تبلیغات بازرگانی: به گزارش سایت خبری تحلیلی "تبلیغات بازرگانی" در این مراسم که با حضور پیش کسوتان، صاحب نظران و دست اندرکاران صنعت تبلیغات کشور برگزار شد، دکتر سلطانی فر معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر رعایت صداقت و شفافیت در اثرگذاری تبلیغ نقش سواد رسانه ای را دراین روند یادآور شده و افزود: تبلیغات ماندگار و ایستا که با صداقت همراه باشد، امکان ماندگاری در مدت زمان طولانی را داشته و اثرگذاری مطلوب را برای صاحبان برند به همراه خواهد داشت.همچنین وی به اهمیت و نقش تبلیغات درشرایط تحریم و ضرورت تبدیل کردن تهدیدهای دوران تحریم به شرایطی جهت توسعه ی تبلیغات و معرفی کالای ایرانی اشاره کرده به موضوع پوست اندازی تبلیغات در ایران اشاره کرده و افزود: در حال حاضر بسیاری از نگاه های حاکم بر صنعت تبلیغات هنوز بر اصول سنتی استوار است در حالی که در عصر به شدت درحال تغییر به سمت تبلیغات در فضای وب و دیجیتال و شبکه های اجتماعی حرکت کنیم که درغیر این صورت صحنه را خواهیم باخت.وی گفت: رابطه ی ثبات اقتصادی و اجتماعی و تبلیغات کشورها با یکدیگر نشان دهنده ی اهمیت نقش تبلیغات در جوامع مختلف است و تحقیقات نشان داده هرچقدر تبلیغات بیشتر و شفاف تر انجام شود، ثبات بیشتری نیز در آن جامعه وجود خواهد داشت.معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد درمورد اهمیت و نقش تشکیل اتحادیه صنفی تبلیغات گفت: با توجه به اینکه قوانین موجود در صنعت تبلیغات به گذشته های خیلی دور برمی گردد لذا با تحولات ایجاد شده در جوامع نیازمند مراجع ان جی یو هستیم که از حقوق صنفی و تشکییلاتی این بخش دفاع کرده و با وضع قوانیم و مقرراتی منطبق با شرایط فعلی جوامع پاسخگوی نیاز مخاطبان جوامع امروزی باشد.در این مراسم معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی نیز بر اهمیت تبلیغ برای تبلیغات اشاره کرده وی نیز ضمن اعلام حمایت از برپایی رویدادهایی که به رشد و بالندگی صنعت تبلیغات کمک کند، راه اندازی رشته ی دانشگاهی تبلیغات و همچنین تشکیلات صنفی را ضروری دانسته و گفت: با توجه به اینکه این صنعت کمک های بزرگی به برندها و سایر بخش ها کرده اما خود مهجور مانده و نیازمند تبلیغ است، از آمادگی سازمان زیباسازی برای حمایت بیشتر از این بخش خبرداده و همچنین تخصیص تعدادی سازه های شهری جهت تبلیغ رایگان صنعت تبلیغات و حمایت از نشر کتب و پایان نامه ها و مقالات متعدد در این زمینه.دبیر این جشنوراه نیز اعلام نتایج داوری شده در این مراسم را نشانه قدرت نمایی آژانس های تبلیغاتی و برندها دانسته و مشترک بودن بخشی از فعالیت های روابط عمومی و تبلیغات را نشانه لزوم استفاده از توانایی های این دو صنعت در کمک به توسعه ی یکدیگر دانست.لارم به ذکر است آیین بزرگداشت و تقدیر از دوچهره ی ماندگار صنعت تبلیغات در حاشیه ی این مراسم برگزار شد که استاد ابراهیم حقیقی و دکتر احمد روستا مورد تقدیرقرار گرفتند.این مراسم ۱۲ دی ماه جاری در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد و برترین های چهارمین جشنواره تبلیغات ایران نیز معرفی شدند که به شرح ذیل است:در بخش کمپین جامعرتبه دوم شرکت تبلیغات نقش و نگار پوپک رتبه سوم شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) در این بخش سازمانی حائز رتبه اول نشد.در بخش تبلیغات محیطیرتبه اول آژانس تبلیغات بلندگو، رتبه دوم شرکت تبلیغات بلندگو و گروه رحمانی و رتبه سوم فروشگاه افق کوروشدر بخش استرابوردرتبه اول شرکت تبلیغات بلندگو و گروه رحمانی، رتبه دوم شرکت تبلیغات سال و رتبه سوم گروه رحمانیدر بخش عرشه پلرتبه اول شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، رتبه دوم شرکت رامک خودرو و رتبه سوم بانک سپه تحقیقاترتبه اول آژانس تبلیغات نقش و نگار پوپک، رتبه دوم بانک سپه و رتبه سوم آژانس تبلیغات برندیست تبلیغات حمایتی (اسپانسرینگ)رتبه اول شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، رتبه دوم شرکت تبلیغاتی سروش سیما و رتبه سوم شرکت ملی پست تبلیغات مستقیمرتبه اول شرکت نیوشا ،رتبه دوم شرکت سپاهان باتری در بخش ترویج فروشفروشگاه افق کوروش * فعالیت های روابطعمومیدر بخش فعالیتهای متعارف روابطعمومیرتبه اول مشترکاً بین شرکت مخابرات ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، رتبه دوم بانک سپه و رتبه سوم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان در بخش فعالیت های ترویجی روابط عمومیرتبه اول مشترکاً بین شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت پست رتبه دوم آژانس بازاریابی و تبلیغات برندیست و رتبه سوم شرکت تبلیغات همای هنر قم * طراحی و معماری گرافیکیدر بخش پوستررتبه اول بانک ملی، رتبه دوم سروش سیما و رتبه سوم کانون تبلیغات سال در بخش بروشوررتبه اول شرکت رامک خودرو، رتبه دوم فروشگاه افق کوروش و رتبه سوم شرکت ملی پست در بخش کاتالوگرتبه اول شرکت فولاد خوزستان، رتبه دوم شرکت سروش سیما و رتبه سوم کانون تبلیغات سال در بخش آگهی مطبوعاتیرتبه اول مشترکاً بین بانک قوامین و شرکت سروش سیما، رتبه دوم شرکت رامک خودرو و رتبه سوم بانک سپه در بخش آگهی نامهشرکت پیک برتردر بخش طراحی غرفه نمایشگاهیرتبه اول شرکت فرا راه پویان، رتبه دوم شرکت ذوب آهن اصفهان در بخش بسته بندیرتبه اول شرکت سروش سیما، رتبه دوم شرکت نیوشا در بخش تبلیغات فرهنگیرتبه اول سازمان زیباسازی شهرتهران رتبه دوم سازمان بهشت زهرای تهران ورتبه سوم روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان تقدیر ویژه هیئت داوران از شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقیدر بخش برند و برندسازیرتبه اول آژانس تبلیغات بلندگو و شرکت فیزیوتراپی رامتن ،رتبه دوم آژانس تبلیغات رسام ارتباطات پلاتین ورتبه سوم مشترکاً آژانس تبلیغات بلندگو و شرکت سپاهان باتری برای برند تقدیرنامه ویژه هیئتداوران به آژانسبرندیست ،شرکت بیمه معلم وشرکت جهان گستریکتا در بخش فیلم تبلیغاتیرتبه سوم رامک خودرو سازمانی حائز رتبه اول و دوم نشد.در بخش آنونس (آگهیرادیویی)رتبه دوم آژانس تبلیغات بلندگو سازمانی حائز رتبه اول و سوم نشد. تقدیرنامه ویژه هیئت داوران به شهرداری زنجاندر بخش انیمیشنرتبه اول شرکت تبلیغات آسانگار، رتبه دوم شرکت تبلیغات سروش سیما و رتبه سوم بانک شهردر بخش آرم آگهیرتبه سوم فروشگاه افق کوروشسازمانی حائز رتبه اول و دوم نشد.* بخش ویژهبخش کالای ایرانیرتبه اول بانک سپه، رتبه دوم شرکت تبلیغاتی سروش سیما در بخش مسئولیت اجتماعیرتبه اول بانک مهر اقتصاد، رتبه دوم شرکت تبلیغاتی بلندگو و شرکت مخابرات ایران تقدیرنامه ویژه هیئت داوران به آژانس تبلیغات آریاندر بخش جایزه بخش سلامتدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی در بخش شخصیتهای حقیقیحوزه گرافیک: محمدرضا قدر دوست از شرکت نیوشا کارگردانی تبلیغات: پژمان فخاریان tablighatbazargani.ir – مريم غضنفري
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد