تبلیغات بازرگانی: پاستا و رشتههای خوراکی یکی از مهمترین غذاهای جهان با ارزش غذایی و حجم تولید بالا، به شمار میروند. در ایران نیز این محصولات مشتاقان بسیاری دارند و برندهای مختلفی برای تولید آنها سخت در حال فعالیت هستند. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) در گزارشی از آخر تغییرات بازار پاستا و رشتههای خوراکی در ایران پرده برداشته که در ادامه میخوانید.پای ماکارونی یا همان رشتههای محبوبی که با آرد گندم تولید میشوند و نسل جدید به آن می گویند پاستا، اولین بار ۸۶ سال پیش به ایران باز شد، آن هم با نام تجاری «لوبل» که با دستگاهی ابتدایی و ساده روزی ۲۰ تا ۳۰ کیلو ماکارونی تولید میکرد. بازار این محصولاتبه سرعت رشد و مصرف کنندگان نسبت به ورود به آنها به سفرههای رنگیشان استقبال کردند. در این بازار رو به رشد که برندهای مختلفی در آن رقابت میکنند، سهم گیری محصولات جالب توجه است. در بازار پاستا و رشتههای خوراکی محصولاتی مانند: ماکارونی رشتهای (۶۲درصد)، ماکارونی فرمی (۳۰ درصد)، رشتهی سوپی( ۵درصد)، لازانیا(۲ درصد) و فتوچینی(۱درصد)، به ترتیب سهمی از فروش حجمی را به خود اختصاص دادهاند. چنین سهم گیری در بازه زمانی، نیمه بهمن ۹۹ تا نیمه خرداد ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است.در گزارش ارائه شده توسط emrc سهم فروش حجمی انواع پاستا و رشته های خوراکی در شهر تبریز تفاوت معناداری با کل پوشش جغرافیایی دارد. در بازار شهر تبریز ماکارونی فرمی (۴۹ درصد)، ماکارونی رشتهای (۳۶ درصد)، رشته سوپی (۱۴ درصد)، لازانیا (۱ درصد) سهم فروش حجمی به خود اختصاص دادهاند. در مجموع فروش حجمی ماکارونی فرمی در شهر تبریز ۱۹ واحد بیشتر از سهم فروش حجمی در پوشش جغرافیایی emrc است.سهم فروش انواع ماکارونی فرمیماکارونی چندین نوع دارد که نوع فرمی آن نیز به دسته بندی مختلف دیگری تقسیم بندی میشود. در این دسته بندی پیچی (۳۰درصد)، پروانهای (۲۱ درصد)، شلز (۱۷ درصد)،پنه (۱۱ درصد)، تابی (۴ درصد)، متفرقه( ۱۶ درصد) به ترتیب سهم فروش حجمی بدست آوردهاند.در مجموع اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز ( emrc) از بازار پاستا و رشتههای خوراکی است که از مطالعه دورهای بازار محصولات در خرده فروشیها به دست آمده است، علاقه مندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با emrc در ارتباط باشند.اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز ( emrc) از بازار پاستا و رشتههای خوراکی است که از مطالعه دورهای بازار محصولات در خرده فروشیها به دست آمده است. این مطالعه در ۲۴شهر مرکز استان در حال اجرا است و هدف آن کمک به تصمیم گیری مدیران بازاریابی و فروش در صنایع مختلف، با رصد مستمر تغییرات بازار خرده فروشان است. علاقه مندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با emrc در ارتباط باشند.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد