تبلیغات بازرگانی: مالزی، با تقریبا ۲۷ میلیون نفر جمعیت، یکی از توسعه یافته ترین کشور ها در جنوب شرقی آسیا است. سطح درآمد حدود ۶۱% از جمعیت این کشور با درآمد سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) بیش از ۶ هزار دلار باعث شد تا آن ها به طبقات متوسط یا بالاتر جامعه صعود کنند.اعمال اصلاحات اقتصادی از طریق اجرای سیاست اقتصادی جدید (NEP) دستاورد های قابل توجهی از قبیل ظهور چندین محصول داخلی موفق در عرصه رقابت بین المللی را در پی داشته است. برند های محلی و داخلی نظیر Air Asia، PETRONAS، MAS و Selangor Power به بازتاب برخی داستان های موفق از رقابت کار آفرینان محلی در بازار های جهانی پرداخته اند.از لحاظ محصولات غذایی، بازار مواد غذایی و نوشیدنی مالزی روز به روز پیچیده تر از قبل و با محصولات محلی و وارداتی تامین می شود. رشد اقتصادی بالا در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی موجب تغییر عمده در الگوی خرید و مصرف مصرف کننده شد. مالزیایی های ساکن مناطق شهری نسبتا با برند های آشنا هستند و اولویتشان خرید در فروشگاه هایی است که به آن ها راحتی و انتخاب های درست محصول را پیشنهاد می دهند. مالزی یک بازار خرده فروشی بزرگ و در حال رشد را دارد که منابع آن به وسیله محصولات محلی، داخلی و وارداتی تامین می شوند. به دلیل بالا رفتن میزان رفاه و سطح تحصیلات عالی، شیوه رفتار با مصرف کنندگان مالزیایی سخت تر از قبل شده است و آن ها تقاضای کالا های با کیفیت تر را دارند.سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها اصولا در مراکز عمده شهری واقع شده اند و تعداد آن ها همچنان در حال افزایش است. از جمله خرده فروش های خارجی با مدیریت محلی می توان به Tesco و Carrefour، Makro، Dairy Farms Intrnational (غول خود این کشور) و Jaya Jusco اشاره کرد. این فروشگاه های خرده فروشی محلی خوب برای عرضه محصولات وارداتی و دسترسی به مصرف کنندگان مدرن با درآمد متوسط و بالا محسوب می شوند. فشار بر روی دوش خرده فروشان محلی برای حفظ قیمت های رقابتی و ارائه تنوع بالایی از محصولات در راستای حفظ رقابت با بازیکنان بین المللی وجود دارد.دولت مالزی برای حل مشکل الزام مصرف کنندگان به خرید محصول محلی و داخلی و در نتیجه تحریک موتور اقتصاد کشور تلاش کرده است. مصرف کننده مالزیایی بایستی نگاه و باور ما به کیفیت برتر کالاهای وارداتی نسبت به نمونه های محلی و داخلی را تغییر دهد. این مملکت یک سری کالاهای محلی دارد که از لحاظ ارزش و کیفیت با کالاهای خارجی برابر هستند. در واقع تعداد قابل توجهی از کالاهایی که خارج از کشور به فروش می رسند، اقلامی نظیر تلویزیون، رادیو، تهویه مطبوع، VCR، پیراهن مردانه، کفش و اتومبیل در مالزی ساخته می شوند. مقامات این کشور باید فرهنگی را رواج دهند که در آن ذهن ها به طور خودکار کالاهای وارداتی را برتر از کالاهای محلی ندانند. یک سری از کالاهایی که تحت نام های برندهای معروف نظیر کریستین دیور، پیر کاردین، Levis و غیره تبلیغ می شوند، در حقیقت محصول یک سازنده اصلی وسایل و تجهیزات (OEM) در مالزی هستند.از روی افزایش آمار فروش در شعب فروشگاه "Mydin" در سرتاسر کشور ظاهرا می توان دریافت که مالزیایی ها اعتماد و ایمان بیشتری به محصولات محلی دارند. تقاضا برای این محصولات، اعم از غذا تا صنایع دستی و منسوجات تولیدی به وسیله کسب و کار های کوچک، از سال ۲۰۰۶ تاکنون همواره رشد کرده است. آمار فروش محصولات تولیدی شرکت های کوچک و متوسط (SME) با رشد بیش از سه برابری در مقایسه با سال ۲۰۰۶ میلادی، در سال ۲۰۰۹ به ۵۵ میلیون و در سال ۲۰۱۱ به ۸۰ میلیون رینگت رسید. این موضوع برای کارآفرینان محلی اهمیت دارد که قبل از ورود به بازار بین المللی یک پایه و اساس قوی را برای کسب و کار خود ایجاد کنند.مترجم: مرضیه فروتنwww.ukessays.comیکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد