“رترو”رویداد آموزشی مهارت های ارتباطی و داستان سرایی و آمادگی برای مصاحبههای شغلی و استخدامی با موضوع ،”داستان خودت را بنویس” را با حضور اساتید، صاحب نظران و کارشناسان، دانشجویان و علاقمندان حوزه های کسب و کار، تبلیغات، تولید و منابع انسانی را در محل “پارک فناوری فردا “با حمایت شرکتهای مدیانا و فیدیبو برگزار کرد.
مهره مناسب خودت را انتخاب کن
به گزارش خبرنگار سایت تحلیلی خبری “تبلیغات بازرگانی”، در ابتدای این مراسم علیرضا پوریوسف یکی از بنیانگذاران رترو گفت:این محصول بر اساس نیاز افراد جویای کاری ایجاد شد که علیرغم شرکت در دورههای آموزشی، در مصاحبه با شرکتها ناموفق بودند، به همین دلیل ما به سراغ تولید محتوا در این زمینه ها رفتیم و حالا رترو حدود یک سال است که در زمینه مصاحبه و استخدام به مدیران محصول و دیزاینرها کمک می کند و برنامه دارد سایر موقعیتهای حوزه تکنولوژی را نیز پوشش می دهد.
او ادامه داد: بخشی از فعالیت ما آموزش کارجوها بوده تا مهارت های استاندارد را یاد بگیرند و بخشی دیگر از فعالیت رترو نیز معرفی نیروهای آموزش دیده و تایید شده به سازمانهایی ست که به دنبال نیروی کار متخصص هستند و می خواهند فرآیند جذب و استخدام را کوتاه کنند. وی اضافه کرد: اولین دوره آمادگی مصاحبه رترو با ۱۰۰ دانشجو برگزار شد و رترو آماده برگزاری دومین دوره خود است. علیرضا پوریوسف گفت: در این دورهُ دانشجویان محتوای ویدیویی مناسب برای آمادگی مصاحبه را می بینند و در کنار آن میتوانند از حضور افراد باتجربه به عنوان منتور استفاده کنند و در نهایت توسط رترو به سازمان ها ریفر و معرفی شوند.
او افزود: رترو تاکنون حدود۱۰ وبینار تخصصی در حوزه های مصاحبه برگزار کرده و بیش از ۵۰ مصاحبه آزمایشی با افراد جویای کار داشته که بخشی از این مصاحبه ها در کانال رترو منتشر شده و همینطور بیش از ۲۰۰ مورد مصاحبه از مدیران محصول از طریق رترو ارزیابی و بررسی شده است. بنیانگذار رترو خاطر نشان کرد: در این رویداد که باموضوع «داستان و روایتگری در توسعه فردی، دنیای طراحی و توسعه محصول»برگزار شد، قصد داریم تا افراد را با این مفهوم بیشتر آشنا کنیم و از ابعاد مختلفی به بررسی موضوع روایتگری در توسعه فردی و همینطور در فضای کار حرفه ای بپردازیم. وی افزود: امروزه یکی از مشکلات دغدغه های بویژه جوانان برای اشتغال و شروع به فعالیت عدم آشنایی و تسلط برای شرکت در مصاحبه های شغلی و استخدامی است واز طرفی سازمان ها وشرکت ها نیز برای جذب نیروی مناسب که بتواند انتظارات آنان را جوابگو باشد با مشکل مواجه هستند، در این راستا رترو با هدف رفع این مشکلات و کمک به دو طرف ماجرا اقدام به برگزاری این رویداد کرده است. وی افزود:در واقع هدف اصلی آشنا ساختن مخاطبان هدف با مهارت های ارتباطی درحوزه مصاحبه های شغلی واستخدامی وکمک به صاحبان کسب وکار برای انجام مصاحبه های موفق برای به کارگیری نیروی انسانی منطبق با نیازهای آنان می باشد.
با ایده های نو،خلق ارزش کنیم
در این همایش سعید دولتی مدیر دپارتمان در حصین و مشاور مدیریت محصول با اشاره به اهمیت و ضرورت آشنایی با مهارت های مصاحبه های استخدامی و شغلی گفت: یک مصاحبه استخدامی باید به شکلی باشد که هم مصاحبه شونده و هم مصاحبه کننده حق انتخاب داشته باشند و متقاضیان کار، نسبت به شرایطی که به آنها ارائه میشود دست به انتخاب شغل یا محل کار خود زده و صرفاً به خاطر داشتن درآمد و شاغل بودن در جایی دور از آنچه با اهداف شان سازگار است مشغول نباشند . او در ادامه گفت: به عنوان یکفردی که شغل معلمی داشتم معتقدم میتوان با ایده های نو نظیر” رترو “خلق ارزش داشت و از آن در حل مسائل ارتباطیکسب و کارها استفاده کرد وجود برخی خطاهای شناختیدر این مسیر نباید باعث انحراف از مسیر کلی شود.
داستان سرایی با مهارت های ارتباطی
در ادامه این رویداد زهره سادات هاشمی مدرس ارتباطات و توسعه فردی و مجری رادیو و تلویزیون، در رابطه با نقش و اهمیت مهارت های ارتباطی در قصه گویی و داستان سرایی برای ارائه یک محصول یا برند گفت:موضوع را با این پرسش میتوان آغاز کرد که چگونه و از طریق چه مسیرهایی می توانیم خلق داستان اثر گذار داشته باشیم. وی افزود: برای ساخت تیزرها و ارتباط با جامعه هدف و مخاطبان نیازمند داستانی هستیم که تاثیر گذاری بلند مدت داشته باشد و فقط با رگبار اطلاعات در مورد محصول یا خدمت نمیتوان مخاطب را درگیر کرد، بلکه زمانی موفق هستیم که احساس مخاطبان را درگیر موضوع کرده باشیم.
بمب خود را بغل کن
سعید سیسختی، مدیر ارشد محصول در پیندو در این مراسم در خصوص تجارب یک مدیر محصول وناموفقیت های یک مدیر محصول صحبت کرد و اینکه یادگیری او در این سالها چه بوده و چگونه سعی کرده با پذیرفتن اشتباهات گذشتهبه قول خودش «بمب خود را بغل کند” مهمترین بخش صحبتهای او آنجایی بود که گفت من یک بمب بزرگ بغل کردم که «خودت رو به هیچ کس اثبات نکن، نه بغل دستیت، نه مدیرت نه دوستت و نه هیچ کس دیگه..» و در ادامه گفت اگر ارزش رو جای اشتباه تعریف کنی، ارزشت بی ارزش میشه.
چگونه نقاط طلایی بسازیم
فرزان بالکانی، مدیر ارشدطراحی و تحقیق تجربه کاربر در علیبابا، درباره چرخه کامل روایت در محصول صحبت کرد و از تجربه ای گفت که توانست بین تیم محصول و کاربران نقاط طلایی بسازد و منجر به تغییرات مثبت عمده ای شود.
یک قصه خوب همیشه برنده است
محمدمهدی عزیزمحمدی، فیلمنامه نویس و مدیر برند در شرکت های خانومی و همراه مکانیک،درخصوص الگوی قصه گویی موثر با مخاطبان صحبت کرد و اینکه چگونه یک قصه خوب می تواند برنده باشد و قهرمان بسازد.
کیک تولد یک سالگی رترو
در پایان این مراسم علیرضا پوریوسف، یکی از کوفاندر های رترو، تیم سه نفره رترو را معرفی کرد و در خصوص آنچه در یک سال گذشته در رترو گذشت صحبت کوتاهی داشت و همینطور با «حسام وهیب» دومین کوفاندر رترو تماس کوتاهی برقرار شد و از فعالیت های محمد حسین ستاریان بعنوان مدیر طراحی و دیزاین رترو قدردانی شد ودر انتهای برنامه مخاطبان این برنامه با کیک تولدیک سالگی رتروپذیرایی شدند.