تبلیغات بازرگانی: بیش از ۴۵ درصد از سهم فروش حجمی بازار دسر و ژله در پوشش جغرافیایی پنل emrc به محصول دسر آماده اختصاص دارد. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) با بررسی بازار دسر و ژله در بازه زمانی دوره یکساله منتهی به دوره دوماهه نیمه بهمن ۹۹ تا نیمه فرودین ۱۴۰۰ گزارش تحقیقاتی را ارائه کرده که در ادامه میخوانید.سهم فروش حجمی دسر و ژله در پوشش جغرافیایی emrcطبق بررسیهای صورت گرفته توسط emrc محصول دسر آمادهبا ۷/۴۵ درصد بالاترین سهم فروش حجمی را در بازار دسر و ژله بدست آورده است. پس از این محصول، پودر ژله در این بازار با ۵/۴۵ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. در این بازار ژله آماده نیز درصد کمی (۹/۶) به خود اختصاص داده است. در این گزارش سعی شده آمار مورد نظر در ۵ شهر اصلی بررسی و شهرهایی که آمار متفاوتی از میانگین ۲۴ شهر دارند، شناسایی شوند. تبریز و مشهد آمار متفاوتی داشتند که در به تحلیل دقیقتر آنها میپردازیم.وضعیت بازار ژله و دسر در تبریزسهم فروش حجمی دسر و ژله در شهر تبریز تفاوت جالب توجهی با پوشش جغرافیایی emrcدارد. به پیروی از روند کلی بازار در این شهر دسر آماده با ۴/۴۶ درصد بالاترین سهم فروش را میان محصولات بازار به خود اختصاص داده است. ژله آماده با ۳۲ درصد رتبه دوم و پودر ژله ۹/۱۶ درصد رتبههای بعدی در این شهر هستند که به ترتیب در حدود ۴.۶ برابر بیشتر و ۶۳ درصد کمتر از سهم خود در روند کلی بازار این محصول را بدست آوردهاند. در تبریز پودر دسر با ۹/۴ درصد سهم کوچکی را بدست آورده است.وضعیت بازار ژله و دسر در مشهددر شهر مشهد نیز سهم فروش حجمی محصولات ژله و دسر نسبت به پوشش جغرافیایی متفاوت هستند. در این شهر دسر آماده ۵۷ درصد از سهم فروش حجمی را بدست آورده است که ۲۵درصد بیشتر از روند کلی بازار در پوشش جغرافیایی این محصول است. پس از دسر آماده، پودر ژله با ۳۸ درصد در رتبه بعدی قرار دارد که ۱۵ درصد از سهم این نوع در روند کلی بازار این محصول کمتر است. سهم ژله آماده (۴/۳) در شهر مشهد قابل توجه نیست و نشان میدهد، مشهدیها نسبت به تبریزیها اقبال کمتری به این محصول نشان میدهند.شایان ذکر است: اطلاعات ارائه شده از کلیه برندها صنایع مختلف که در این گزارش آمده در بانک اطلاعاتemrc موجود است. علاقه مندان میتوانند با مراجعه به این شرکت اطلاعات تکمیلیتری از این گزارش را بدست بیاورند.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد