خودروی الکتریکی لوکسِ جدید جگوار
خودروی الکتریکی لوکسِ جدید جگوار بعد از انتقادهای سنگین به فرآیند ریبرندینگ این خودروساز، در آمریکا رونمایی شد.خودروساز بریتانیایی بعد از پردهبرداری از یک سری تغییرات اساسی در آستانهی تبدیل شدن به یک برند خودروی کاملاً الکتریکی، با حواشی و واکنشهای مثبت و منفی فراوانی مواجه شده بود.
لوگوی جدید به شکل JaGUar
این تغییرات، یک لوگوی جدید که به شکل JaGUar نوشته میشود، یک گربهی جهندهی جدید و شعارهای مارکتینگی جدیدی مثل «شفاف زندگی کن»، «معمولی بودن را کنار بگذار» و «هیچ چیزی را کپی نکن» را شامل میشود.
آینده جگوار
تصاویر این خودروی الکتریکی جدید به اسم Type 00 طی رویدادی در میامی رونمایی شده است. این مدل توسط برند به عنوان مفهومی با فرمهای جسورانه و منبع الهامی برای مدلهای آینده جگوار توصیف شده است. خودروی جدید جگوار با دو رنگ عرضه شده است: صورتیِ میامی و آبیِ لندن.
واکنشها به تغییرات جگوار
واکنشها به محصول جدید جگوار در دو دستهی کاملاً متفاوت جای میگیرد؛ یک دسته آن را یک پیروزی و دستاورد بزرگ میدانند و دستهی دیگر آن را شایستهی برندی با نام و اعتبار جگوار نمیدانند. اندرو انگلیش خبرنگار دیلی تلگراف نوشته: «خودروی مفهومی Type 00 حاصل چهار سال کار جگوار، به راستی خیرهکننده است!»
آیا وقت تغییرات است؟
اما بئاتریکس کیم مدیر مرکز پژوهش خودرو گفته: «این راهش نیست. بازار همین حالا هم از خودروهای بزرگ اشباع شده و خودروی جدید جگوار زیادی بزرگ و زیادی غیرواقعی است.» او همچنین انتقاد کرده که خودروهای الکتریکی نباید فقط برای ثروتمندان ساخته شود: «درست است که جگوار برند لوکسی محسوب میشود، ولی فکر میکنم مسیری که این شرکت در پیش گرفته، در این مقطع زمانی برایش مناسب نیست.»
جوجه اردک زشت
عدهای از کاربران شبکههای اجتماعی پا را از این هم فراتر گذاشتهاند و به خودروی جدید جگوار لقب «جوجه اردک زشت» دادهاند. گری مکگاورن مدیر خلاقیت جگوار در واکنش به این انتقادها گفته: «بعضیها ممکن است الان دوستش داشته باشند، بعضیها بعداً و بعضیها هم ممکن است هیچوقت از این مدل خوششان نیاید. معنای خلاقیتِ بیپروا چیزی جز این نیست.»