تبلیغات بازرگانی: مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، تایید کرد که محصول بعدی این شبکه اجتماعی عینکهای هوشمند خواهد بود که توسط Ray-Ban و با همکاری شرکت کالای لوکس «EssilorLuxottica» ساخته شده اند. این خبر در حاشیه انتشار آمار درامدها در سه ماهه دوم سال اعلام گردید.در حال حاضر هیچ تصویری از این عینک هوشمند در دسترس نیست اما به گقته زاکربرگ ظاهری شبیه به عینکهای معمولی خواهد داشت. هیچ عینک بزرگ و مافوق تصوری در کار نیست. عینکها فرم و شکل سمبلیک خاص خود را داشته و به شما اجازه میدهند تا دست به انجام کارهای جالبی بزنید.شرکت توضیحات بیشتری در این رابطه نداده است.با این حال ما میدانیم که عینکهای هوشمند جدید فیسبوک کاملا مجهز به فناوری واقعیت افزوده نبوده و طرح فوق از جمله اقدامات آزمایشگاههای Reality فیسبوک به شمار میرود که در حوزه فناوری واقعیت گسترده (XR) فعال است. اخیرا در قالب پروژه «آریا»، از عینکها برای گردآوری دادههای تحقیقاتی جهت مشارکت در آینده ابزارهای مجهز به فناوری واقعیت افزوده استفاده میشود. این آزمایشها در حال انجامند. عینکهای جدیدی که به بازار عرضه میشوند میتوانند دادههای واقعی تازه ای را با هدف افزایش حجم یافتههای تیم فعلی ارائه دهند.این عینک بخشی از برنامههای فیسبوک برای تبدیل شدن به یک شرکت «متاورس» است. زاکربرگ فاش کرد که کمپانی قصد دارد به تدریج به یک پلتفرم اشتراکی و قابل معاشرت تبدیل شود که به کاربران اجازه تردد میان فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و کسب تجربه اجتماعی از راه دور را میدهد.علی رغم آن که انتظار میرفت عینکها به این زودی و در سال ۲۰۲۱ عرضه نشوند اما با گذشت نیمی از سال به نظر میرسد که این عینکها به زودی به دست مشتریان برسند. احتمال میرود که پیش از تعطیلات کریسمس بتوان آنها را خرید و به دوستان و عزیزان هدیه داد.
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد