بدون دسته بندی

کرونا و ماجرای کمپین های بازگشت به مدرسه

تبلیغات بازرگانی: در گذشته همواره خرید برای بازگشت به مدرسه فصل مهمی برای بازاریابان، برندها و خرده فروشان به شمار می رفت. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۲۶ میلیارد دلار صرف خرید در این موقع از سال شد که همه چیز از لباس گرفته تا فناوری مدرسه محور را پوشش می داد. امسال اوضاع با سال های گذشته فرق می کند. بحران جاری ویروس کرونا می تواند به معنای عدم امکان حضور دانش آموزان در کلاس های درس مدرسه باشد و شرایط فعلی نوع استراتژی بازاریابی موثر به کار رفته توسط برندها را محدود می کند. به هر حال، برندهای مختلف در پی کشف راه هایی برای در اولویت قراردادن بچه ها و راه اندازی کمپین های استراتژیک بازگشت به مدرسه ای هستند که بتوانند توجه کودکان و پدر و مادرها را به سوی خود جلب کنند.با بیشتر ماندن دانش آموزان در خانه، برند ماست و اسموتی «Danimals» رویکرد بازگشت به مدرسه خود را تغییر می دهدهنوز معلوم نیست که بچه ها پاییز امسال در آمریکا به مدرسه می روند یا خیر اما صرف نظر از تصمیمات ایالتی در همه نقاط آمریکا، نیاز به مصرف لبنیات همیشه در بچه ها وجود دارد. به این ترتیب برند ماست «Danimals»، بچه ها را تشویق به ماجراجویی می کند حتی اگر مجبور باشند در خانه بمانند.به گفته کالی گودوین، معاون برندهای خانواده ماست در شرکت «Danone» آمریکای شمالی، مدیران این کمپانی باید به این نتیجه می رسیدند که با وجود عدم ضرورت پر کردن ظرف ناهار بچه ها در سال تحصیلی جدید، خانواده ها به دنبال تهیه مواد غذایی خوشمزه، مقوی و مناسب برای شاد کردن بچه ها در خانه هستند. اولیا همچنین در جستجو برای کشف و اجرای ایده های جالب و خلاقانه به سر می برند. در پاسخ به این نیاز جدید، مقامات Danone ایده هایی برای ماجراجویی در خانه (#AtHomeAdventures) را با دیگران به اشتراک گذاشتند.کمپین #AtHomeAdventures اوایل سال جاری میلادی شروع شد. در ادامه Danimals اخیرا این کمپین را محور معرفی راه هایی برای ماجراجویی بچه ها در شرایطی قرار داده است که آن ها مجبور هستند خارج از مدرسه و داخل خانه درس بخوانند. از جمله راه های ماجراجویی می توان به شرکت در مسابقات و ساخت صنایع دستی اشاره کرد. کمپین Danimals در همه کانال های موجود از جمله اینستاگرام راه اندازی شد. این برند در آینده بازی های جدیدی را پیشنهاد خواهد داد.کمپین مسئوبیت اجتماعی با تمرکز بر سلامت روانبه اعتقاد مونیکا ریگالی، مدیر ارشد بازاریابی در شرکت تولید کننده کوله پشتی «Jansport»، در گذشته، حاصل همه تحقیقات رسانه ای در یک کوله پشتی جمع و در فصل بازگشت به مدرسه توزیع می شد. امروزه، دیگر نمی تواند مژده بازگشت به مدرسه را داد.در عوض Jansport یک ماه زودتر از موعد یعنی در ماه مه، کمپین «بارت را سبک کن» را راه اندازی کرد. کمپین فوق با هدف کمک به ده هقتادی ها و دهه هشتادی ها برای مقابله با مشکلات روحی اجرا شد. درگیری با یک سری مشکلات روحی در دوران کرونا، سلامت روان دانش آموزان را به خطر می اندازد.ریگالی در ادامه خاطر نشان کرد: «ما به عنوان یک برند دانش آموز محور، فرصت همسویی با دانش آموزان را داریم. ما ضمن درک مسیر پیش روی آن ها، در صدد کمک به دانش آموزان برای عبور از این مرحله سخت هستیم. کمپین «بارت را سبک کن» تاکنون شامل برگزاری جلسات آموزشی زنده در اینستاگرام و توییتر با حضور متخصصان دارای مجوز، پیرامون موضوعات متنوع از مسائل مربوط به کووید-۱۹ مثل «ترس از دست دادن» (FOMO) و ایزوله کردن گرفته تا رفع نگرانی های روحی نوجوانان در جوامع سیاهپوست شده است.طرح های بازاریابی بازگشت به مدرسه سال ۲۰۲۰ باید با مهارت و ظرافت خاصی ریخته بشوندبیشتر برندها در این برهه زمانی هنوز طرح های بازاریابی دیجیتال بازگشت به مدرسه خود را ارائه نداده اند و فدراسیون ملی خرده فروشی ایالات متحده آمریکا نیز هیچ نوع اطلاعاتی درباره فصل آتی بازگشت به مدرسه منتشر نکرده است، بنابراین احتمالا اکثر برند ها منتظر نشسته اند تا ببینند اوضاع چطور می شود. آن ها هنوز هیچ نوع استراتژی بازاریابی دیجیتالی را برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ نهایی نکرده اند.جوی سئوسینگ، معاون ارتباطات جهانی در شرکت بیک اشاره ای به طرز تفکر احتمالی برند ها در شرایط کنونی کرد: «برند ها به این موضوع می اندیشند که تا حد امکان در برنامه ریزی های خود ماهرانه، با ظرافت فراوان و انعطاف پذیر رفتار کنند. یک بخش کلیدی از این نوع برنامه ریزی را همکاری نزدیک با مشتریان، تماشا و نظارت بر نحوه خرید آن ها تشکیل می دهد. ما کاری کردیم تا بتوانیم مطمئن باشیم که از دیدگاه های مختلف بی وقفه و همزمان با تغییرات لحظه به لحظه اطلاع پیدا می کنیم. در ادامه امکان طرح استراتژی درست و مفید برای کمپین های بازگشت به مدرسه به وجود می آید. استراتژی بازاریابی بیک، تاکید بر تجارت الکترونیک، طرحی با احتمال پیروی برندهای متعدد از آن ضمن رعایت اصل فاصله گذاری فیزیکی و ابهام درباره ادامهروند اجرای طرح های پاییزی را پوشش می دهد.tablighatbazargani.ir- مرضیه فروتنwww.insights.digitalmediasolutions.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا