تبلیغات بازرگانی: سیگنال – برند محصولات بهداشت و مراقبت دهان و دندان – کمپین« #کادرلبخند» را با هدف مسئولیت اجتماعی و قدردانی از کادر درمان برگزار میکند. در این کمپین برند بیش از هزار بسته شامل محصولات مختلف خمیردندان سینگال را به تعدادی از کادر محترم درمان اهدا خواهد کرد. آژانس ماگنولیا با همکاری تیم مارکتینگ یونیلیور در بومی سازی و اجرای این کمپین مسئولیت اجتماعی، برند سینگال را همراهی کردهاند. درباره دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کمپین گفتگویی با پریسا دانشفر مدیر ارشد مارکتینگ یونیلیور – گروه محصولات زیبایی و مراقبت فردی، علی نیکومرام مدیر واحد امورمشتریان ماگنولیا و عمید راشدی مدیر واحد خلاقیت داشتهایم که در ادامه میخوانید.سیگنال با چه هدفی کمپین #کادرلبخند هدیه دهیم را راه اندازی کرده است؟پریسا دانشفر: همه ما طی ۱۵ ماه گذشته تبعات همه گیری ویروس کرونا بر زندگی خودمان و اقشار مختلف جامعه را دیده و یا تجربه کردهایم. کادر درمانی در تمام کشورها و البته ایران متحمل بیشترین فشار بودهاند. سیگنال در نقاط مختلف جهان این کمپین را به جهت تقدیر و ایجاد امید و لبخند به اجرا درآورده است و ما میخواستیم ایران هم بخشی از آن باشد. از اولین تاثیرهای ناخوشایند این دوران پرفشار لبخند کمتر ما بود و پنهان شدن همان لبخندهای معدود پشت ماسکهایی که باید میزدیم. برند سیگنال که همواره متمرکز بر بهداشت دهان و دندان بوده و آن را اساس یک لبخند سالم و زیبا زیبا میداند، با این کمپین قصد دارد به همه یادآوری کند که در این دوران سخت چقدر هر لبخند حتی بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده. که هر لبخند میتواند قدرت معجزه گونه در بالا بردن توان تاب آوری ما و البته کادر درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری را داشته باشد. در راستای اهداف این کمپین، بیش از هزار بسته شامل محصولات مختلف خمیر دندان سیگنال به تعدادی از کادر محترم درمان کشور هدیه داده شد.چرا در این کمپین سعی شده که مخاطبان نیز مشارکت داده شوند؟پریسا دانشفر: با مشارکت مخاطبان این کمپین برای گسترش و بالا بردن آگاهی از پیغام آن، لبخندهای آگاهانه بیشتری ساخته میشود. چون هر لبخند در این دوران اهمیت دارد. در ویدیو این کمپین نیز به همین موضوع اشاره شده و صحنه های اشک و لبخند متعددی از افرادی که بیشتر از همه تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند به نمایش گذاشته می شود و بار دیگر زحمات و تلاش های کادر درمان به تصویر کشیده شده است. هر لبخند به مانند یک منبع انرژی است برای امید، انگیزه و مقاومت. به خصوص برای لبخندهایی که بیشتر از همه در این دوران تحت تاثیر قرار گرفتند، لبخند تک تک افراد کادر درمان. هر لبخند، یک دنیا تغییر.درباره زمان اجرای کمپین نیز توضیح بفرمایید؟پریسا دانشفر: روزها و ماههای آغازین همه گیری ویروس کرونا، بسیار از شجاعت و خستگی ناپذیری کادر درمان در رسانههای مختلف حرف میزدیم و از آنها تقدیر و تشکر میکردیم. با گذشت زمان و طولانی شدن همه گیری، با وجود بالاتر رفتن فشار و خستگی ناشی از کار بی وقفه این عزیزان، تعهد آنها کمتر نشد و این پایداری شایسته قدردانی و سپاس است. برند سیگنال قصد دارد با این کمپین نه تنها ارزش هر لبخند در این دوران سخت را یادآوری کند، که رنگ و بوی دوباره و یادآوری به قدردانی از کادر زحمت کش و خستگی ناپذیر درمان را ایجاد کند.برای این کمپین با چه صورت مسئله ای روبرو شدید؟علی نیکومرام: صورت مسئله سیگنال فراتر از یک برنامه ارتباطی بود و برند سیگنال به دنبال اهمیت هر لبخند و قدردانی از کادر درمان در روزهای سخت همه گیری کرونا بود و این پیام را در فضای دیجیتال میبایست به مخاطب منتقل میکردیم. برند سیگنال همواره در انجام مسئولیتهای اجتماعی خود پیش قدم بوده واین بار کادر درمان برای انجام مسئولیتهای اجتماعی برند سیگنال مدنظر بود.برای حل مسئله چه راهکاری ارائه شد؟عمید راشدی: پیرو خواست مدیران این برند و برای انتقال پیام ، استفاده از ویدیوی جهانی ساخته شده برای برند سیگنال را مبنا قرار دادیم تا هم راستا با پیغام جهانی برند، با مخاطبین ایرانی ارتباط برقرار کنیم. این ویدیو که به صورت جهانی هم از طرف برند پخش و وایرال شده، پاسداشتی بود از کادر درمان در دوران پاندمی. صحنههای مستند و دراماتیک از فعالیت کادر درمان در نقاط مختلف جهان. لحظهای که بعضی از مبتلایان به کرونا بهبود مییابند یا تصاویری از لحظههای شورانگیزی که کادر درمان به بیماران و گاهی به تیم خود روحیه میدهند. لبخندهایی از پشت ماسکها و یا اشکهای شوق. در این میان و برای ملموس تر کردن حس تجربه مشابه برای مخاطب ایرانی، به پیشنهاد تیم برند تصاویر مشابه از کادر درمان ایران را به ویدیوی اصلی اضافه کردیم.طبق بریف و برای این فعالیت معیارهای سنجش و اندازه گیزی مشخصی بر اساس تعداد بازدید ویدیو تعریف شده بود. از آنجا که این کمپین به صورت جهانی در کشور های مختلف همراه با تقدیم هدیه از طرف برند صورت گرفته بود، و در ایران نیز می بایست به همین شکل اجرا میشد، ما با بررسی ابعاد مختلف بریف به برند پیشنهاد دادیم که در ازای تعداد مشخصی بازدید و به اشتراکگذاری ویدئوی فاز اول، اهدای بسته محصولات خمیردندان سیگنال به کادر درمان صورت گیرد.درباره مراحل اجرایی توضیح بفرمایید؟عمید راشدی: «لبخند» ایده اصلی و همیشگی برند سیگنال است که با جایگاه سازی درست و مداوم آن را از آن خود کرده است. در اینجا هم دوباره صحبت از «لبخند» است. در ویدئوی اول از لبخندی گفته می شود که بیش از یک سال است از لبهای ما رخت بر بسته. بیش از یکسال است که اگر لبخند هم میزنیم زیر ماسک ها پنهان است. در این مدت کادر درمان با از خود گذشتگی سعی کرد که این لبخند را به لبان بیماران و عزیزانشان برگرداند. برای انتقال پیام به دنبال شعاری تأثیرگذار بودیم. «کادر درمان» ما را به «کادر لبخند» رساند. «کادر درمان، کادر لبخند» با #کادرلبخند، هشتگی که معنای دو پهلو دارد و به کادر لبخندیاب دوربین های عکاسی و دوربین موبایل هم اشاره دارد.در روند اجرای کمپین از تعدادی اینفلوئنسر دعوت کردیم تا به کمپین بپیوندند و ویدئوی کادر درمان را به اشتراک بگذارند. نکته مهم این است که مخاطب برای پیوستن به این کمپین انگیزه گرفتن جایزه یا تنها به اشتراک گذاری صرف یک پیام اجتماعی را نداشته بلکه در حرکتی مشارکت میکرد که میتوانست بر نتیجه آن – که همانا تقدیر و هدیه به کادر زحمت کش و خستگی ناپذیر درمان است – به طور مستقیم اثر گذار باشد. در اینجا انگیزه مخاطب، تجربه حس واقعی مشارکت در قدردانی از کادر درمان کشورمان بود.درباره مدت زمان کمپین برایمان بگویید؟علی نیکومرام: کمپین کادر لبخند از تاریخ ۳تیر به مدت یک ماه برگزار میگردد.کلیدواژه: سیگنال، ماگنولیا، پیام اجتماعی، دیجیتال، بومی سازی، اینفلوئنسر، کمپین، کادر درمان
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد