تبلیغات بازرگانی: گروه صنعتی سحرخیز موفق به کسب گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی؛ از کمیسیون ملی یونسکو ایران شد.ایمان ملاجعفری معاون بازاریابی گروه سحرخیز، در رابطه با اخذ این نشان در گفتگو با خبرنگار "تبلیغات بازرگانی" تصریح کرد: سحرخیز با قدمتی بیش از ۸۰ سال به تولید و فروش محصولی می پردازد که برای تمام ایرانیان مهم و یادآور منحصر به فرد بودن سرزمین ایران است، زعفران ایران از دیر باز در ذهن همهی ما یکی از بهترینها و خاص ترینها در کل دنیا محصوب می شود، که حالا افتخار کسب یک گواهی معتبر از یونسکو نصیب برند زعقران سحرخیز شده است.این مجموعه از سال ۱۳۱۱ به همت "مرحوم حاج محمد سحرخیز "بنیان گذاشته شده ودر سالهای ابتدایی به شکل مجموعه فروشگاههای زنجیرهای فعالیت داشته ،اما در سالهای بعد سحرخیز با گسترش فعالیت هایش در راستای ارائهی محصولات با کیفیت و اصل احترام به مشتری، مزرعه های کشت و پرورش زعفرانرا راه اندازی کرد، سپس کارخانه های فرآوری محصولات متنوع بنا نهاده شد.تولید و بسته بندی بیش از ۱۰ گروه محصول مختلف و صادرات و فروش در جای جای دنیا از افتخاراتی است که باعث شده سحرخیز فاصله معناداری از رقبای خود داشته باشد.وی در ادامه تاکید کرد، گواهی قدمت و ثبت خاطرات جمعی یونسکو سندی است که براساس بررسیهای میدانی و ارزیابی مستمر از مستندات تاریخی از طرف کمیسیون ملی یونسکو بعد از انتخاب و انجام مراحل متعدد و بررسی و اعتبار سنجی سخت گیرانه به معدودی از برندها اعطا میشود.این گواهی فقط به یک مجموعه که معتبرترین و شایسته ترین برند در صنعت باشد تعلق میگیرد.و.درواقع زعفران سحرخیز در صنعت زعفران تنها برندی خواهد بود که این گواهی رادر یافت میکند.لازم به ذکر است درایران فقط تعداد معدودی از برندها ی قدیم و شناخته شده از جمله "بیمه ایران "و" بانک صادرات "موفق به اخذ این گواهی شده اند.وی افزود: کمیسیون ملی یونسکو به عنوان مرجع اصلی ثبت آثار ملموس و نا ملموس و فرآیندی ساختار یافته، تعداد معدودی از کسب وکارهای خاص را رصد کرده و در راستای هویت سنجی در قالب گواهی قدمت، برندها را درحافظه تاریخی کشورها ثبت میکند.این گواهی به عنوان سند تاریخی در سایت کمیسیون ثبت میشود و تاییدهای است به صنعت و سقم صحت آن بنگاه که به ایجاد جایگاه بین المللی و بهبود ارتباطات در عرصههای جهانی تایید مستقیم دارد.این گواهی بعد از بازرسی های میدانی و بررسی مستندات برند انتخاب میشود و به آنها اعطا میشود ومعمولاً در هر صنعت فقط یک برند انتخاب میشود و نگاه سازمانی جهانی یونسکو این مهر تاییدیه رادریافت مینماید .وی گفت: این گواهی در هر صنعت فقط به یک برند اعطاء میشود که برای مثال در صنعت زعفران فقط گروه کشاورزی صنتی سحرخیز توانسته است این گواهی را دریافت کند.البته بعد از تعلق این گواهی به یک برند بازهم بررسیها و ارزیابی ها به شکل مستمرهر ۲ سال یکبارانجام شده تا مخاطبانان آن برند مطمئن باشند همواره با کسب وکار معتبر تایید شده درارتباط هستند.یونسکو در این خصوص و بسیار حساس بوده و از آنجا نام یونسکو در بالای برگه ی گواهینامه درج شده به هیچ عنوان به سادگی از کنار آن عبور نمی کند واعتماد و اطمینان را به نام یونسکو در ذهنها وجود دارد خدشه دارنمی کند.کمیسیون ملی یونسکو ایران درجهت حفظ ارزش های فرهنگی و ارج نهادن به فعالیتهای مستمر و دامنه دار اقتصادی و ثبت قدمت کسب و کارهای برندهای دارای حسن سابقه تاریخی ،سندی تحت عنوان "گواهی قدمت و ثبت خاطرات جمعی " داردهدف از اعطای ای گواهی ایجاد هویت جهانی و ملی برای کسب و کارها است.کسب و کارهای معتبری که در طول سالیان متمادی حضور در عرصه ی کار آفرینی به خلق ارزش مشغول بوده و با حضور در حافظه ی اجتماعی مخاطبان حک شده اند.این گواهی که اعتبار ویژه ای به برندها میدهد فقط به مجموعه هایی تعق میگیرد که بیش از دو نسل یعنی ۴۰ سال فعالیت اقتصادی داشته باشند.
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد