گزارش

انتشار گزارش سالانه‌ی تکنوگروپ/ تکنولایف ۵ درصد از بازار تجارت الکترونیک ایران را تصاحب کرد

تکنولایف، دومین بازیگر عرصه‌ی ای‌کامرس ایران با انتشار گزارش سالانه‌ی عملکرد خود در سال ۱۴۰۳، از سهم ۵درصدی خود از بازار فروش آنلاین ایران و سهم ۱۵درصدی از بازار آنلاین محصولات دیجیتال خبر داد. بر اساس گزارش منتشرشده، این پلتفرم با بیش از ۵ میلیون کاربر فعال، ۴۱ درصد رشد درآمد را تجربه کرده است.

سالی پر از دستاورد و رشد استثنایی

بر اساس این گزارش، پلتفرم تکنولایف با افزایش ۵برابری فروش اقساطی و دست‌یابی به ۶میلیون نفر مشتری فعال تکنوگروپ و ۱ میلیون محموله‌ی ارسال تکنواکسپرس، توانست سالی پر از دستاورد و رشد استثنایی را تجربه کند.

از چالش تا فرصت

در سالی که به دلیل تحولات عمیق اقتصادی، تغییر معنادار الگوی مصرف به سمت کالاهای اساسی و خریدهای محتاطانه را شاهد بودیم، تکنولایف با تکیه بر نوآوری، چابکی عملیاتی و وفاداری مشتریان، در جهت بهینه‌سازی مدل کسب‌وکار و افزایش رضایت مشتری قدم برداشت.

راه‌اندازی برندهای نوپا

این برند در سال ۱۴۰۳ با ایجاد ساختار شرکت تکنواکسپرس برای خدمات لجستیک و راه‌اندازی تکنوپی به عنوان پلتفرم ارائه‌ی اعتبار برای خرید کالا، در جهت معرفی برندهای نوپا گام برداشت. توسعه‌ی لوازم خانگی و طلا و همکاری با لندتک‌ها از دیگر دستاوردهای تکنولایف در سال گذشته بود.

رشد چشم‌گیر مشتریان

رشد ۲۵درصدی مشتریان تکنولایف نسبت به سال قبل، حاکی از اعتماد روزافزون مشتریان و کیفیت خدمات ارائه‌شده است. پایگاه کاربری تکنولایف ۱۴.۳ میلیون نفر است که بیش از ۵ میلیون نفر از آنها کاربران فعال هستند.

رشد تعداد سفارشات

رشد ۱۶۵درصدی فروش در دو سال اخیر و ۴۱درصد رشد فروش در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل، نشانه‌ی ثبات در رشد این برند است. این افزایش نشان می‌دهد که برند نه‌تنها رشد تعداد مشتریان، بلکه افزایش میانگین خرید هر مشتری را نیز تجربه کرده است.

پرفروش‌ترین محصول

بر اساس این گزارش، موبایل نیمی از کل فروش تکنولایف را به خود اختصاص داده است. ۲۱هزار و ۴۵۸ دستگاه موبایل از طریق این پلتفرم به فروش رسیده است. بیشترین کالای جست‌وجوشده در این پلتفرم گوشی آیفون و پرفروش‌ترین کالا گوشی شیائومی Redmi note 13 بوده است.

عملکرد دسته‌بندی محصولات

بر اساس گزارش منتشرشده، دسته‌ی لوازم خانگی با رشد ۲۰برابری نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد از بازار تکنولایف را به خود اختصاص داده است.

عملکرد برجسته‌ی تکنوپی

برند تکنوپی با ۴۵۰۰ میلیارد ریال وام پرداختی به ۱۵هزار کاربر، عملکرد برجسته‌ای را در سال ۱۴۰۳ ثبت کرده است.

جذابیت تکنولایف برای کسب‌وکارها

گزارش اخیر، از رشد ۳برابری تعداد فروشندگان فعال در تکنولایف خبر می‌دهد که نشانگر جذابیت پلتفرم تکنولایف برای کسب‌وکارها، موفقیت مدل مارکت‌پلیس و اثربخشی استراتژی انتخاب دقیق فروشندگان است. بیشترین فروش ثبت‌شده توسط یک فروشنده در این پلتفرم، ۳۵۰میلیارد تومان اعلام شده است.

تعالی در خدمات پس از فروش

شاخص NPS برابر ۵۴ نشان‌دهنده‌ی عملکرد فوق‌العاده‌ی تکنولایف در رضایتمندی مشتریان است.

زیرساخت تکنولایف

این پلتفرم با ۳۰هزار تنوع کالایی و با ظرفیت ثبت ۵هزار سفارش روزانه، در مسیر تبدیل شدن به پیشروترین اکوسیستم تجارت الکترونیک ایران با رویکردی نوآورانه و مشتری‌محور گام گذاشته است. تکنولایف از همه‌ی همکاران و مشتریان دعوت کرده است تا همچنان در مسیر توسعه‌ی تجارت دیجیتال ایران با این مجموعه همراه باشند.

برای مطالعه کامل گزارش به لینک مراجعه کنید

source

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا