محسن میرزایی، روزنامهنگار و تاریخنگار ایرانی در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی در زنجان به دنیا آمد. مرحوم میرزایی در واشنگتن در رشتههای مرتبط با حوزه تبلیغات نیز تحصیل کرد. این استاد پیشکسوت در سن ۹۰ سالگی به دیار باقی شتافت.کتاب ۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان اثری ارزشمند از استاد محسن میرزایی است. "این کتاب که تاریخچهی تبلیغات مکتوب به زبان فارسی است، از نخستین آگهیهای روزنامههای فارسی زبان هندوستان در ۲۳۰سال پیش آغاز میشود و با بررسی دورههای مختلف تاریخی از جمله ناصری، مظفری، مشروطه، جنگ جهانی اول و دوم ادامه مییابد." کتاب ۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطلبوعات فارسی زبان، نخستین سند مدون تبلیغات ایران محسوب میشود و نتیجهی سالها فعالیت و کار مستمر محسن میرزایی استاد صاحب نام حوزهی تبلیغات، مطبوعات و تاریخ نگاری است. با توجه به حجم کار و تعدد مجلدها، چاپ کتاب مورد نظر در شش جلد در نظر گرفته شده است. سه جلد نخست کتاب مورد نظر، به بررسی موضوعاتی مانند: نخستین زمان چاپ آگهی، اقسام آن، زمانی که گرافیک به آن اضافه شده، کجا آگهیها کادربندی و کپی رایتینگ به آن اضافه شده و از چه زمانی کمپینها شکل گرفتهاند میپردازد. در همین راستا مخاطبان، در جلد چهارم با دورهی شکوفایی صنعت تبلیغات و ظهور کمپینهای بزرگ تبلیغاتی و پیدایش تبلیغات بومی آشنا میشوند. جلد چهارم کتاب ۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطلبوعات فارسی زبان (جلد چهارم) درچهار بخش به همت انتشارات سیته به عرصه تبلیغات کشور ارائه شد. لازم به ذکر است: در کتاب مورد نظر مصاحبههایی از بزرگان عرصه تبلیغات کشور آورده شده که از بخشهای خواندنی این کتاب محسوب میشود. tablighatbazargani.ir-نرگس فرجي
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد