هفدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، با بررسی ابعاد و زوایای روابط عمومی پساکرونا بر عملکرد برندها و سازمانها و صدور بیانیه تهران مشتمل بر الزامات جدید در روابط عمومی، به کار خود پایان داد.به گزارش خبرنگار" تبلیغات بازرگانی" در مراسم افتتاحیه این رویداد، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی و رئیس خانه روابط عمومی ایران، با بررسی مهمترین ابعاد روابط عمومی پساکرونا گفت: تقویت بعد دیجیتال، بازگشت به ارتباطات انسانی با نگاه عمیق و فراگیر، مهارت افزایی در مواجهه پویا با بحران ها و پیشگیری از آن و اتخاذ رویکردهای متوازن و دموکراتیک، بخشی از این ابعاد هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.وی تاثیرکرونا بر بخش های مختلف بخصوص عملکرد برندها و سازمانها را عامل بسیار مهم تحول سیستمهای ارتباطی رایج در همه جهان برشمرد و از لزوم آمادگی برای تغییرات بزرگ تردر حوزههای مختلف تولید، بازاریابی، تبلیغ و حتی عرصههای ارتباطی برای مواجهه با اثرات پساکرونایی صحبت کرد.سفیدی در ادامه با اشاره کوتاه به روابط عمومی در ایران، و تقدیر از ابلاغیه اخیر معاون اول رئیس جمهور و نیز تأکید رئیس جمهور بر تقویت روابط عمومی، به تبیین یک شخصیت ایده آل برای مدیریت روابط عمومی پرداخت و بر انتخاب مدیران متخصص، مجرب، با شخصیت ترغیبی و علاقه به خدمت به مردم برای مدیریت روابط عمومی تأکید کرد و گفت: صرفاً داشتن سابقه فعالیت در یک رسانه، برای پذیرش این مسئولیت کافی نیست.وی در پایان اعلام کرد: سمپوزیوم هجدهم ،سال آینده در موزه ملی ایران و با موضوع نقش کارکردهای روابط عمومی در توسعه گردشگری برگزار خواهد شد.در ادامه این رویداد، خانم “اتسوکوسوگی هارا” رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی، که در مراسم حضور داشت گفت: بسیار خوشحال و مفتخرم که به عنوان “رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی”، “سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی” را در ایران افتتاح می کنم.این هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در ایران است “ایپرا” افتخار دارد آن را در ۱۷ سال متوالی حمایت می کند.وی افزود: “موضوع سمپوزیوم امسال”، “روابط عمومی پساکرونا؛ تغییرات، الزامات و پیامدها” است، موضوع بسیار مرتبط و مناسب برای سمپوزیوم امسال انتخاب شده است که قصد دارد تأثیر کووید۱۹ بر روابط عمومی پساکرونا بر اقتصاد ، تجارت ، فرهنگ و… را مورد بررسی قرار دهد.رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی با اشاره به اینکه در ایران و در کشورم ژاپن، و در اقصی نقاط دنیا ما تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفتیم و روابط عمومیها نیز از این قاعده مستثنی نبودند و ابعاد مختلف آن تحت تأثیر قرار گرفته است؛ این همه گیری باعث تغییرات در زمینه های مختلف شده است، مثل اینکه با چه چیزی ارتباط برقرار می کنیم، چگونه ارتباط برقرار می کنیم و از کجا ارتباط برقرار می کنیم، خاطرنشان ساخت: در این سمپوزیوم، تمام ابعاد تأثیر این همه گیری و همچنین تعیین اینکه حرفه ما به چه نوع آمادگی، آموزش و مهارتهایی نیاز دارد تا خود را، با این شرایط جدید تطبیق دهد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.وی افزود: بخشهایی نظیر روابط عمومی و تبلیغات پس از همه گیری، با انواع آن قبل از کرونا، بسیار متفاوت خواهد بود، شناسایی این تفاوتها، کلید تکامل روابط عمومی است، در این فرایند تکامل، تقویت کانال های روابط عمومی دیجیتال بسیار مهم خواهد بود، امیدواریم سمپوزیوم هفدهم بتواند پاسخهای قابل ملاحظه ای را به پرسش ها بدهد و یک “نقشه راه” را برای روابط عمومی های پس از همه گیری ارائه دهد.وی در پایان گفت: می خواهم مسیر سایر روسای گذشته انجمن بین المللی روابط عمومی رفته و از دبیرکل سمپوزیوم، آقای هوشمند سفیدی برای ثبات قدمش در برگزاری سمپوزیوم سالانه طی ۱۷ سال تشکر کنم، این یک موفقیت بزرگ در حوزه روابط عمومی محسوب می شود؛ امیدوارم این سمپوزیوم فرصت بسیار مناسبی یادگیری را برای کلیه شرکت کنندگان (حضوری و آنلاین) فراهم آورده و نتایج ملموس و شایسته ای را برای دست اندرکاران روابط عمومی به ارمغان بیاورد.پس از آن، با اعطای لوح و تندیس و نشان ویژه از مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران برتر روابط عمومی، کارشناسان برتر روابط عمومی تجلیل شد .در ادامه این رویداد، سه سخنران شامل دکتر عطاء الله ابطحی استاد دانشگاه از ایران، ابعاد تکنولوژیک روابط عمومی پساکرونا را شروع کرد، پس از آن پروفسور دیجان ورچیج از کشور اسلوونی به واکاوی و تأمل در مفهوم روابط عمومی پساکرونا پرداخت، سخنران پایانی این نشست علمی – تخصصی سمپوزیوم، دکتر فیلیپه بورمانس عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی روابط عمومی و استاد دانشگاه بروکسل بود که مقاله خود را با عنوان روابط عمومی پساکرونا، ساختار کوچکتر، موثرتر و چابکتر ارائه کرد.پس از آن، دکتر مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن به تبیین اثربخشی روابط عمومی در حوزه صنعت و معدن پرداخت و گفت:لازم است صنعتگران بزرگ ما به روابط عمومی توجه بیشتری کنند؛ زیرا توسعه بدون بهره گیری از ظرفیت های روابط عمومی ممکن نیست.وی افزود: به نظر ایجاد اتاق فکر برای بررسی ضرورت و ابعاد نقش آفرینی در روابط عمومی ضرورت دارد.وی با اشاره به اینکه امروز رسانه های هوشمند و مخاطبان هوشمند سروکار داریم، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در بخش خصوصی، ضعف در ایفای نقش ارتباطی است و این به دلیل توجه بیش از حد به بخش تبلیغات و غفلت از بهره گیری از ظرفیت های روابط عمومی است؛ در حالی که در صورت توجه به نقش ارتباطی، امکان تحول در صنعت ممکن است.سپس در ادامه این رویداد تحت عنوان جشنواره برترین های روابط عمومی ایران، در بخش استانی روابط عمومی های برتر براساس موضوع معرفی شدند.
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد