تبلیغات بازرگانی: کمپین دیجیتال یازدهمین دوره شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با رویکرد حمایت ویژه از استارتاپهای بخش سلامت دیجیتال برگزار شد. در این باره گفتگویی با فرهاد هجرت، مدیر ارشد واحد بازاریابی سامسونگ الکترونیکس ایران و علی سراج مدیر خلاقیت و هنری آژانس تبلیغاتی لیمون داشتهایم که در ادامه میخوانید.درباره یازدهمین دوره شتابدهی مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر توضیح بفرمایید؟فرهاد هجرت:مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر (Samsung AUT Tech) شتابدهنده تخصصی است که در حوزههای سلامت، آموزش، انرژی و محیط زیست، استارتاپ جذب میکند. جذب استارتاپها در بخشهای مختلف هر سال انجام میشود. به واسطه شیوع ویروس کرونا یازدهمین دوره شتابدهی به موضوع سلامت دیجیتال اختصاص پیدا کرد. با اجرای این دوره قصد داشتیم برای حمایت از پزشکان و پرستاران و در مجموع برای کادر درمانی کشور، راهکارهای دیجیتال از طریق پلتفرم دیجیتال ارائه کنیم. با اجرای این دوره شتابدهی در تلاش هستیم استارتاپهایی که برای دوران کرونا راهکار سازندهای برای رسیدگی به بیماریهای مختلف، نگهداری بیماران، دیدار بیماران از راه دور و پیگیری فرآیند درمان بیماران دارند را بیابیم. در این دوره از شتابدهی نزدیک ۱۸۰ پیشنهاد دریافت شد که از بین آنها ۴ پیشنهاد پذیرفته و وارد مرکز فناوری شدند.یازدهمین دوره شتابدهی چه تفاوتی با دورههای قبل داشت؟فرهاد هجرت:مرکز در سالهای قبل به دلیل اینکه محدودیتی در موضوع مشخص نمیکرد نزدیک به ۶۰۰ تا۷۰۰ اپلیکیشن دریافت میکرد اما از آنجایی که دوره یازدهم بطور اختصاصی برروی موضوع سلامت دیجیتال متمرکز شد، تعداد اپلیکشینهای دریافتی کاهش پیدا کرد. البته نتیجه کار با توجه به شرایط حال حاضر برای ما بسیار رضایت بخش بود. به هرحال تیمهی برای ایده پردازی و تهیه پروپزال نیاز دارند در یک مکان کنار هم جمع شوند. موضوعی که انجام آن به شرایط امکان پذیر نبود. امیدواریم با توجه به نتایج بدست آمده از این دوره بتوانیم کمکی به شرایط سخت کادر درمان و بیماران کشورمان کنیم.لیمون برای اجرای این کمپین چه راهکاری ارائه کرد؟علی سراج:لیمون جهت آغاز این کمپین دیجیتال، مطالعه دقیقی بر روی شتابدهنده هایی مانند مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر، که از مراکز Free Accelerator Equity هستند، و از استارتاپهای فعال در حوزه سلامت دیجیتال حمایت میکنند، انجام داد. پس این مرحله، طراحی و تولید کی ویژوال این دوره، موشنهایی جهت معرفی پیلارها و یا چهار محور دوره یازدهم، آرت وورکهای استاتیک، ایمیل مارکتینگ جهت اطلاع رسانی به طیف گستردهای از علاقه مندان به استارتاپها، مصاحبه با KOL یا رهبران کلیدی در حوزه سلامت دیجیتال در پلتفرمهای اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و لینکدین مرکز پرداخت تا به جذب استارتاپهایی در حوزه سلامت آغاز و اجرا شد. همچنین با ارائه دو پروموشن دیجیتال در پلتفرمهای اینستاگرام و تلگرام، اطلاع رسانی به طیف وسیعی از جامعه دانشجویی و جوان علاقهمند در این حوزه انجام شد.در این دوره بیش از ۱۸۰ اپلیکیشن دریافت شد و ده تیم برتر در روز داوری به مرکز دعوت شدند که در نهایت چهار تیم برگزیده معرفی شدند. همچنین تیمهای منتخب در روز ۳۰ آذر ماه و مصادف با شب یلدا که فضای این مرکز توسط لیمون برندینگ شده بود اولین روز کاری خود را آغاز کردند.لازم به ذکر است: مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر که سال ۹۶ و با همکاری دو جانبه شرکت سامسونگ الکترونیکس و معاونت پژوهشی دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد، در سالهای گذشته و طی ۱۰ دوره بیش از ۶۰ استارتاپ را در مراحل سهگانه اعتبارسنجی ایده، توسعه محصول و جذب سرمایه، پشتیبانی و حمایت کرده است. تیمهای جذب شده در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از خدماتی همچون فضای کاری اشتراکی، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش، معرفی به سرمایهگذاران معتبر و… برخوردار میشوند. تمامی مراحل حمایت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از ایدهها و تیمهای انتخابی رایگان بوده و در نهایت نیز این شرکت سهمی در مالکیت استارتاپهای مورد حمایت خود نخواهد داشت.
tablighatbazargani.ir- نرگس فرجی