بدون دسته بندی

نمایشگاهی با جاذبه های بهداشتی و آرایشی

تبلیغات بازرگانی: بیست و پنچمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی و سلولزی با حضور پررنگ شرکتهای داخلی و خارجی در ۱۱ سالن و رقابت بین بیش از ۲۰۰ شرکت درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.هر سال تعداد زیادی نمایشگاه با حضور کسب و کارهای گوناگون درنقاط مختلف کشور برپا می شود که به گفته ی مسولان و شرکت کنندگان فرصتی بسیارمناسب برای رویارویی صاحبان حرف و کسب و کارها با مشتریان واسطه هایی است که حلقه های اتصال تولید تا بازار فروش محسوب می شوند.شرکت در هر نمایشگاه تجربه ای متفاوت دارد، گاهی میان انبوه فرش ها و تابلو فرش های نفیس و گاهی غرق در غرفه های مملو از شیرینی و شکلات های رنگی و برخی هم سخت و خشن مثل نمایشکاه ابزار و تجهیزات ساختمانی و تجهیزات چاپ و بسته بندی… اما اینبار حضور بین عاملان پاکی و زیبایی تجربه ای متفاوت و حرف هایی زیاد برای گفتن داشت که آنچه در ذیل میخوانید حاصل این تجربه است.شرکت کننده ها اغلب کارشناس یا واسطه های بودند برای ثبت سفارش که به شکل موشکافانه اجناس داخل غرفه ها را را بازدید کرده و به دنبال مسول و یا کارشناس مخصوص عقد قرارداد بودند ولی مردم عادی کمتر آمده بودند. اما اطلاع رسانی خوب و به موقع انجام شده بود.در فضای اغلب سالن ها شرکت های خارجی زیاد به چشم می خوردند به خصوص شرکت های چینی که کارشناسان چشم بادمی و خندانشان حسابی سرشان شلوغ بود و اسباب و وسایل کاشت ناخن و ماسک های زیبایی دلیل عمده حضورشان بود.گروه مواد بهداشتی و پاک کننده ها در کنار گروه لوازم آرایشی چندان به چشم نمی آمد برندهای کوچک و بزرگ لوازم آرایشی در سالن ها مساحت بیشتری را به خود اختصاص داده بودند و مسولان این غرفه ها از رضایت نسبی و تا حد بالایی در رونق کسب و کار خود خبر می دادند، نکته ای که شاید در کمتر نمایشگاهی با آن برخورد کنیم.مسول تبلیغات یک شرکت وارد کننده ی مواد اولیه آرایشی که مواد اولیه را از کشورهای ایتالیا و فرانسه وارد می کند، بازار این مواد را در ایران با توجه به وجود قشر جوان بسیار خوب و پر رونق می داند و ازاحداث و راه اندازی کارخانه هایی برای پرکردن و بسته بندی و چاپ مواد آرایشی و بهداشتی دراین حوزه خبر داد. او از حمایت اسپانسرهای بانکی در این بخش نیز سخن به میان آورد به عنوان نمونه برخی بانک های خصوصی به عنوان حامیان مالی برندهای خاص لوازم آرایشی در نمایشگاه با آنها قرارداد بستند.در واقع حضور درنمایشگاه برای چنین برندهایی جنبه ی شناخته شدن صرف نداشته و به گفته ی خودشان سال مالی لوازم آریشی بعد از نوروز از اردیبهشت ماه استارت می خورد که نمایشگاه بهترین فرصت برای تعیین سرنوشت مالی و تجاری برندها و شرکت های فعال دراین حوزه برای یکسال محسوب می شود. مدیرعامل یکی از شرکت هایی که در زمینه ی واردات مواد اولیه ارایشی و لنزهای طبی و رنگی فعالیت می کند نیز جوان ایران را بازارخوبی برای چنین موادی عنوان میکند واینکه نمایشگاه فرصتی برای حضور حلقه های مهم تولید تا پخش و فروش به شمارمی آید که بازدیدکنندگان آن شامل گروه های صاحبان برند، پخش کننده ها، و مغازه دارهایی است که در نمایشگاه حضور یافتند.اما در حوزه ی پاک کننده ها و شوینده ها نیز با حضور برندهای مطرح و بیش از آن شرکت های اروپایی که بازار ایران را شناسایی کرده بوده و برای معرفی محصول خود در کنار رقبای ترک حضور یافته اند بودیم. غرفه کوچک یک شرک لهستانی نظرم را جلب کرد اما سرشان شلوغ بود مراجعه کنندگانشان مسولان بازرگانی هایپر استار و مرزنشین هایی بودند که از سردشت و بانه آمده بودند تا بتوانند محصولات شوینده اروپایی را وارد شلف های فروشگاه های زنجیره ای و مغازه های مرزی خود کنند.صاحب این غرفه که از کشور لهستان آمده بود گفت که از همکارانش در مورد مزیت های بازار خوب ایران در حوزه ی مواد بهداشتی و شوینده شنیده است او برای نخستین بار به ایران سفر کرده بود اما سفر تجاری پرباری داشت از استقبال شرکت های ایرانی برای ثبت سفارش و واردات راضی به نظرمی آمد.مسول بازرگانی فروشگاه هایپر استار، نوسان قیمت ارز را به عنوان عاملی درجهت افت کیفیت مواد وارداتی عنوان کرده و افزود: برخی فروشگاه ها نظیر هایپر استار در کنار کالای داخلی باید کالا و اجناس خارجی نیز داشته باشند چرا که طیف مشتریان گسترده هستند و در این شرایط به دلیل حفظ نورم، قیمت های ارائه شده در چنین مجموعه هایی و همچنین در نظرگرفتن قدرت خرید مصرف کننده، مجبور به جایگزینی کالاهایی که قیمت مناسب تر دارند به جای کالای با کیفیت هستیم و به این شکل نظم بازار حفظ شود. مرز نشینانی که در کار تجارت و واردات مواد شوینده در مرزهای غربی هستند بخش عمده ی مراجعه کنندگان غرفه های مخصوص مواد پاک کننده و بهداشتی را تشکیل می دادند که از راه دورآمده بودند.محیط سالن ها با غرفه آرایی و استفاده از طرح و رنگ هایی که نهایت تلاش طراحان برای زیبا تر به نظر آمدن آن به کار گرفته شده بود ویژگی بارز این نمایشگاه بود و البته اطلاع رسانی به موقع و مناسبی که صورت گرفته بود.اما اغلب شرکتهای حاضر مهمترین رسانه و ابزار تبلیغاتی خود را شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می دانستند که در طیف وسیع البته بسیار ارزانتر امکان تبلیغ و اطلاع رسانی را برای آنها بیش ازگذشته فراهم می کند و همچنین یه خاطر شرایط دریافت بازخوردهایی از سوی مخاطبان، تاثیرگذاری و نفوذ بیشتری دارد. tablighatbazargani.ir – مريم غضنفري

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا