بدون دسته بندی

شماری از بهترین تبلیغات در جمعه­ سیاه

تبلیغات بازرگانی: زمان زیادی تا جمعه سیاه،۳۰ نوامبر، باقی نمانده است؛ اولین جمعه بعد از عید شکرگزاری در ایالات متحده آمریکا. اما این روز حالا به یک پدیده جهانی تبدیل شده و تنها محدود به آمریکا نمی­شود. در بسیاری از کشورها، جمعه سیاه را به عنوان مهم­ترین روز خرید­ و­فروش آنلاین و حضوری می ­شناسند. تحقیقات Finder.com نشان می­ دهد که تنها در آمریکا، ۲۸ درصد از افراد بالغ، جمعیتی برابر با ۷۲.۴ میلیون نفر، برای خرید در این روز برنامه­ ریزی کرده ­اند. در سال ۲۰۱۸ خریداران به طور متوسط ۴۷۲ دلار و در ۲۰۱۹ در حدود ۵۰۲ دلار در این روز هزینه کرده ­اند. در سال ۲۰۲۰ در هر دقیقه ۱۲ میلیون دلار خرید آنلاین تنها در آمریکا صورت گرفته که رقمی خیره­ کننده است. با دیدن این ارقام و اعداد، می­ توانیم به اهمیت فوق­ العاده این روز پی ببریم.از این رو، تبلیغاتی که فروشندگان برای این روز خاص طراحی می­ کنند، متفاوت از موارد روزمره هستند. به منظور موفقیت در جمعه سیاه، شما باید چند قدم از خریداران خود جلو بزنید. در این فرصت می ­خواهیم نگاهی به شماری از خلاقانه­ ترین و جذاب­ترین ویدئوهای تبلیغاتی که برای جمعه سیاه منتشر شده ­اند، بیندازیم.

آمازون: جایی نرید، خودش میادآدمک­ های کارتونی و صحنه ­آهسته؟ این تبلیغ آمازون همه­ چی­ تمام است، البته اگر این دو برای شما همه­ چیز باشند. داستان، بسیار ساده و آشناست: کارمندی پرمشغله که از آماده­ شدن برای خرید متنفر است اما چاره­ای هم ندارد. این تبلیغ نشان می­ دهد که اگر می ­خواهید خرید کنید، نیازی نیست که حتما برای این روز آماده شوید. این ویدئو، افرادی را هدف گرفته که بسیار پرمشغله ­اند، اما می­ خواهند از تخفیف ­های استثنایی این روز هم استفاده کنند؛ مثل خیلی از ماها!

تارگت: آماده ­باش!این ویدئو بامزه که برای جمعه سیاه سال ۲۰۱۰ با حضور ماریا بامفورد ضبط شده، داستان شخصیتی را روایت می­کند که نقطه مقابل تبلیغ شرکت آمازون است. قهرمان داستان ما هر روز در حال تمرین برای اطمینان از آمادگی خود جهت خرید جمعه ­سیاه است. او حتی روزها را هم می­ شمارد تا جمعه­ سیاه برسد. او وقتش را یکسره به این خرید و آمادگی برای آن اختصاص داده است.همه ما دوستانی داریم که وقت خرید بسیار وسواسی هستند و برای هرچیزی برنامه دارند. با دیدن شخصیتی مشابه در بستر کمدی، این ویدئو به شوخی به ما می ­گوید که خرید از تارگت ارزش صرف این همه وقت و آمادگی را دارد. حتما روز مهمی است، پس ما هم باید آماده شویم!

جی. سی. پنی: ساده اما موثرلازم نیست برای دیده شدن، ویدئو­های پیچیده­ بسازید. تیم بازاریابی این شرکت تصمیم گرفته­ با معرفی خلاقانه محصولات خاصی که ارائه می­دهند، به کمک موشن­گرافی و انیمیشن های رنگارنگ، فروش خود را افزایش دهند. اگر نمی­ خواهید بیننده را با داستان­های پرطمطراق و طولانی، به دنبال خود بکشید، این ویدئوها را ببینید: کوتاه اما موثر!

بنانا ریپابلیک: گرم و صمیمیسال ۲۰۲۰ برای همه سال سختی بود: قرنطینه، دورکاری، ندیدن دوستان و آشنایان و حتی از دست دادن عزیزان. ویدئو شرکت بنانا تلاش کرده است تا این لحظات گرم و صمیمی را به ما برگرداند. لحظاتی پر از عشق در عین رعایت دستورالعمل­ های بهداشتی و موسیقی متن آرامش بخش، شاید تصاویری باشند که ما در کنار ۵۰ درصد تخفیف جمعه سیاه به آنها نیاز داریم.

پاتاگونیا: ضد تبلیغبرند پاتاگونیا برای کارهای محیط ­زیستی و ارزشمندی که در این زمینه انجام داده، برندی شناخته­شده است. کمپین کم­تر بخرید، بیش­تر بخواهید تلاش کرد تا آگاهی مردم را در رابطه با زمین افزایش دهد. شاید در هیچ برهه­ ای از تاریخ، شعار کم­تر بخرید اینقدر مهم نبوده است. اگرچه این تبلیغ یک چرخش ۱۸۰ درجه­ای نسبت به چیزی است که می­ شناسیم، اما نگاه ­ها را به سوی پاتاگونیا بازگرداند

وریزون: حتی بابانوئل هم اینجاستدر این ویدئو می­بینیم که تخفیف­ های وریزون آن­قدر وسوسه برانگیز است که حتی بابانوئل هم کار و بار خودش را رها کرده و برای خرید به وریزون آمده است. آن­ها با این ویدئو هم تعطیلات کریسمس را هدف گرفتند و هم جمعه ­سیاه را: به معنای کلمه یک تیر و دو نشان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا