بدون دسته بندی

دیجی‌کالا مردم را شریک منافع خود می‌کند

تبلیغات بازرگانی: بازار بورس ایران طی هفته‌های آینده شاهد عرضه اولیه سهام نخستین استارت‌آپ‌های ایرانی خواهد بود. کسب وکارهایی که برای رشد بیشتر در انتظار تامین سرمایه هستند. متخصصان سرمایه‌گذاری و فعالان عرصه استارت‌آپی عنوان می‌کنند: ورود اولین شرکت‌های استارت‌آپی و فعال در حوزه تکنولوژی نشانگر گذراندن دوران پرریسک و شفاف شدن وضعیت مالی آنهاست. در عین حال ورود آنها به بورس باعث دلگرمی دیگر استارت‌آپ‌ها و اعتماد سرمایه‌گذاران سنتی را به همراه خواهد داشت. در همین راستا پنج شرکت بزرگ اینترنتی کشورمان مانند: دیجی‌کالا، کافه بازار، تپسی، فیلیمو و شیپور خود را برای ورود به بورس و فرابورس آماده می‌کنند.محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا در نشست خبری درباره ورود به بورس گفت: برنامه‌ریزی برای ورود دیجی‌کالا به بورس جدید نیست و ما از سه سال گذشته در حال برنامه‌ریزی برای این اتفاق مهم هستیم. طی کردن پروسه ورود به بورس زمان‌بر است و نیاز به آماده‌سازی‌های بسیاری دارد. بخصوص این آماده‌سازی‌ها برای فعالان اکوسیستم استارتاپی و کسب وکارهای فعال درحوزه تکنولوژی زمان‌برتر است. نحوه فعالیت کسب وکارهایی مانند دیجی‌کالا در ایران تازه است و گنجاندن آنها در یک چارچوب سخت‌تر است. به همین مناسبت از سه سال پیش تیم IP در دیجی‌کالا برای آماده سازی تشکیل شد. در همین راستا سیستم‌های مالی و گزارشگری با شرایط ورود به بورس منطبق شد. در واقع نیاز بود که کسب وکار به سودآوری نزدیک و با شرایط حاکم بر بازار بورس هماهنگ شود.محمدی افزود: دیجی‌کالا به عنوان برندملی و با داشتن ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه باید در ادامه راه و پس از ۱۴ سال مردم را نیز در منافع خود شریک کند. چنین اتفاقی برای کسب وکارهای فعال در عرصه تکنولوژی دنیا نیز افتاده و در لیست هشت شرکت با ارزش دنیا هفت شرکت جزء فعالان حوزه تکنولوژی هستند. بنابراین اتفاق عجیبی نیست که یک شرکت تکنولوژی که میزان نفوذ بالایی در بازار دارد، وارد بورس شود. در مجموع دیجی‌کالا برای توسعه‌های آتی و برای رشد بیشتر نیاز به ورود به بورس دارد.tablighatbazargani.ir- نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا