تبلیغات بازرگانی: "آینده روابط عمومی و کووید ۱۹" کلیدی ترین موضوع هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی بود که ۱۲ اسفند در مرکز همایشهای سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.مهدی باقریان دبیر کل همایش ضمن تاکید بر کاربرد هوش مصنوعی در مهار کرونا به ظهور نسل چهارم روابط عمومی و نقش و اهمیت عملکرد تسهیلگرانه ی روابط عمومی اشاره داشته و افزود: در کمپینهای داده محور ماشین و تجهیزات نقش تکمیل کنندگی داشته و روابط عمومی نوعی تسهیلگر امور ارتباطی محسوب می شوند.رییس انجمن آینده نگری ایران، پروفسور سعید خزاعی نیز به اهمیت نتایج مثبتی که کرونا برای کسب و کارها ایجاد کرده اشاره داشت و افزود: درزمینه های مختلف ارتقا سطح بسیار خوبی صوت گرفته که درآینده به شکل مثبتی باید ازآن استفاده شود. درواقع ما شاهد سه مرحله قبل، هین و پس از کرونا در تمام مراحل خواهیم بود و برنامه ریزی کسب و کارها باید به شکلی باشد که منشاء تحولات در عرصه های بعدی قلمداد شود.وی در ادامه به تغییرات اقلیمی که درکل جهان ایجاد شده نظیر تغییر نقشه ی سبز جهان، بروز بحرانهایی نظیر کرونا اشاره داشته و افزود: ما در شروع بی ثباتی ها قرار داریم و باید برای بحران های بعدی آماده باشیم و آینده در حال تغییر است و بحران کرونا نمونه ی بارز آن به شمار میرود.درواقع سازمانها و صاحبان کسب و کار برای بقای خود نیازمند سازگاری بیشتر با محیط هستند و نوعی همگرایی بین همه ی علوم در حال تحقق است که مدیران برنامه ریز در حوزه های استراتژیک نظیر مارکتینک، روابط عمومی و کسب و کارها سواد عمومی برای ورود به عصر تازه را باید کسب کنند.وی افزود: سازمانها و کسب و کارها نیازمند روشهای نوینی هستند که در پرتو آن بتوانند به شیوهای شتابان و کارآمد در راه شناسایی پیشرانهای تغییر بکوشند و ازسوی دیگر با توسل به ابزارها و تکنیک های نوین برای بقا و توسعه خود اقدام کنند.دکتر یحیی کمالی پور، رییس و پایه گذار انجمن جهانی ارتباطات که در بخش سخنران مجازی از کشور آمریکا، حضور داشت نیز با اشاره به بروز بحران کرونا در جهان افزود: روابط عمومی در این مسیر به سمت تغییر حرکت کرده و بروز بحران های غیر قابل پیش بینی نظیر کرونا که همه ی معادلات جهانی را بهم ریخته و نشانگر این است که برنامه ریزی برای آنچه ناشناخته است بسیار دشوار است و روابط عمومی ها در این میان وظیفه دارند برای مدیریت بحرانها از راه اطلاع رسانی مستمر و بدور از پنهان کاری در ایجاد تغییرات مثبت، موثر باشند و با استفاده از ظرفیت های دنیای دیجیتال، آموزش و ایجاد در رفتارهای درست در زمان بحران فعالیت داشته باشند.دکتر ایلهای پژوهشگر و مدرس دانشگاه نیز به موضوع مسئولیت راهبردی ارتباطی در بحران کرونا پرداخته و افزود: همیشه بحرانها فرصتی مناسب هستند تا سازمانها بتوانند با اقداماتی که به هنگام از خود نشان میدهند نوعی خوشنامی برای دوران پسا بحران خود ایجاد نمایند.در این میان نقش و رویکرد اقداماتی بر پایه ی مسئولیت اجتماعی اهمیت می یابد و دو نوع مسئولیت اجتماعی در سازمان قابل تفکیک است که یا بر اثر فشارهای موجود صورت می گیرد و یا براساس اولویت ها در واقع مسئولیت اجتماعی همان مردم داری است و از اصول هفتگانه ی روابط عمومی است که در فعالیت های سازمان باید مدنظر قرار گیرد.در پایان همایش نیز روابط عمومی های برتر مورد تقدیر قرار گرفته و از پنج کتاب با عناوین ذیل رونمایی شد: مدیریت برنامه ریزی روابط عمومی تجربه محور، استانداردهای تشریفات، مرا قانع کنید، اصول اخلاقی هوش مصنوعی و روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی در عصر کرونا.-tablighatbazargani.irمریم غضنفری
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد