تبلیغات بازرگانی: کمپین دیجیتال سن ایچ با رویکرد مسئولیت اجتماعی با کانسپت حفظ محیط زیست و همراهی آژانس ماگنولیا طراحی و اجرا شد. برای این کمپین مسابقهای با شعار « برای زمین ما» که بازخوردهای مثبتی روبرو شده است. درباره این کمپین گفتگویی با تیم خلاقیت و اجرای کمپین از آژانس ماگنولیا داشتهایم که در ادامه میخوانید.سن ایچ با چه مسئلهای به سراغ ماگنولیا جهت برنامه ریزی برای فعالیت مسئولیت اجتماعی آمد؟سارا آقاسی (مدیر پروژه): مسئله برند آگاه سازی مردم نسبت کارهایی بود که میتوان در زندگی روزمره انجام داد و به محیط زیست کمک کرد. کارهایی که ممکن است زمان یا هزینه زیادی برای ما نداشته باشند اما نسبت به آنها بیتوجهیم. همچنین با توجه به اینکه سنایچ در دو سال اخیر نسبت به استفاده از بستهبندی تجدیدپذیر تلاش کرده است، تصمیم گرفت که مخاطب را با آن آشنا کند.ماگنولیا چه طرح یا ایده ای را برای حل این مسئله ارائه داد؟ عمید راشدی (مدیر خلاقیت): نگاه سنایچ به برنامه مسئولیت اجتماعی یک نگاه بلند مدت است که در حال حاضر با تولید محتوا در پلتفرم اینستاگرام شروع شد. البته قبل از این برنامه تولید محتوا، سنایچ به طور مستقیم و همیشه فعالیتهایی در این زمینه داشته است. در ابتدای کار یک استراتژی تدوین شد که ما ایدهپردازی را بر اساس آن شروع کردیم. در واقع با همکاری تیم مارکتینگ برند، به یک دستهبندی بر اساس مقولات برجسته حوزه مسئولیت اجتماعی با تأکید بر حفظ محیط زیست صورت گرفت. این پیلارها به نوعی با فعالیت برند نیز مرتبط بود. مثلا تجدیدپذیری، مصرف بهینه آب و غیره. در فاز اول ما بر اساس دستهبندیها تولید و انتشار محتوا را شروع کردیم تا اکانت CSR سن ایچ به نوعی رونق بگیرد. بعد از این مرحله، اولین کمپین CSR سن ایچ طراحی و اجرا شد. کمپینی مبنتی بر درگیری مخاطب و مسابقه که بر اساس کانسپت حفظ زمین برنامه ریزی شده بود.درباره ابعاد اجرایی ایده توضیح بفرمایید؟راشدی: محتوای روتین هر دستهبندی متشکل از پستهای آگاهی رسانی (informative) ارائه راهکار (Tips) انگیزشی (motivational) و پستهای اطلاع رسانی در مورد فعالیت ها و پروژه های مسئولیت اجتماعی سن ایچ بود. این محتوا با رویکردی مشخص در طراحی به صورت استیل ایمیج و موشن گرافی اجرا شد. به شکلی که هر دستهبندی از لحاظ بصری نیز دارای انسجام و شخصیت منحصر به فرد خود باشد.در کل پروژه تا اینجای کار از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست. سعی کردیم اطلاعات بیشتر عمومی باشد تا مخاطب بیشتری را درگیر کند. شاید باید بگویم که این مرحله به مثابه زمینه سازی است برای نمایش اتفاق های بزرگتر در آینده نزدیک.درباره مسابقه ای که در راستای ایده طرح ریزی شده بگویید؟راشدی: مسابقه با شعار « برای زمین ما» اجرا شد. این مسابقه رجعتی بود به محتوای اخیر صفحه. ما از مخاطب خواستیم که از بین ۶ اکتیویتی پیشنهادی جدید، البته مرتبط با مقولات محتوای قبلی، یکی را انتخاب کند و با اجرای آن، تولید محتوای تصویری از آن و انتشارش در صفحه اینستاگرام خود در مسابقه شرکت کند. در واقع این کمپین مبتنی بر UGC بود و با هدف ایجاد آگاهی در خصوص صفحه مسئولیت اجتماعی از طریق ایجاد درگیری برای مخاطب راه اندازی شد.برای این کمپین یک ویدئوی موشن گرافیک ساختیم که مراحل شرکت در مسابقه را ترسیم می کرد. در کنار انتشار این ویدئو در فضای دیجیتال برای پروموت کردن کمپین، از حضور افراد تأثیرگذار نیز استفاده کردیم که بر اساس دغدغههای پروژه با دقت انتخاب شده بودند.کمپین دیجیتال سن ایچ با چه بازخوردهایی روبرو شد، درباره نتایج بفرمایید؟آقاسی: به طور کلی بازخورد مثبتی رو دریافت کردیم . افزایش آگاهی از فعالیتهای زیست محیطی سنایچ CSR، درگیری بیشتر مخاطب با مسائل مرتبط با حفظ محیط زیست و افزایش فالورهای صفحه اینستاگرام سن ایچ سی اس ار از دستاوردهای این کمپین بود .tablighatbazargani.ir- نرگس فرجی
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد