تبلیغات بازرگانی: ششمین جشنواره ملی اسباب بازی ایرانی با هدف معرفی برندهای برتر و خلاق این صنعت به شکل مجازی برگزار شد."محسن حموله" دبیر جشنواره و مدیر کل سرگرمی های سازنده و بازیهای یارانه ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: برگزاری جشنواره صنعت اسباب بازی ایرانی به شکل مجازی با همه ی مشکلات و محدودیت هایی که داشت فرصت بسیار بزرگی برای ایجاد نخستین سایت تخصصی صنعت اسباب بازی به عنوان مرجع و رفرنس در این حوزه بود که پژوهشگران، صاحبان کسب و کار و تولید کنندگان و حتی خانواده ها با مراجعه به این سایت امکان دسترسی به اطلاعات در مورد اسباب بازیهای ایرانی و موضوعات مورد نیاز را کسب می کنند و بانک اطلاعات جامعی در صنعت اسباب بازی کشور ایجاد شده است.این جشنواره در دو بخش عروسک و اسباب بازی ایرانی و همچنین نشست های تخصصی برپاشد؛ در بخش نخست طی فراخوانی که از دیماه داده شد از طراحان خلاق برای ارائه آثارشان دعوت به عمل آورده شد و حدود ۴۴۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که مورد داوری قرار گرفت و برترین ها در بخش پایانی معرفی شد.در بخش نمایشگاه تخصصی صنعت اسباب بازی نیزشاهد حضور ۱۴۰ اسباب بازی و ۲۸ عروسک به عنوان آثار برگزیده بودیم.همچنین هریک از تولیدکنندگان که در این جشنواره شرکت کرده و آثاری را ارائه دادند صفحه تخصصی برایشان در سایت ایجاد شده و امکان تعامل و تبادل نظر با طراحان و مخاطبان را دارند دراین بخش نیز یکهزار و دویست و پنجاه اسباب بازی از طریق بازار اینترنتی در معرض فروش گذاشته شد و خانواده ها بدون نگرانی از طریق مراجعه به سایت از نمونه های اسباب بازی و اطلاعات آن بازدید کرده و خرید آنلاین با ارسال رایگان محصول را تجربه کردند.همچنین اطلاع رسانی جزییات این رویداد از طریق شهرداری ها، صدا و سیما و همچین مراکز استانی کانون به شکل مویرگی در تمام شهرستانها و استانها انجام شد. طی سالهای گذشته این انتقاد به جشنواره وارد می شد که در تهران برگزار می شود اما برپایی آنلاین این فرصت را فراهم آورد که از همه ی نقاط ایران علاقمندان در جریان موضوعات جشنواره قرار گرفته و حتی از روستاها نیز درخواست خرید آنلاین داشتیم. در واقع کرونا باعث شد این رویداد به شکل کاملا ملی برگزار شود و ۶۸ درصد مخاطبان از شهرستان ها بودند.وی افزود: در ۶ نشست تخصصی امسال که به شکل وبینار برگزار شده بود شاهد حضور اساتیدی از کشورهای ژاپن، سوییس، آمریکا، سوئد و… بودیم که از تجربیات آنها در طراحی و تولید برندهای ملی و بومی در صنعت اسباب بازی استفاده شد و همچنین اطلاعات و نتایج تحقیقات در این حوزه در اختیار علاقمندان گذاشته شد که اطلاعات آن روی سایت قرار گرفته است.دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب بازی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برپایی جشنواره و همچنین "رویداد ملی ایده آزاد" که به انتخاب برترین و خلاقانه ترین طرح های صنعت اسباب بازی می پردازد و در جشنواره امسال نیز چندین اثر و طرح برتر، خلاق و منتخب از برگزیدگان این رویداد بود، امکان رشد این صنعت را فراهم آورده است.اما این اقدام نیازمند همکاری بین بخشی در حوزه های مختلف است و باید اسباب بازی به عنوان یک کالای فرهنگی که نقش بسیار مهمی در رشد فکر و ذهنی کودکان و نوجوانان دارد مورد توجه قرار گیرد و برندهای ایرانی با حمایت بخش های مختلف تاثیرگذار بتوانند در حوزه ی کاملا فرهنگی این صنعت به رشد و تکامل برسند و دیدگاه کالای لوکس و فانتزی از این صنعت برداشته شود.-tablighatbazargani.irمریم غضنفری
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد