تبلیغات بازرگانی: شانزدهم دوره از نمایشگاهی که محصولات شیرینی و شکلات و اب میوه و صنایع وابسته به آن را عرضه میکند در محل دایِمی نمایشگاه های بین الماللی تهران برگزار شد.حضور قدرتمند و جدی و برنامه محور برندهای اصیل و شناخته شده در کنار نام هایی که با سمپلینگ و جُنگ شادی در محوطه نمایشگاه سعی میکردند خود را به مخاطبان بشناسانند نشانه ی تاثیر و موفقیت این رویداد طی دوره های گذشته برپایی بود.مهمترین ویژگی این نمایشگاه که آن را به سایر رویدادهای اینچنینی متفاوت و متمایز میکرد پذیرایی جانانه از بازدیدکنندگان خسته ای بود که در بیست و چهارم تا بیست و هفتم شهریور ماه درروزهای گرم پایان تابستان به محل برگزاری آمده بودند.جنگ های شادی درغرفه هایی که داخل محوطه قرارداشت فضایی متفاوت و شاد برای مخاطبان بود و ازسویی روشی جهت معرفی محصولات شرکت های تازه کار.تقسیم بندی سالن ها براساس محصولات از دیگر ویژگی های این رویداد بود به عنوان نمونه گز و سوهان و پشمک و… در یک سالن کنار هم قرار داشت و برندهای بزرگ و مطرح در سالن دیگر از سوییی شاهد حضور با انگیزه شرکت هایی که قصد باز کردن جای خود در بازار را دارند هم بودیم.اما با توجه به زمان برپایی این نمایشگاه که در آستانه ی ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس بود موضوع مهم از یک دیدگاه دیگر چگونگی برخورد برندها و تدابیر آنها برای این رویداد بود.مدیرمارکتینک و بازاریابی گروه صنعتی مینو در این رابطه میگوید: شرکت مینو از جمله شرکت هایی است که در تعامل با وزارت آموزش و پرورش محصولاتی که ارزش تغذیه ای بالایی دارند را در بسته بندی های کوچک تر برای میان وعده ی دانش آموزان طراحی و ارائه میکند.دراین زمینه محصولاتی که در نظرگرفته شدند شامل بیسکویت ساقه طلایی سه عددی و ویفر رنگارنگ و محصولاتی که مجوزهای لازم عرضه در بوفه مدارس را داشته باشند.او با اشاره به اینکه مینو ۵۰ سال قدمت فعالیت در صنایع غذایی کشور را دارا است میگوید: حضور در نمایشگاه فرصتی است تا از نزدیک با مخاطب و سلایق و نظرات آنها آشنا شد که این موضوع در بخشی از برنامه ی تحقیقات بازار شرکت مینو و برنامه راهبردی بازاریابی آن جای دارد.طالبی مسول تبلیغات شرکت ویتانا نیز تهیه ی پکیج های خاص به مناسبت فصل بازگشایی مدارس خبر داده که در هایپرمارکت های فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.برنامه ی این شرکت قراردادن محصولاتی با ارزش تغذیه ای بالا در کیف مدرسه ی دانش آموزان است. او میگوید: این پکیج شامل محصولاتی با ارزش غذایی مناسب در بسته بندی کوچک و اقلام مورد نیاز دانش آموزان نظیر مداد رنگی و خودکار و پاک کن و… است.همچنین درکمپین اخیر برند مادر، درشبکه مجازی دانش آموزان با محصول مادر عکس گرفته و ارسال میکنند و جوایزی که در نظر گرفته شده نیز سلامت محور هستند و تحرک و شادی و زندگی سالم را تبلیغ میکنند. نظیر دوچرخه و وسایل بازی و…او معتقد است حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه میتواند باعث رقابت و در نتیجه توسعه صنایع شیرینی و شکلات شود و جای آنها در این مجموعه خالی است.ابراهیمی مدیر تبلیغات و بازاریابی شرکت مرداس نیز از راه اندازی نخستین بوتیک شکلات در کشور در قالب فروشگاه های زنجیره ای گلد، خبر داده و گفت در این بوتیک ها شکلات دست ساز طبیعی عرضه میشود و مخاطبان در اینجا میوانند طعم و مزه ی خاص مورد نظرشان را سفارش دهند که در بسته بندی که انتخاب کردند و به تعداد مورد نظرشان چیده میشود.او این نوع شکلاتها را که مواد اولیه طبیعی دارند، نوع لاکچری شکلات میداند که مخاطب خاص متقاضی آن است.اما شرکت ستاک نامی آشناست که تبلیغات ماهواره ای را عامل مهم معرفی برند خود میداند و در مرحله دوم سیستم پخش و توزیع گسترده را مهمترین دلیل موفقیت خود معرفی میکند.شرکت نادی نیز از تولید کیک های با خاصیت پروبیوتیک برای دانش آموزان خبر داده و می گوید: این نوع محصول که ارزش تغذیه ای بالایی دارد و استارت آن توسط تولید کنندگان لبنیات زده شد اکنون توسط شرکت نادی برای حفظ سلامت بیشتر دانش آموزان در بسته بندی های شش تای و دوازده تایی عرضه شده که خاصیت پروبیوتیک بودن آن باعث شده محصول در بوفه ی مدارس قرار بگیرد. آموزش و پرورش استان تهران نیز به دلایل سلامت محصول مجوز عرضه ی آن را در بوفه مدارس داده است.موضوعی که در پایان این گزارش باید مطرح شود اینکه این نمایشگاه نیز در سکوت خبری برگزار شد و به گفته ی برخی غرفه داران و برندهای شرکت کننده اگر اطلاع رسانی بیشتر و بهتر انجام میشد نقش مهمتر و موثرتری در بازدید عموم که مخاطبان اصلی چنین رویدادی هستند میتوانست داشته باشد.آنها به نقش بارز تبلیغات محیطی و تلویزیونی در چنین رویدادی تاکید داشتند.tablighatbazargani.ir – مريم غضنفري
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد