خبر

دل‌جویی ایلان ماسک از اهالی تبلیغات

ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر تسلا و مالک شبکه‌ی اجتماعی X در مصاحبه‌ای جنجالی در حاشیه‌ی جشنواره‌ی شیرهای کن ۲۰۲۴ تلاش کرد کدورت‌های گذشته را از دل فعالان حوزه‌‌ی تبلیغات پاک کند و از در آشتی با آنها وارد شود.

سال گذشته این کارآفرین در مصاحبه‌ای جنجالی با خبرنگار نیویورک تایمز خطاب به اهالی تبلیغات گفته بود: «بروید به جهنم!» اما در جشنواره‌ی تبلیغاتی کن از لحن ملایم‌تری استفاده کرد و گفت در مصاحبه‌ی قبلی منظورش همه‌ی آگهی‌دهندگان و کل صنعت تبلیغات نبوده است. او در این مصاحبه از باب یا همان باب آیگر مدیرعامل دیزنی اسم برده بود. دیزنی بعد از حمایت ماسک از یک پست یهودی‌ستیزانه، کل تبلیغاتش را در شبکه‌ی اجتماعی X متوقف کرده بود. برندهای دیگری مثل اپل، آی‌بی‌ام و سونی هم به خاطر اظهار نظرهای بحث‌برانگیز ماسک، تبلیغاتشان در پلتفرم X را متوقف کرده بودند.

ماسک گفته است: «بعضی وقت‌ها بعضی از تبلیغاتچی‌ها روی سانسور کردن پافشاری می‌کنند. در نهایت اگر مجبور باشی بین سانسور و پول یا آزادی بیان و از دست دادن پول یکی را انتخاب کنی، دومی را انتخاب می‌کنی. ما ترجیح می‌دهیم طرفدار آزادی بیان باشیم تا این که به خاطر پول تن به سانسور بدهیم و فکر می‌کنم این یک تصمیم اخلاقی درست است.»

ماسک می‌گوید وقتی پای سرمایه‌گذاری رسانه‌ای در میان باشد، به «آزادی انتخاب برندها» باور دارد: «آگهی‌دهنده‌ها حق دارند کنار محتوایی دیده شوند که با برندشان هم‌خوانی دارد. این خیلی هم خوب است. ولی چیزی که خوب نیست، پافشاری کردن روی این است که هر محتوایی که با آن مخالفند، باید از روی پلتفرم حذف شود.»

source

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا