تبلیغات بازرگانی: ما از صبح که بیدار میشویم، بدون اینکه حتی خودمان متوجه بشویم وارد یک ماراتن تصمیم گیری میشویم.به نظر میرسد که منطق بر بیشتر تصمیم هایی که میگیریم، حاکم است و ما موجودات منطقی هستیم.اما بسیاری از اوقات اینگونه نیست، سقلمه یا ناج همان چیزی است که در فرآیند تصمیم گیری و رفتارهای ما تاثیر میگذارد.در این سری قسمتهای جدید پادکست، درباره نظریه ناج از دیدگاه روانشناسی و کاربرد آن در مارکیتنگ و فضای دیجیتال صحبت میکنیم.ناج یا سقلمه شامل هر چیز کوچکی میشود که بر روی رفتار و فرآیند تصمیمگیری ما تاثیر میگذارد.ناج به انسانها کمک میکند تا تصمیمات بهتری بگیرند بدون اینکه آنها را در محدود کند و آزادی آنها را در انتخاب بگیرد.ریشه ی نظریه ناج در اقتصاد رفتاری و روانشناسی است و یکی از افرادی که بسیار بر روی این نظریه کار کرده است "ریچار تیلر" پدر اقتصاد رفتاری است.دیدگاه اصلی در پس زمینه این نظریه این است که آدم ها در تصمیم گیری و انتخابهایشان آزاد هستند اما شیوه ی ارایه گزینه ها آدمها در روند تصمیم گیری آنها بسیار اثرگذار است و این همان جایی است که ناج یا سقلمه در رفتار و انتخاب های افراد تاثیر میگذارد.در این سری قسمت های پادکست، ابتدا با مفهوم نظریه ناج یا سقلمه آشنا میشویم و متوجه میشویم چگونه در ابعاد مختلف زندگی ما و تصمیم گیری های ما بطور ناخودآگاه تاثیر میگذارد، سپس از دید روانشناسی به بررسی سازوکار ناج و اینکه چگونه میتواند بر روی مغز ما اثر بگذارد و در آخر به بررسی کاربرد ناج در دنیای مارکتینگ و فضای دیجیتال با ارایه مثال و مطالعه موردی میپردازیم.tablighatbazargani.ir- نیلوفر پشم فروش
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد