تبلیغات بازرگانی: بیشتر سازمانها برای جلب رضایت کارکنان تلاش میکنند ، اما همه آنها به این هدف نمیرسند. به همین دلیل برای متخصصان منابع انسانی مهم است که بیشتر در مورد عواملی که میتوانند رضایت کارمندان را افزایش دهند و اینکه چگونه در موفقیت کلی شرکت جای میگیرد، بدانند.عوامل رضایت از محل کارمشغول و راضی نگه داشتن کارمندان، چیزی فراتر از حقوق و مزایای خوب است. فهرست زیر برخی از جنبه ای اصلی رضایت شغلی ذکر شده توسط کارمندان را نشان میدهد:احترام – کارکنان رفتار محترمانه را مهمترین عامل رضایت شغلی ارزیابی میکننداعتماد – کارمندان معتقدند که اعتماد بین کارمندان و مدیران ارشد یکی دیگر از عوامل رضایت بسیار مهم است، این موضوع به ویژه در دوران رکود اقتصادی حائز اهمیت استامنیت – اگر شما هم از کارمندانی هستید که بنا به هر دلیلی مجبور شدهاید، دورههای مشکلات کاری و احتمال اخراج را تحمل کنید، احتمالا میدانید که احساس عدم امنیت شغلی تا چه حد آسیب زاست و میتواند اضطراب زیادی ایجاد کند. سازمانها میتوانند از طریق برقراری ارتباط صادقانه و شفافیت در مورد وضعیت شرکت، احساس امنیت ایجاد کنند.محیط
سالم – محیطهای کاری عاری از فشار روحی، اخلاقی ، آزار و اذیت و اعمال تبعیض آمیز، می توانند فضای مثبت و سالمی را برای همه ایجاد کنندمسیر
شغلی – هیچ کس به دنبال یک بن بست نیست. کارمندان وقتی میتوانند یک مسیر صعودی را مشاهده کنند، با داشتن فرصتی برای دریافت دستمزد بالاتر و مسئولیتهای بیشتر، پیشرفت بیشتری میکنند.پرداخت و مزایا – دستمزد خوب تنها دلیل رضایت کارکنان از شغل خود نیست، اما به طور معمول در فهرستهای رضایت شغلی، بالاترین رتبه را دارند. دستمزد رقابتی به طور کلی کارکنان را به سمت احساس ارزشمندی سوق میدهد و دلیل کمتری برای جستجوی کار در جای دیگر به آنها میدهد.رضایت شغلی چقدر مهم است؟تردیدی وجود ندارد که کارمندان بزرگ منبع شماره یک سازمان هستند. خوشحال نگه داشتن کارگران از بسیاری جهات به تقویت شرکت کمک می کند ، از جمله:گردش مالی پایین – گردش مالی میتواند یکی از بالاترین هزینههایی باشد که به بخش منابع انسانی تعلق می گیرد. حفظ کارگران به ایجاد فضای بهتر کمک می کند و استخدام با کیفیت و صرفه جویی در هزینه را آسان تر میکند. نکته اساسی این است که کارکنان راضی معمولاً احتمال ترک کار کمتری دارند.بهره وری بالاتر – صرف نظر از عنوان شغلی و درجه حقوق، کارکنانی که رضایت شغلی بالایی را گزارش میکنند تمایل دارند که بهره وری بالاتری کسب کنند.افزایش سود – ایمن و راضی نگه داشتن کارکنان میتواند منجر به فروش بیشتر ، هزینه های پایین تر و نتیجه گیری قویتر شود.وفاداری – هنگامی که کارمندان احساس می کنند شرکتشان منافع گروهی دارد، قطعا وفاداری بیشتری نسبت به سازمان دارند، افرادی که در سازمانهایی با منافع گروهی کار می کنند، اغلب از مأموریت ها پشتیبانی میکنند و برای کمک به دستیابی به اهداف سخت تلاش می کنند و به سازمان وفادار تر هستتند.سخن آخربرای راضی نگه داشتن کارمندان تلاش زیادی لازم نیست. آنها میخواهند در حالی که در یک محیط امن کار میکنند، با حقوق خوب و فرصت های پیشرفت ، احترام و اعتماد داشته باشند. هنگامی که شرکت شما روش هایی برای تحقق این عوامل مهم ایجاد می کند ، می تواند رضایت کارکنان را فراهم کند و به ساختن آیندهای قوی تر، با ثبات تر و سودآور کمک میکند.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد