تبلیغات بازرگانی: هفتمین همایش تقدیر و تجلیل از چهرههای ماندگار صنعت خردهفروشی و برندهای برتر مراکز خرید و مجتمعهای تجاری کشور به همت ماهنامه تجارت طلایی با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی برگزار شد. در هفتمین همایش دو پنل تخصص با موضوعات « تاب آوری سازمانی» و «تحول دیجیتال» برگزار شد. همچنین از برندهای فعال حوزه ریتیل و از برگزیدگان نمایشگاه ریتیل شو نیز تقدیر شد. در بخشی از این مراسم از بانوانی که نقش مهمی در صنعت ریتیل دارند نیز تقدیر شد. در ادامه گزارش بخشی از هفتمین همایش تقدیر و تجلیل از چهرههای ماندگار صنعت خرده فروشی و برندهای برتر مراکز خرید و… را میخوانید.این مراسم با سخنرانی شاهرخ کشاورز دبیر همایش و نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران آغاز شد. کشاورز در ابتدای صحبتهای خود یادی از کسانی کرد که در همایش قبلی در جمع حاضر بوده اما امسال فقط خاطرهای خوب از آنها به جای مانده است. همچنین ایشان از جان باختگان اپیدمی کرونا نیز یادی کرد و گفت: یکی از صنایعی که به شدت در دوران کرونا آسیب دید، مراکز خرید و مجتمعهای تجاری بود. صنعتی که توانست با تمام سختیها در دوران کرونا روند رو به رشدی داشته باشد و در حقیقت این صنعت به رغم ناشناختهبودن این بحران، به خوبی توانست شرایط را مدیریت کرده و عملکرد بسیار خوب و درخشانی را از خود نشان دهد. وی افزود: در هفتمین همایش تقدیر و تجلیل با توجه به اتفاقات دو سال اخیر چهره ماندگاری مانند سالهای قبل معرفی نخواهد شد و به نظرمان تمام فعالان این صنعت جزو چهرههای ماندگار هستند و قادر نیستیم فقط از یک نفر یاد کنیم.محصولی که توان صادرات ندارند، تولید نکنید علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفشهای ماشینی تهران و مدیر عامل گروه دنیلی یکی از سخنران این همایش با بیان اینکه تمامی فعالان چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی به دنبال توسعه یافتگی هستند، گفت: تمامی دولتها با هدف توسعه دادن کشور در تمامی عرصههای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… پا به عرصه میگذارند. اینکه این توسعه یافتگی باید به چه شکلی باشد و فرآیند آن باید چگونه طی شود، چالش اصلی همگان است.ایشان در ادامه افزود: نزدیک به ۴۸ درصد تولید ناخاص داخلی آمریکا توسط کسب وکارهای کوچک و متوسط ایجاد شدهاند. ۹۱ درصد از صادرات دو تریلیون دلاری آمریکا را نیز کسب وکارهای کوچک و متوسط انجام دادهاند. چنین اتفاقی در کنار صنایع بزرگی مثل جنرال موتورز و… اتفاق افتاده است. نکته جالب این است که بیش ۸۰ درصد کسب وکارهای که سهم قابل توجهای صادرات داشتهاند به بیش از یک کشور صادرات انجام دادهاند. چنین روندی باعث شد که کسب وکارهای کوچک و متوسط در آمریکا سهم ۷۵ درصدی از اشتغال این کشور را بدست بیاورند. چنین آماری نمونهای از کشور توسعه یافتهایست که کسب وکارهای کوچک و متوسط در آن نقشی مهم دارد. نقشی که در ایران قابل توجه نیست و سرمایه اکثرا آنها به دلیل نوسانات دلاری روز به روز کمتر میشود. درکشور چین دومین اقتصاد جهان نیز کسب وکارهای کوچک و متوسط حضور پررنگی دارند و ۵۹ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور توسط این واحدها تولید میشود. بیش از ۷۰ درصد صادرات چین نیز در دست SME هاست.اما در کشور ما کسب وکارهای کوچک و متوسط فقط سهم ۱۸ درصدی از تولید ناخالص داخلی را بدست آورده و ۳۰ درصد اشتغال کشور در دست SME هااست. البته این آمار در واقعیت شاید کمتر باشد و بهتر است بگوییم که کسب وکارهای کوچک و متوسط در ایران تقریبا ۳۰ درصد از ارتزاق کشور را به عهده دارند. در کشورمان صادرات در اختیار چندین صنعت بزرگ مانند: نفت و پتروشیمی و.. است. این درحالی ست که باید یک اتوبان ده باند اسفالت شده ایجاد کنیم و به همگان فرصت حرکت در آن را بدهیم. درست است که اتوبان باید توسط دولت آماده شود اما آیا بخش خصوصی نیز ماشینهای آماده برای حرکت دارند؟پارادایمی که اخیرا رشد و توسعه یافتگی آسیا بر اساس آن اتفاق افتاده، پارادایم فرهنگی و مبانی فرهنگی در کشور است. مهمترین مبنای توسعه اقتصادی در کشور هارمونی است که باید در داخل کشور ایجاد شود. هارمونی که باید میان سندیکای کارگری، اتحادیهها، حاکمیت و عمومیت جامعه ایجاد شود. در واقع باید یک نگاه قالب و یکدست برای توسعه اقتصادی ایجاد شود. اگر به این هارمونی، سرمایه و تکنولوژی ورود کند، نتیجه آن توسعه یافتگی خواهد بود. در کشورمان در برخی موارد ارکان حاکمیت نیز با یکدیگردر رسیدن به توسعه اقتصادی همسو نیستند. هیچ کشوری بدون حضور در صحنه بین المللی به توسعه یافتی دست پیدا نمیکند. امروزه تعداد اشتغال زایی در کشور دیگر افتخاری برای کسب وکارها محسوب نمیشود. افتخار زمانی ست که حقوق کارگران را بتوانیم از صادرات تامین کنیم. کسب وکارهای ما باید بدانند: محصولی که توان صادرات ندارند، تولید نکنند. شاید محصول ده سالی هم صادر نشود اما باید محصولاتی را تولید کنیم که توان صادرات دارند. از طرفی باید کسب وکارها بازارهای صادراتی ایجاد کنند. چنین کاری سخت است و باید تشکلها نیز در این باره ورود کنند و به کسب وکارها کمک کنند. باید چنین تشکلهایی صرفا با اهداف اقتصادی و منافع مشترک شکل بگیرند.در ادامه همایش پنل تخصصص « تاب آوری سازمانی» با حضور علیرضا جلیلی مدیرارشد توسعه استراتژیک ریتیل، پگاه گشایشی مدیرعامل برند آرایشی بهداشتی سفیر، علی اسلامی مدیر بهره برداری مرکز خرید بام لند، نادر رفتاری صاحب امتیاز برند (چلوکباب رفتاری)، رامین جوانرود رییس هیات مدیره شرکت تن ریس( بادی اسپینر) برگزار شد. در این پنل حاضران به بررسی اقدامات صورت گرفته در سازمانهایشان پرداخته و تجربیات خود را با حاضران به اشتراک گذاشتند.پنل دیگری با موضوع « تحول دیجیتال»در هفتمین همایش تقدیر و تجلیل از چهرههای ماندگار صنعت خردهفروشی و برندهای برتر مراکز خرید و مجتمعهای تجاری کشور برگزار شد. در این پنل حمیدرضا پاکروان معاونت بخش FMCG و آرایشی و بهداشتی دیجی کالا، کاظم کلب خانی مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اکالا، علی جواهرچیان رئیس هیئت مدیره و بنیان گذار داپ اپ، عبدالله طاهری مدیرعامل فروشگاه اینترنتی بانی مد و مهراد عبدالرزاق، مدیرعامل اسنپفود حضور داشتند.لازم به ذکر است، در پایان این همایش از چهرههای مطرح صنعت ریتیل کشور و برگزیدگان نمایشگاه رییتل شو تقدیر به عمل آمد.
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد