تبلیغات بازرگانی: شرکت سحرخیز در کمپینی با شعار" یک خانواده هستیم" شرکای تجاری و مخاطبانش را در جمع یک خانواده بزرگ و صمیمی تعریف کرده است."ایمان ملاجعفری "معاون بازاریابی گروه سحرخیز، ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد؛ برند سحر خیز از معدود برندهایی است که با قدمتی حدود ۹۰ سال در ایران فعالیت مستمر داشته و اکنون برای توسعه کسب و کار خود و ارتباط با مخاطبان برنامه جامع اطلاع رسانی را تدوین کرده که در کمپینی ۳۶۰ درجه طراحی و اجرا شده است.بر همین اساس در گام نخست با تکیه بر موضوع برندینگ طرح اولیه بنا شد و استارت کار با انتخاب شعار " یک خانواده هستیم" آغاز شد، البته این شعار معنای دو پهلو داشته که از یکسو به موضوع مدیریت خانوادگی در مجموعه بزرگ سحر خیز طی سالهای متمادی اشاره دارد و از سوی دیگر شرکای تجاری را در زمرهی خانواده این مجموعه تعریف کرده است.در واقع شرکای تجاری سحرخیز در ۴ گروه دسته بندی شدند که در بخشهای محتلف در کمپین به هر کدام پرداخته شد: گروه نخست:کشاورزان هستند که به عنوان مهمترین و اصلی ترین بخش شرکای تجاری این مجموعه مطرح هستند و با توجه به زحمات این گروه، سحرخیز در نظر داشته از این فرصت برای تقدیر از آنها و بیان این موضوع که در صنعت پر زرق و برق زعفران کشاورز فقط در زمان تحویل محصول مورد توجه نباشد و به عنوان گروهی که همیشه مهجور و بی نصیب هستند،ضمن قدر دانی اززحماتشان ،کشاورزان را جزء خانواده سحرخیز معرفی کند.گروه دوم، ازهمکاران مجموعه در بخش کارخانه و نمایندگیهای فروش که مستقیماً در کسب وکار سحرخیز فعالیت دارند یک فرد انتخاب شده که در کمپین به شکل واقعی حضور داشته و قصه زندگی اش درکنار خانواده سحرخیز را بیان میکند.گروه سوم، درگاه عرضه محصول و فروشگاهها هستند که با روایت مستندگونه یک فروشنده در بازار وکیل شیراز، از اعتماد و اطمینان مشتریان به محصولات سحرخیز سخن گفته شده و در نهایت نیز گروه چهارم که بخش بزرگی از خانواده سحرخیز را تشکیل میدهد مصرف کنندگانی هستند که اعتماد آنها باعث رشد مجموعه بوده است.وی افزود: در ادامه نیز چهار تیزر با چهار مضمون مختلف انتخاب شده که در هریک به موضوعات مطرح شده در کمپین پرداخته شد.به عنوان نمونه در تیزری کشاورزان معرفی میشوند. در فضایی مستند و واقعی، نمایی از مزرعه در هنگام سحر که کشاورز وارد مزارع زعفران میشود ارائه میدهد و صحنههایی از آبیاری و گردپاشی به شکل کاملاً طبیعی و غیر ساختگی نمایش داده میشود.در تیزر دومدر شکل مستند گونه همکار نگهبانی که در مراحل اولیه ساخت کارخانه با مجموعه همکاری داشته انتخاب شده و قصه واقعی همکاری وزندگی او که با تحصیل موفق به دستیابی به مدارج بالاترشده و اکنون جزء خانواده همکاران سحرخیز است مستند گونه بیان شده است، که در این پیامها حس واقعی اینکه ما یک خانواده هستیم کاملاً برای مخاطب محسوس است.و در تیزرهای سوم و چهارم که مشتریان و مصرف کنندگان حضور دارند رفته رفته بعد از ورود محصول زعفران به بخش صنعت رنگ و لعاب زندگی شهری تبلیغاتی و کسب و کاردر کنار حفظ اصالتنمایان تر میشود.وی در ادامه تاکید کرد استراتژی سحرخیز در بازار زعفران به عنوان رهبر بازار نیازمند رفتارهایی متناسب با این عنوان بوده است که سعی شده طی سالهای متمادی بدور از هرگونه تبلیغ و تکنیک آسیب زننده وتخریب رقبا و ایجا انگیزه موقت، شرکای تجاری مرتبطو رقبا را به اعتماد سازی و همکاری دعوت کند.وی در مورد بازخوردهای کمپین کاملاً متفاوتیکه در طراحی و ساخت آن توسط دست اندرکاران نیز تلاش شده این تفاوت محسوس و برجسته باشد، تصریح کرد به دلیل روایت گونه و مستند بودن طرح تیزرها مخاطبان این تفاوت را کاملاً درک و لمس کردند و این همان اتفاقی است که در طراحی ابتدایی کمپین مد نظر قرار داشته است.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد