تبلیغات بازرگانی: کتاب پیش به سوی اقیانوس آبی توسط دبلیو چان کیم و رنه مابورن تالیف و دکتر احمد روستا آن را ترجمه و توسط انتشارات سیته در ۱۲ بخش به چاپ رسید.کتاب پیش به سوی اقیانوس آبی (فراتر از رقابت) بازار جهانی را به دو بخش اقیانوس آبی و قرمز تقسیم کرده است. اقیانوس های قرمز همه ی صنایع و کمپانی های موجود کنونی هستند که بیشتر سازمانها برسر آنها می جنگند و اقیانوس آبی صنایعی را در بر دارد که هنوز خلق نشده است و باسود آوری فزاینده ای رشد می کند.استراتژیست های اقیانوس آبی به جای ایجاد مزایای رقابتی تمرکزشان را عمیقا معطوف این موضوع می کنند که چگونه رقابت را بی اهمیت جلوه دهند. آن ها جریان رقابت موجود را نادیده می گیرند و فرض را بر این نمی گذارند که چون رقبا مشغول کاری هستند پس آن کار درست است، استراتژیست های اقیانوس آبی فرصتهای جدیدی را می بینند درحالی که دیگران فقط درصدد کسب فرصت در اقیانوس های قرمز با روند سود و رشد نزولی هستند.این کتاب می تواند باعث تغییر در نگرش و ایجاد فضاهای جدید شود و تغییری جدی در رفتارهای استراتژیک ایجاد کند.درواقع این کتاب براساس تجربه ی تحقیقاتی ۳۰ ساله به بیان مطالعه سازمانهای بزرگ و کوچک انتفاعی و غیرانتفاعی پرداخته که در بازار شلوغ کنونی که از آن به عنوان اقیانوس های قرمز یاد میکنیم از رقابت فراتر رفته و به سطوح بالاتری ازاعتماد، بازآفرینی و رشد دست یافته اند.tablighatbazargani.ir-مریم غضنفری
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد