تبلیغات بازرگانی: زمان زیادی تا جمعه سیاه،۳۰ نوامبر، باقی نمانده است؛ اولین جمعه بعد از عید شکرگزاری در ایالات متحده آمریکا. اما این روز حالا به یک پدیده جهانی تبدیل شده و تنها محدود به آمریکا نمیشود. در بسیاری از کشورها، جمعه سیاه را به عنوان مهمترین روز خرید وفروش آنلاین و حضوری می شناسند. تحقیقات Finder.com نشان می دهد که تنها در آمریکا، ۲۸ درصد از افراد بالغ، جمعیتی برابر با ۷۲.۴ میلیون نفر، برای خرید در این روز برنامه ریزی کرده اند. در سال ۲۰۱۸ خریداران به طور متوسط ۴۷۲ دلار و در ۲۰۱۹ در حدود ۵۰۲ دلار در این روز هزینه کرده اند. در سال ۲۰۲۰ در هر دقیقه ۱۲ میلیون دلار خرید آنلاین تنها در آمریکا صورت گرفته که رقمی خیره کننده است. با دیدن این ارقام و اعداد، می توانیم به اهمیت فوق العاده این روز پی ببریم.از این رو، تبلیغاتی که فروشندگان برای این روز خاص طراحی می کنند، متفاوت از موارد روزمره هستند. به منظور موفقیت در جمعه سیاه، شما باید چند قدم از خریداران خود جلو بزنید. در این فرصت می خواهیم نگاهی به شماری از خلاقانه ترین و جذابترین ویدئوهای تبلیغاتی که برای جمعه سیاه منتشر شده اند، بیندازیم.
آمازون: جایی نرید، خودش میادآدمک های کارتونی و صحنه آهسته؟ این تبلیغ آمازون همه چی تمام است، البته اگر این دو برای شما همه چیز باشند. داستان، بسیار ساده و آشناست: کارمندی پرمشغله که از آماده شدن برای خرید متنفر است اما چارهای هم ندارد. این تبلیغ نشان می دهد که اگر می خواهید خرید کنید، نیازی نیست که حتما برای این روز آماده شوید. این ویدئو، افرادی را هدف گرفته که بسیار پرمشغله اند، اما می خواهند از تخفیف های استثنایی این روز هم استفاده کنند؛ مثل خیلی از ماها!
تارگت: آماده باش!این ویدئو بامزه که برای جمعه سیاه سال ۲۰۱۰ با حضور ماریا بامفورد ضبط شده، داستان شخصیتی را روایت میکند که نقطه مقابل تبلیغ شرکت آمازون است. قهرمان داستان ما هر روز در حال تمرین برای اطمینان از آمادگی خود جهت خرید جمعه سیاه است. او حتی روزها را هم می شمارد تا جمعه سیاه برسد. او وقتش را یکسره به این خرید و آمادگی برای آن اختصاص داده است.همه ما دوستانی داریم که وقت خرید بسیار وسواسی هستند و برای هرچیزی برنامه دارند. با دیدن شخصیتی مشابه در بستر کمدی، این ویدئو به شوخی به ما می گوید که خرید از تارگت ارزش صرف این همه وقت و آمادگی را دارد. حتما روز مهمی است، پس ما هم باید آماده شویم!
جی. سی. پنی: ساده اما موثرلازم نیست برای دیده شدن، ویدئوهای پیچیده بسازید. تیم بازاریابی این شرکت تصمیم گرفته با معرفی خلاقانه محصولات خاصی که ارائه میدهند، به کمک موشنگرافی و انیمیشن های رنگارنگ، فروش خود را افزایش دهند. اگر نمی خواهید بیننده را با داستانهای پرطمطراق و طولانی، به دنبال خود بکشید، این ویدئوها را ببینید: کوتاه اما موثر!
بنانا ریپابلیک: گرم و صمیمیسال ۲۰۲۰ برای همه سال سختی بود: قرنطینه، دورکاری، ندیدن دوستان و آشنایان و حتی از دست دادن عزیزان. ویدئو شرکت بنانا تلاش کرده است تا این لحظات گرم و صمیمی را به ما برگرداند. لحظاتی پر از عشق در عین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و موسیقی متن آرامش بخش، شاید تصاویری باشند که ما در کنار ۵۰ درصد تخفیف جمعه سیاه به آنها نیاز داریم.
پاتاگونیا: ضد تبلیغبرند پاتاگونیا برای کارهای محیط زیستی و ارزشمندی که در این زمینه انجام داده، برندی شناختهشده است. کمپین کمتر بخرید، بیشتر بخواهید تلاش کرد تا آگاهی مردم را در رابطه با زمین افزایش دهد. شاید در هیچ برهه ای از تاریخ، شعار کمتر بخرید اینقدر مهم نبوده است. اگرچه این تبلیغ یک چرخش ۱۸۰ درجهای نسبت به چیزی است که می شناسیم، اما نگاه ها را به سوی پاتاگونیا بازگرداند
وریزون: حتی بابانوئل هم اینجاستدر این ویدئو میبینیم که تخفیف های وریزون آنقدر وسوسه برانگیز است که حتی بابانوئل هم کار و بار خودش را رها کرده و برای خرید به وریزون آمده است. آنها با این ویدئو هم تعطیلات کریسمس را هدف گرفتند و هم جمعه سیاه را: به معنای کلمه یک تیر و دو نشان.