تبلیغات بازرگانی: رشد مثبت ۶۰ درصدی ارزش برند آمازون یک نمونه از تهدید های دنیای تجارت الکترونیک علیه خرده فروشی های فعال در صنعت گردشگری به شمار میرود.اینتربرند با اتخاذ یک روش تحقیقاتی منحصر به فرد در گزارش خود با عنوان بهترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰، برندهای دنیا را از لحاظ ارزش پولی رتبه بندی میکند.از جمله آثار فراوان شیوع کووید-۱۹ بر دنیای کسب و کار در سال گذشته میلادی، می توان به رشد سریع رسانه های اجتماعی و برندهای فعال در حوزه ارتباطات اشاره کرد. در این رابطه، اینستاگرام رتبه نوزدهم و یوتیوب رتبه سی ام را در رده بندی بهترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰ به دست آوردند. در ادامه به دلیل شیوع ویروس کرونا، پلتفرم ملاقات آنلاین زوم با کسب رتبه صدم برای اولین بار به رده بندی ها راه یافت.شیوع کووید-۱۹ تعطیلی فروشگاه ها در سرتاسر جهان را در پی داشت و باعث شد تا ارزش برندهای خرده فروش زارا و اچ اند ام به ترتیب ۱۴ و ۱۳ درصد کاهش یابد. این کاهش ارزش موجب سقوط حداقل شش پله ای آن ها در رده بندی سال گذشته میلادی شد. در نهایت زارا در جایگاه سی و پنجم و اچ اند ام در جایگاه سی و هفتم این رتبه بندی ایستادند.بعد از دو سال رشد مداوم برندهای لوکس، این نوع برندها در سال ۲۰۲۰ آسیب دیدند. در این راستا ارزش همه این برندها به جز هرمس بین ۱ تا ۹ درصد کاهش یافت. هرمس بدون هیچ تغییری نسبت به سال ۲۰۱۹ رتبه بیست و هشتم را کسب کرد. ارزش این برند در سال ۲۰۲۰، ۱۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار برآورد گردید.سایر برندهای لوکس که همگی در حوزه فروش ملزومات سفر از جایگاهی مهم و برجسته برخوردارند، همچنان حضوری پر رنگ در فهرست ۱۰۰ برند برتر سال دارند. به این ترتیب، لوئی ویتون به ارزش ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در جایگاه هفدهم، شانل به ارزش ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در جایگاه بیست و یکم، گوچی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار در جایگاه سی و دوم، کارتیر به ارزش ۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار در جایگاه هفتاد و سوم، دیور به ارزش ۵ میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار در جایگاه هشتاد و سوم، تیفانی به ارزش ۴ میلیارد و ۹۷۰ میلیون دلار در جایگاه نود و چهارم، بربری به ارزش ۴ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار در جایگاه نود و هفتم و پرادا به ارزش ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار در جایگاه نود و نهم قرار گرفتند.شیوع ویروس کرونا و به تبع آن افزایش میزان استقبال از روش های پرداخت بدون نیاز به تماس، تا حدی به سودآوری شرکت های «پی پال»، ویزا و مسترکارد کمک کرد و باعث شد تا پی پال با دوازده پله صعود به رتبه شصتم، ویزا با ۱۰ پله صعود به رتبه چهل و پنجم و مسترکارد با ۵ پله صعود به جایگاه پنجاه و هفتم دست یابند.ارزش کلی ۱۰۰ برند برتر سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با ۹ درصد رشد به ۲ هزار میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار رسید. برند ها و پلتفرم های فعال در عرصه فناوری در حال حاضر ۴۸ درصد از ارزش کلی برند های خاضر در این جدول را به خود اختصاص می دهند. این رقم در سال ۲۰۱۰ فقط ۱۷ درصد بود.سه برند برتر حاضر در این رده بندی (همگی فعال در حوزه فناوری) ۳۰ درصد از ارزش کل جدول را شامل میشوند. این رقم در سال ۲۰۱۰ فقط ۱۶ درصد بود.در خصوص روش ارزیابی صد برند برتر سال باید به این نکته اشاره کرد که موسسه اینتربرند سه تحلیل اصلی را پایه و اساس روش ارزیابی خود قرار میدهد:عملکرد مالی محصولات یا خدمات برندنقش برند در تصمیم گیری ها برای خریدقدرت رقابتی برند و توانایی آن در زمینه ایجاد حس وفاداری درون افراد، در نتیجه تقاضای پایدار و سود دهی در آیندهاینتربرند اولین شرکتی بود که برای روش ارزیابی مختص به برند خود، تاییدیه ای مطابق با پیش نیاز های «ایزو ۱۰۶۶۸» (شروط لازم برای ارزیابی ارزش پولی برند) دریافت و نقشی اساسی در زمینه توسعه استاندارد ها ایفا کرد.tablighatbazargani.ir- مرضیه فروتنwww.moodiedavittreport.com
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد