تبلیغات بازرگانی: کمتر از یک ماه قبل بیش از ۵۰ شهر در جهان به کمپینی مردمی برای همراهی و همدردی با بیخانمانها پیوستند و یک شب در خیابان خوابیدند.این رویداد در آمریکا در نیویورک و میدان تایمز این شهر برگزار شد. رویداد با اجرای موسیقی و حضور ویل اسمیت همراه بود.بیش از هزار نفر از مردم عادی و مقامات دولتی در این گردهمایی که هدفش حمایت از بیخانمانها بود، شرکت داشتند. حدود ده میلیون دلار جمع شد و این مبلغ به یونیسف یواساِی (UNICEF USA) یکی از همراهان رویداد و برخی خیریهها مانند خیریهی رابین هود (Robin Hood) داده شد.پس از برنامههای سرگرمکنندهای که برای حضار ترتیب داده شده بود، ویل اسمیت به صحنه آمد و موسیقیای را برای مردم اجرا کرد.جاش لیترجان که هماهنگیها و برگزاری این رویداد را به عهده داشت، صاحب یک ساندویچی زنجیرهای اسکاتلندیست و همیشه به دنبال فراهمکردن فرصتهای شغلی، سرپناه و غذا برای بیخانمانهاست. او دربارهی این مراسم گفت: «پس از ۷ سال کار کردن با بیخانمانها، میدانم که مردم نامرئی و فراموششده چه حسی دارند. کار خارقالعادهای که ۶۰.۰۰۰ نفر از مردم با خوابیدنشان در خیابان انجام دادهاند، تاکید بر اهمیت این مسئلهی جهانی و توجه به بیخانمانهاست.»بسیاری از منتقدان این حرکت نمادین باور دارند که کمپینهای مقطعی نمیتواند تاثیری بر زندگی این افراد بگذارد، اما از نظر تبلیغاتی این نکته اهمیت دارد که یک فرد عادی، شخصی که به تغییر فکر میکند، توانسته مردم را کنار هم جمع کند و کمپینی مردمی راه بیندازد.تعداد بیخانمانها در نیویورک بسیار زیاد است و کودکان بخش عمدهای از این تعداد را تشکیل میدهند.نازنین کینژادwww.amny.comwww.nytimes.com
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد