تبلیغات بازرگانی: فروشگاه زنجیره ای رفاه با همکاری یونیسف بسته های مواد غذایی که از طریق مشارکت مشتریان و تامین کننده های کالا تهیه شده به دست اقشار نیازمند کشور می رساند.مسولیت اجتماعی بخشی از فعالیت های برندهای بزرگ و کوچک در همه ی دنیا محسوب می شود که رویکردی متفاوت از تبلیغات تجاری صرف دارد و درجوامع مختلف به اشکال و روش هایی متناسب با فرهنگ و نیاز آن جامعه اجرایی می شود و گاهی حتی جرقه ای برای جلب مشارکت های بزرگی است که مخاطبان متعددی را درسطح اجتماع دربر می گیرد.در ایران نیز برخی مجموعه ها و شرکت های تجاری و حتی سازمان های دولتی در کنار اهداف درون سازمانی نسبت به موضوع مسئولیت اجتماعی بی تفاوت نبوده و گاهی ساختارهای خلاقانه ای از ترکیب تبلیغ و اطلاع رسانی و جلب مشارکت مخاطبان نیز دراین رابطه ارائه کرده اند.کمپین برای مادران که این روزها توسط فروشگاه زنجیره های رفاه با مشارکت یونیسف و همکاریسازمان هلال احمر کشور شکل گرفته است درشرایط خاص اقتصادی حاکم بر جامعه و فشارهایی که اقشار آسیب پذیر را بیشتر تحت تاثیر خود قرار داده در حال اجرا است.صبری، مدیرمارکتینگ فروشگاه های زنجیره ای رفاه در گفتگو با تبلیغات بازرگانی گفت: با توجه به اینکه اغلب کمپین هایی که طی یکسال و نیم گذشته اجرا کردیم رویکردی جایزه محور داشته تصمیم گرفتیم دراین مرحله به موضوع مسئولیت اجتماعی در کمپین مادران شیرده بپردازیم که با همکاری یونیسف و تایید این نهاد بین المللی در آبان ماه اجرایی شد که هدف از آن تامین سبد کالایی مغذی برای خانوارهای بی بضاعت و توزیع آن درمناطق محروم است. علت انتخاب نام مادران نیز برحسب اینکه مادران شیرده علاوه بر تامین غذای نوزادان خود، نسبت به تهیه ی غذا برای سایر کودکانشان اقدام می کنند، بوده است.مدیرمارکتینگ فروشگاه رفاه درادامه گفت: دراین طرح که ازماه ها قبل با سازمان یونیسف مورد بررسی قرار گرفته بود مشتریان فروشکاه هنگام خرید با پیشنهاد تهیه ی کاغذهای مخصوص کمک به مبالغ یک هزار، دو هزار و پنج هزار تومانی می کنند که وجه مورد نظر مستقیما در حسابی که برای این منظور افتتاح شده واریز می شود و بر اساس این طرح هر مبلغی که جمع آوری شود فروشگاه نیز معادل آنرا در این حساب واریز کرده و سبد کالای مورد نظر که شامل اقلامی ازقبیل: شیر، روغن، عدس، ماکارنی، بیکسویت مادر، نودل و سوپ های آماده و… می باشد با همکاری انجمن داوطلبان هلال احمر به دست خانواده های نیازمند می رسد و لازم به ذکر است از این طرح فروشگاه هیچگونه سودی کسب نمی کند.وی افزود: طی تفاهم نامه ای که حدود ۴ ماه قبل با یونیسف امضا شد "کمپین برای مادران" که جامعه هدف آن مادران کم بضاعت است که البته تعدادشان هم کم نیست، طراحی و مراحل اولیه اجرای آن مورد تصویب قرار گرفت و کار اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی و برخی از بیلبوردهایمان که بعد از اکران کمپین فیلم "لس آنجلس- تهران" بوده است و همچنین در فضای داخل فروشگاه انجام شده و استقبال مخاطبان ما راشگفت زده کرد، چرا که حتی کسانی که خودشان مبالغ بسیار ناچیزی خرید داشتند، اقدام به تهیه ی بن کاغذهای با مبالغ مختلف کردند و بسته های مواد غذایی با مشارکت ۹ برند برتر جهت تامین کالاها، در روستاها و مناطق محروم اطراف تهران توزیع شد.او در مورد دلیل انتخاب این طرح در کمپین مسولیت اجتماعی رفاه گفت: راحت ترین کار این بود که مبلغی را جهت کمک در نظر می گرفتیم اما با اینطرح که البته تاکید شده "فقط برای هموطنان داخل کشور بوده و همکاری و نظارت یونیسف دلیلی بر اثبات این ادعا است"، نوعی روحیه ی مشارکت و همکاری مردم مورد تشویق قرار گرفته و این همکاری و مشارکت همانطور که اشاره شد آن هم در فضای اقتصادی حاکم بر جامعه، شگفتی ساز بوده و با توجه به حجم استقبال مشتریان فروشگاه احتمالا کار توزیع تا بهمن ماه ادامه یابد.وی در دامه افزود: این جشنواره تا آخر آبان ماه اجرا می شود و طی ۱۱ روز نخست ۱۹۰ میلیون تومان از طریق مشارکت های مشتریان جمع آوری شده بود که بر اساس تعهد فروشگاه نیز همان مبلغ را اضافه کرده و پس از تهیه ی سبد کالاها با همکاری هلال احمر توزیع شده است.tablighatbazargani.ir – مريم غضنفري
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد