تبلیغات بازرگانی: دیابت بیماری شایع و غیر واگیری است که بسیاری از افراد، اطلاعات جامعی از آن ندارند. طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، در هر ۱۰ ثانیه ۲ نفر در جهان به این بیماری مبتلا می شوند. در همین راستا داروسازی دکتر عبیدی برآن شد تا در جهت افزایش آگاهی عموم مردم نسبت به باورهای غلط رایج دربارهی بیماری دیابت، کمپینی را در هفتهی جهانی دیابت برگزار کند. در این کمپین قرار براین بود؛ نسبت به ۱۸ باور غلطی که دربارهی بیماری دیابت وجود دارد، به مخاطبان آگاهی داده شود. طراحی و اجرای این کمپین در شبکههای اجتماعی توسط "شرکت ارتباط تصویر اشاره" انجام شده است.درباره این کمپین گفت و گویی با "رزا عبداللهی کارشناس محصول دیابت داروسازی عبیدی" و "تیم خلاقیت و اجرایی کمپین از شرکت ارتباط تصویر اشاره (میعاد دهقانی، کامیار ذوالفقاری و بابک جمشیدی)" صورت گرفته که در ادامه میخوانید:شرکت داروسازی دکتر عبیدی با چه هدفی در صدد برطرف کردن باورهای غلط درباره بیماری دیابت برآمده است؟عبداللهی: باورهای متعددی نسبت به بیماری دیابت در سطح جامعه رایج شده است که خود موجب تشدید این بیماری می شود. شرکت عبیدی با هدف ارتقای سطح سلامت افراد جامعه در تلاش بوده تا با آگاهسازی افراد، به پیشگیری از ابتلای افراد به دیابت و نیز بهبود بیماران دیابتی کمک کند.چرا برای اطلاعرسانی درباره این باورهای غلط از رسانه دیجیتال استفاده شده است؟عبداللهی: به دليل اينكه امروزه استقبال و استفادهي افراد از رسانههاي ديجيتال بسيار زياد است و با فعالیت ارتباطی در این قبیل رسانهها، دسترسی به طیف گستردهای از مخاطبین هدف در کوتاهترین زمان، ممکن میشود.مخاطبان نسبت به اینفوگرافیک های طراحی شده چه بازخوردی داشته اند؟عبداللهی: تاثيري كه اينفوگرافيک بر مخاطب در نگاه اول خواهد داشت شايد حتي مهمتر از محتواي علميِ منتشر شده باشد چرا که مخاطب را ترغيب به توجه و اشتیاق بيشتر به محتوا میكند. طراحيهاي «مرتبط با موضوع» و «خلاقانه»ي شركت اشاره در خصوص كمپين باورهاي غلط بیماری دیابت، قطعا تاثيرگذاري مطالب را دو چندان نموده است. ضمن اين كه اين رضايت بارها و بارها از طريق همكاران، دوستان، دنبالکنندههای صفحهی عبیدی و … ابراز گردید.علاوه بر اینفوگرافیک از چه ابزارهای تبلیغاتی دیگری در کمپین استفاده کردید؟عبداللهی: پرسشنامهي باور هاي غلط بیماری دیابت كه بر اساس چندين باور منتخب از بين تمام باورها انتخاب شد و در قالب مسابقه براي كارمندان شركت اجرایی شد. استفاده از اينفلوئنسرها در فضاي مجازي، CPC، Preroll و … از دیگر ابزارهای مورد استفاده در این کمپین بود.استفاده از اینفلوئنسرها و تبلیغات CPC چه کمکی به نشر بیشتر پیام کمپین کرده اند؟عبداللهی: استفاده از اين دو آيتم باعث آگاهيبخشی به تعداد بيشتري از افراد شده است که خود هدف اصلی کمپین به شمار میرود. چرا که هر چه افراد بیشتری از جامعه، از باورهای غلط در خصوص بیماری دیابت مطلع باشند، شرکت عبیدی در تحقق اهداف و مأموریت خود موفقتر خواهد بود.در این کمپین از چه ابزارهایی برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان استفاده کردید؟تیم خلاقیت و اجرایی کمپین: در این کمپین به منظور برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان و آگاهسازی دقیق تر نسبت به باورهای غلط رایج درباره بیماری دیابت سعی شد از ابزارهایی استفاده شود که مخاطبان در زمان کوتاه اطلاعات جامعی را بدست بیاورند. در همین رابطه؛ اقدام به طراحی اینفوگرافیک، خلق کاراکتر و طراحی ویدیو موشنهای جذاب کردیم. در طراحی اینفوگرافیک و… سعی کردیم، مخاطبان را نسبت به اطلاعات حساس کنیم.تیم خلاقیت و اجرایی کمپین: بیماری دیابت در ایران بسیار شایع است اما مخاطبان نسبت به آن باورهای غلطی دارند. تغییر باور در ذهن مخاطبان فرآیند پیچیدهای ست که باید نسبت به آن اقدام میکردیم. بنابراین سعی کردیم، اطلاعات را داستان گونه و با کمک طرحهای ساده و جذاب به مخاطبان منتقل کنیم. چنین عملکردی به درک و جذب مفاهیم از طرف مخاطبان کمک بسزایی کرد.تیم خلاقیت و اجرایی کمپین: در این راستا برای این ۱۸ باور غلط هفت ویدیو موشن تهیه و در اینستاگرام و تلگرام منتشر گردید. همچنین، اینفوگرافیهایی نیز طراحی شده و علاوه بر شبکههای اجتمای در وب سایت داروسازی دکتر عبیدی نیز بارگذاری شدند.بازخوردهای مخاطبان نسبت به اطلاعات دریافتی ا زکمپین اطلاع رسانی بیماری دیابت قابل توجه است. بیش از ۸۰۰،۰۰۰ بار مشاهده در وبسایتهای معتبر و بیش از ۱۳۰۰۰ هزار بار کلیک به وبسایت عبیدی دیابت از نتایج یک هفته برگزاری این کمپین بوده است.tablighatbazargani.ir-نرگس فرجي
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد