعال در این گروه محصولی تهیه و منتشر کرده است.tablighatbazargani.ir- نرگس فرجی
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد