تبلیغات بازرگانی: برند بیمیتو با ارائه ی سرویس خرید آنلاین و شبانه روزی بیمه، این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا ضمن مقایسه، امکان خرید آگاهانه خدمات بیمه ای مورد نظرشان را داشته باشند.صنعت بیمه با همه ی اهمیتی که دارد، در کشورما مورد توجه قرار نگرفته است. درجوامع پیشرفته یکی از شاخصه های توسعه یافتگی ضریب نفوذ بیمه است، لذا ایجاد فضایی برای آموزش و انتقال اطلاعات صحیح درصنعت بیمه، دست اندرکاران شرکت بیمیتو را به سمت ایجاد استارتاپی با هدف فروش آنلاین بیمه و توسعه این صنعت سوق داد.حامد ولی پوری مدیرعامل و موسس بیمیتو ضمن اظهار مطالب فوق افزود: اپلیکیشن بیمیتو امکان دسترسی آسان کاربران به اطلاعات جامع در مورد خدمات انواع بیمه های موجود در کشور را فقط در یک صفحه فراهم کرده است، در حالی که در شرایط سنتی دسترسی به چنین اطلاعاتی برای مقایسه و انتخاب و خرید خدمات بیمه از لحاظ مالی و زمانی هزینه بر بوده است.اما در این اپلیکیشن بانک اطلاعاتی از همه ی شرکت های بیمه کشور و خدماتی که ارائه می کنند به شکل آنلاین در اختیار کاربران قرارداده می شود تا با مقایسه خدمات و قیمت ها و… آگاهانه دست به انتخاب بزنند.خرید بیمه، شبانه روزی، غیرحضوری در دوران کرونا ولی پوری با اشاره به اینکه ارائه ی خدمات آنلاین در دنیای کنونی امری اجتناب ناپذیر است تاکید کرد: در شرایط کرونا که رعایت فاصله اجتماعی و حفظ قرنطینه اهمیت بسزایی دارد، این مجموعه خدمات متعددی را به کاربران ارائه داده که شامل: کلیه خدمات خرید و پرداخت های مخاطبان است که به شکل آنلاین و غیرحضوری انجام می شود.همچنین در مورد کاربرانی که بیمه نامه بدنه خودرو لازم داشتند، شرایطی فراهم شد تا بدون حضور کارشناس تنها با ارسال فیلم به شکل آنلاین به مراکز بیمه ای مدنظر امکان ارزیابی و تعیین خسارت و پرداخت آن فراهم شود.اتفاق بزرگی که در این مسیر رخ داد، حذف بیمه نامه فیزیکی بود که ضمن صرفه جویی نقدی از بعد محیط زیست و مصرف کمتر کاغذ و عدم قطع درختان که در طرح های کمپین تبلیغاتی نیز بدان اشاره شده بسیار تاثیرگذار است، به خصوص در بیمه شخص ثالث که قبلاً نسخه ی فیزیکی و کاغذی باید همراه کاربر بود.همچنین درشرایط خاص کرونا تمام پکیج هایی که برای مخاطبان ارسال می شد با رعایت پروتکل ها و همراه آن یک پد الکی جهت ضدعفونی بسته برای کاربر قرار داده می شد.استارتاپی که روش سنتی صنعت بیمه را متحول کردمدیرعامل شرکت بیمتو در پاسخ به این پرسش که مزیت خرید بیمه از این مجموعه برای کاربران چیست، تصریح کرد: در روش سنتی مخاطب برای مشاوره و دریافت پیشنهادات شرکت های متعدد با خدمات متفاوت نیازمند صرف هزینه و وقت زیادی بوده و اساسا این کار دشواری قلمداد می شد، اما درمقابل سایر رقبا و فعالان حوزه بیمه کاری که ما انجام دادیم امکان دسترسی آنلاین و سریع کاربران به سوابق بیمه ای شان، خرید و پرداخت کاملا غیرحضوری است. همچنین از دیگر خدماتی که در این راستا قصد داریم در آینده نزدیک پوشش دهیم این است که اگر مخاطی بخواهد وسیله لپ تاپ خود را بیمه نماید تنها با ارسال فیلم به شرکت مربوطه امکان کارشناسی غبرحضوری فراهم شود.در سرویس سنتی برای کارشناسی لازم بود کارشناسی مربوطه به شکل فیزیکی در محل حضورداشته و به ارزیابی خودرو یا… بپردازد که البته ضریب اطمینان آن تا حدودی پایینتر از ارزیابی تکنولوژی به شکل آنلاین می باشد.وی درادامه به نحوه ی شکل گیری ایده ی بیمیتو اشاره کرده و گفت: درسال ۹۵ که با تیم موسس این مجموعه تصمیم به راه اندازی استارتاپی در حوزه بیمه گرفتیم تصور می کردیم می توانیم از زیرساخت ها و دیتاهای بیمه مرکزی در راه اندازی این استارتاپ استفاده کنیم اما پس از مراجعه متوجه شدیم، هیچ آیین نامه ای برای فروش آنلاین بیمه وجود نداشته و اساسا فروش بیمه آنلاین غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می شود، نماینده های بیمه ها هم به ما با دیده ی تردید نگاه می کردند.اما با پیگیری هایی که انجام شد و استقبال مخاطبان و فروش قابل توجهی از این روش، صنعت بیمه به این مجموعه اعتماد کرد و حضور بیش از صدهزار مشتری باعث اعتماد بخش ها و لایه های بالاتر این صنعت به ما شد.استراتژی آموزش بازار در مارکتینگ بیمیتو او در ادامه گفت: صنعت بیمه در بین مردم ناشناخته است و اطلاعات بیمه ای تا حد بیمه های اجباری نظیر شخص ثالث و بیمه سازمانی و خدمات درمانی و… خلاصه می شود. اینکه بتوانیم اعتماد مخاطب را جلب کنیم نیازمند تبلیغات گسترده در سازه های محیطی و شبکه های اجتماعی بود، با این استراتژی که وقتی مخاطبان چنین حضور پر رنگ و قدرتمندی را از یک برند مشاهده کنند متوجه اتکاء آن به حیطه ی قانونمند و معتبر شده و راحت تر اعتماد کرده و آن را می پذیرد.به طورکلی در کمپین های ۳۶۰ درجه از همه ی قابلیت های رسانه ها استفاده می شود تا میزان اثرگذاری بالاتر رود.وی در ادامه به ادبیات خاص بیمیتو در ایجاد ارتباط با مخاطبان اشاره کرده و افزود: تگلاین ها و شعارهای به کار رفته در طرح های تبلیغاتی هریک برگرفته از خدماتی بود که بیمیتو روی آنها تاکید داشته: نظیر قطع کمتر درختان که به حذف بیمه نامه کاغذی اشاه دارد و سایر موارد.البته ابتدا محتوای پیام های بیشتر بر معرفی این استارتاپ که امکان ارائه خدمات بیمه آنلاین را دارد متمرکز بود با شعارهای نظیر "آنلاین بیمه کن".اما موضوعی که دراین کمپین ها از اهمیت بالایی برخوردار بود بحث آموزش مارکت بود چرا که وقتی پا به عرصه ای می گذاریم که قبلا تجربه ای درحوزه ی آن وجود نداشته نیازمند تولید محتوای آموزش است که در نهایت هزینه ی آموزش مارکت بر هزینه های تبلیغاتی افزوده می شود و هزینه آموزش بازار را به عنوان اولین بازیگر این بیزینس پرداخت کنیم.همچنین محتوایی که طی پنج سال فعالیت مان درمورد موضوعات بیمه تولبد کردیم و از طریق پیج و سایت در اختیار کاربران قراردادیم، با تمام محتوا و پیام هایی که از ابتدای شکل گیری صنعت بیمه تولید شده بود یکسان بود.چشم انداز؛ سروبس های اتوماتیک بیمه وی در ادامه از چشم انداز خدماتی که این مجموعه در نظردارد درحوزه ی صنعت بیمه به مخاطبانش ارائه نماید می گوید، اینکه اگر در خیابان تصادفی برای خودروی کاربران رخ داد با استفاده از هوش مصنوعی امکان برآورد خسارت توسط کارشناسی الکترونیک صورت گرفته و با استفاده از شبکه بانکی در مدت کمتر از ۵ دقیقه میزان خسارت محاسبه و به حساب کاربر واریز شود.این روش در حال حاضر در دنیا قابل اجرا است که تحولی بزرگ در صنعت بیمه و البته اعتماد و استقبال کاربران ایجاد کرده است.همچنین بتوانیم زیرمجموعه ای از خدمات مالی باشیم و سرویس هایی در حد کشورهای توسعه یافته به کاربران ارائه دهیم.
-tablighatbazargani.irمریم غضنفری