با وجود بیش از ۹۰۰ میلیون نفر عضو لینکدین، ممکن است تعجب کنید وقتی بفهمید که میتوان با عمل به یک سری نکات ساده و
آسان، به راحتی در این پلتفرم از دیگران متمایز شد. عده زیادی از افراد صرفا یک پروفایل برای خود ساخته و دیگر برای ارتقاء آن تلاش نمیکنند. با این حال، در بازار کار رقابتی امروز، پیشرفت شغلی و برقراری ارتباطات ارزشمند با افراد، مستلزم حضور پر رنگ در لینکدین خواهد بود. در ادامه به شرح نکات ساده ای میپردازیم که با رعایت آنها میتوان ضمن توسعه برند شخصی، ارتباطات مفید بیشتری با افراد هم رشته خود برقرار نموده و در نتیجه راه را برای معرفی فرصتهای شغلی باز کرد.
تکمیل پروفایل
برای داشتن حضوری پر رنگ و ماندگار در لینکدین، تشکیل یک پروفایل کامل و حرفهای گامی مهم و اساسی در این مسیر به شمار میرود. پروفایل شما در واقع همان رزومه آنلاینی است که باید بر روی مهارتها، تجربیات و دستاوردهایتان تاکید کند. برای نیل به این هدف بهتر است ابتدا عکسی را برای پروفایلتان انتخاب کنید که معتقدید چند برابر بیشتر از دیگران دیده خواهد شد. یک عکس پروفایل حرفهای و با کیفیت نشان دهند پرسنال برند شما بوده و شخصیت منحصر به فردتان را به نمایش میگذارد. در نهایت اگر میخواهید هنگام جستجو در رتبه بالاتری از دیگران قرار بگیرید، یک کلمه کلیدی را در نام خود بگنجانید برای مثال: financadviser.jpeg در ادامه یک عنوان یا به عبارتی headline قانع کننده برای خود بسازید که ضمن به تصویر کشیدن تخصص شما، یک سری افراد مرتبط احتمالی را به سویتان جذب کند. بهتر است از یک سری کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود کمک
بگیرید تا به راحتی دیده شوید. اشاره به تاثیرگذار ترین پستها، مقالات یا فایلهای رسانهای اتان میتواند سندی معتبر به شمار رفته و نشان از مهارتهای فراوان شما داشته باشد. در بخش «About» و «تجربه کاری» به طور خلاصه از سابقه، مهارتها و دستاوردهای حرفه ای خود سخن بگویید.
در بخش مربوط به تجربه کاری صرفا به ذکر عنوان شغلیاتان اکتفا نکرده و از موفقیتهایتان نام ببرید. در پایان شماره تلفن و یا آدرس ایمیلی را بنویسید که بشود از آن طریق با شما تماس گرفت.
«Creator Mode» لینکدین
با فعالسازی «Creator Mode» لینکدین کمک میکنید تا پروفایلتان بیش از پیش دیده شود. این ویژگی به شما اجازه خواهد داد تا محتوا را مستقیما در پروفایل خود با دیگران به اشتراک گذاشته و جایگاهتان را در سطح یک رهبر پیشرو، مقتدر و تاثیرگذار ارتقاء دهید.
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
برای بیشتر دیده شدن در لینکدین، بسیار مهم است که کلمات کلیدی مرتبط را در پروفایل خود بگنجانیم. این کلمات کلیدی به الگوریتم لینکدین کمک میکند تا ضمن درک تخصصتان، زمینه ارتباط شما را با افراد متخصص و هم رشته فراهم آورد. پروفایل خود را با محتوای رسانه ای، ویدئوها و مقالههای مرتبط غنی سازی کنید.
تاکید بر روی دستاوردها
هنگام بهینه سازی پروفایل لینکدین، بهتر است که به جای مسئولیتهای شغلی، بر روی دستاوردهای خود تمرکز کنید. به این ترتیب میتوانید از دیگر رقبا متمایز شوید. در بخش تجربه کاری، توضیحات مفصلی درباره دستاوردهایتان ارائه دهید. از اعداد و ارقام برای توصیف دقیق میزان موفقیت خود کمک بگیرید. به عنوان مثال، درصد افزایش میزان درآمد یا تعداد مشتریانی که از شرکت خرید کرده اند را به طور دقیق ذکر کنید. اگر جوایز یا تقدیر نامه خاصی در حوزه کاری خود دریافت کرده اید، در پروفایل خود به وضوح از آن نام ببرید. همین امر بر میزان اعتبارتان خواهد افزود. علاوه بر این ضمیمه کردن توصیه نامههایی از سوی همکاران، مدیران یا مشتریان خود، جلب توجه خواهد کرد.
تعامل و برقراری ارتباط با دیگران
تعامل و ارتباط فعال کلید بیشتر دیده شدن شما در لینکدین خواهد بود. با شرکت در مکالمات، به اشتراک گذاری محتوا و تعامل با سایر کاربران، میتوانید شبکه ارتباطات خود را توسعه داده و خود را به عنوان یک فرد ارزشمند در دنیای ارتباطات به همگان معرفی کنید. به گروههای مرتبط با صنعت و حوزه کاری مورد علاقه خود در لینکدین بپیوندید. با به اشتراک گذاری نقطه نظرات خود، پاسخ به سوالات و ارائه منابع مفید و سودمند، در مکالمات گروهی شرکت کنید. مشارکت فعال در گروهها، شما را به عنوانیک مرجع موثق در حوزه کاری خود معرفی خواهد کرد.
به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با دیگران
به اشتراک گذاری محتوای مفید و مرتبط با دیگران راهی موثر برای معرفی شما به عنوان یک فرد حرفه ای در حوزه کاری خود و در نتیجه بیشتر دیده شدن در لینکدین محسوب میشود. انتشار آخرین اخبار مرتبط با رشته تحصیلی از تخصص بالای شما در این زمینه حکایت دارد. در ادامه تولید محتوا و نوشتن مقاله در کنار رعایت اصول هشتگ گذاری نیز باعث خواهد شد تا بیشتر از قبل به چشم بیایید. گنجاندن انواع مختلف محتوای بصری نظیر اینفوگرافیک، عکس یا ویدئو در قالب پست در حساب لینکدین خود، توجه عده زیادی از کاربران را به سوی شما جلب خواهد کرد.
شخصی سازی URL لینکدین
شخصی سازی URL لینکدین به افراد کمک میکند تا راحت تر از قبل شما را پیدا کرده و در نتیجه ساده تر از گذشته با شما ارتباط بگیرند. URL شخصی سازی شده نسبت به همان URL که به طور پیش فرض لینکدین برای شما تعیین کرده، به یادماندنی تر و حرفه ای تر خواهد بود.
برای شخصی سازی URL تنها کافیست وارد حساب کاربری خود شده و روی عکس پروفایل در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. از منو گزینه «View Profile» را انتخاب کنید. در صفحه پروفایل خود بر روی دکمه «Edit public profile & URL»، در سمت راست، کلیک کنید. در ادامه وارد بخش «Edit your custom URL» شده و گزینه «Edit» را انتخاب کنید. در نهایت، در پنجره باز شده، URL شخصی سازی شده خود را تایپ و بر روی دکمه «Save» کلیک کنید تا تغییرات نهایی و ثبت شوند.
کمک گرفتن از توصیه نامهها
توصیه نامهها نقش مهمی در اعتماد سازی و کسب اعتبار در لینکدین دارند. از همکاران، مدیران و مشتریان خود بخواهید تا در قالب یک سری توصیه نامه، بر مهارتها و تخصصهایتان صحه بگذارند. این قبیل توصیهنامهها به شما کمک میکنند تا بیشتر از قبل دیده شوید. در ادامه، توصیه صادقانه به همکاری با سایر دوستان و همکارانتان، نشان از حسن نیت شما داشته و طرف مقابل را نیز تشویق به انجام این کار خواهد کرد.
به روز نگه داشتن پروفایل
به روز رسانی منظم پروفایل در لینکدین برای حفظ ارتباط با دیگران و بیشتر دیده شدن، لازم و ضروری است. با افزودن مهارتها، تجربیات و دستاوردهای جدید خود به پروفایل خود، آن را همیشه به روز نگه دارید. علاوه بر این، از ویژگی «Celebrate an occasion» میتوانید برای به اشتراک گذاری نقاط عطف یا دستاوردهای مهم خود با شبکه دوستانتان بهره ببرید.
افزودن یک صفحه خدمات لینکدین
برای افزودن یک صفحه خدمات لینکدین یا «LinkedIn Services Page» به پروفایل شخصی خود، به بخش «Open to» در بالای پروفایل مراجعه و گزینه «Providing Services» را انتخاب کنید. در ادامه میتوان یک صفحه خدمات را با شرح جزئیاتی درباره نوع تخصص و خدماتی را که ارائه میدهید، ساخته و شماره موبایل، تلفن و آدرس ایمیلتان را وارد کنید. این قابلیت به طور خاص به کار فیلنسرها و خویش فرماها میآید زیرا به این ترتیب میتوانند بیش از حد تصور، بر تعداد مشتریان بالقوه خود بیفزایند. با نمایش مستقیم نوع خدمات خود در قالب پروفایل، درک تواناییها و نحوه دسترسی به شما را به مشتریان احتمالی آسان تر از قبل میکنید. در نهایت فرصتهای کاری بیشتری به شما پیشنهاد داده خواهد شد. با اجرای این ده استراتژی، میتوانید بیشتر از قبل به چشم بیایید. از قدرت لینکدین برای برقراری ارتباطاتی ارزشمند، جذب فرصتهای کاری جدید و پیشرفت شغلی درسال ۲۰۲۴ کمک بگیرید.