خبر

برندها و چت‌بات‌ها

کسب‌و‌کارها همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و ایجاد تعامل بیش‌تر با مخاطبند. در همین راستا بات‌ها زمان زیادی است که در زندگی ما حضور دارند اما با رشد هوش مصنوعی پیشرفته‌تر شده و در اختیار گروه بیش‌تری از مردم قرار گرفته‌اند. این ابزارهای مکالمه با استفاده از فرمان‌های متنی یا صوتی به پرسش‌های کاربران پاسخ می‌دهند یا این‌که آن‌ها را در جریان خریدشان هدایت می‌کنند؛ به عبارت دیگر چت‌بات‌ها به نوعی جایگزین‌های کم‌هزینه‌ای برای خدمات مشتری هستند.

شرکت‌های زیادی در حال حاضر از این چت‌بات‌ها استفاده می‌کنند که در این مطلب قصد داریم بعضی از آن‌ها را با هم ببینیم. پیتزا Dominoفناوری Anyware این برند گزینه‌های متنوعی را در زمینه‌ی تحویل خدمات در اختیار مشتریانش می‌گذارد. مشتریان می‌توانند با نرم‌افزارهای Amazon Echo و Google Home یا با پیام‌های متنی، Twitter، ساعت‌های هوشمند و حتی تلویزیون سفارش‌شان را با چت‌بات‌ها انجام بدهند. برند زمانی از چت‌باتی در Facebook استفاده می‌کرد و کاربران می‌بایست کلمه‌ي پیتزا را تایپ و ارسال می‌کردند و سپس از منوی کاملی که در اختیار داشتند سفارش می‌دادند. Domino این فناوری را ابزاری مجهز به هوش مصنوعی برای کمک‌رسانی به دوستدارانش می‌نامد. مشتریان می‌توانند با لینکی که برایشان فرستاده می‌شود، سفارش‌شان را در هر لحظه پی‌گیری کنند.

آن‌ها در جریان بازی‌های سوپربول از چت‌بات‌شان بهره‌ي زیادی بردند و به مردم اطمینان دادند که می‌توانند بدون چشم‌برداشتن از تلویزیون سفارش دهند و هدف‌شان را خلق زندگی راحت برای مشتری اعلام کردند. KLMچت‌بات این برند که بلوبات نام دارد، بیش‌تر برای کمک به رزرو بلیط از KLM طراحی شده است. در عین حال این بات می‌تواند تاییدیه‌ي رزرو، یادآوری Check-in، کارت‌های پرواز، به‌روزرسانی وضعیت پرواز و حتی پاسخ به سوالات مسافران را هم انجام دهد. بات راه‌حلی بود برای کمک به کارکنان برند که هر لحظه سرشان شلوغ‌تر می‌شد.

www.martechtoday.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا