تبلیغات بازرگانی: همچنان استارتاپ ها در بازار ایران پیش تازی میکنند. استارتاپ هایی که لرزه بر اندازم کسب وکارهای سنتی کشورمان انداخته اند و آنها را وادار به فکر کردند. اما یکی از بهترین مکان ها برای خلق ایده استارتاپ ها؛ رویداد استارتاپ ویکند دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است. مکانی که این بار پذیرای ایده های بسیاری در حوزه گردشگری بود. ایده های که بعد از غربالگری و بررسی های مختلف به مرحله اجرا و سرمایه گذاری رسیدند. این استارتاپ ویکند از بخش های مختلفی تشکیل شده بود. یکی از بخش ها سخنرانی کسانی بود که با هدف جذب ایده در این رویداد مهم حضور داشتند.دکتر ناصر پاشاپور نیکو مدیرعامل گروه شرکتهای dnaunion یکی از فعالان حوزه مارکتینگ و ارتباطات بازاریابی کشور؛ یکی از سخنران بود. ایشان در این رویداد گفت: برگزاری استارتاپ ویکندها با هدف تشویق فارغ التحصیلان رشتههای مختلف به حوزه کارآفرینی، ایده ی بسیار جالب توجه و خوبی ست و باید از آن حمایت درستی شود. حاضران در این رویداد باید، کارآفرینی را صرف ایجاد اشتغال و درآمدزایی در نظر نگیرند. کارآفرینی به مانند سفری می مانند که در آن تجربیات مختلفی را کسب میشود. گروه ما نیز سعی دارد با سرمایه گذاری بر روی ایده های حوزه کاری خود از این مسافران حمایت کند. همچنین رویداد استارتاپ ویکند دانشکده کارآفرینی را میتوان از دو زاویه مهم بررسی کرد. یک: اشتغال زایی و رفع بیکاری در کشور؛ دو: تحول دیجیتال و ایجاد فرصت برای راه اندازی کسب وکارهای جدید. اما همگی می دانیم که معمولا برای برگزاری استارتاپ ویکندها از الگوهای خارجی بخصوص امریکایی در کشورمان بهره برداری می شود. رویکردی که بهتر است، نسبت به آن تجدید نظر شود. چرا که اکوسیستم کشورهای خارجی با داخل ایران بسیار متفاوت است. در کشورمان باید از الگوهای بومی شده و با قابلیت اجرا بهره برداری کرد. بنابراین ادامه ی روند حرکت رویدادهای استارتاپی اگر براساس الگوهای بومی صورت بگیرد، اتفاق بسیار پسنده ای خواهد بود. اما درباره علت حضور گروه dnaunion به عنوان فعال عرصه ارتباطات بازاریابی باید بگویم: این گروه؛ علاوه بر حمایت از رویداد در تلاش است که افراد را نسبت به ایده پردازی و فعالیت در حوزه مارکتینگ و تبلیغات تشویق کند. هدفمان عملیاتی کردن ایده هایی ست که در حوزه مارکتینگ خلق می شوند. این عملیاتی شدن از طریق سرمایه گذاری و یا حمایت از طرق مختلف خواهد بود. ما این رویداد را نقطه آغازی می دانیم. نقطه ای که از طریق آن به جوانان بگویم که ما هستیم و میتوانند، تمرکز برروی ایده های مارکتینگ و تبلیغات را شروع کنند. در نظر داشته باشید که فعالیت استارتاپ ها در حوزه مارکتینگ در کل دنیا مرسوم است اما کشورمان در این زمینه با چالش روبرو بوده و در حال حاضر هیچ استارتاپی در این باره فعالیت نمیکند. این موضوع از جهتی به عدم علاقه مندی فعالان حوزه مارکتینگ به همکاری با استارتاپ ها باز میگردد. بنابراین صنعت تبلیغات و بازاریابی نیز به مانند هر صنعتی دیر یا زود دست خوش تغییرات اساسی خواهد شد. این تغییرات با نفوذ دیجیتال در صنعت شروع شده و تا ده سال آینده این تغییرات بطور کامل اتفاق خواهد افتاد. ما با حضور در این رویداد و اهدای جوایز به برترین تیمها و سرمایه گذاری برای ایده ای آتی، آمادگی خود را برای اجرای بهتر این تغییرات در آینده اعلام می کنیم. لازم به ذکر است؛ داوران گروه شرکتهای dnaunion جوایزی را به قرار ذیل به ایده های برتر استارتاپ ویکند دانشکده کارآفرینی که از نقطه نظر مارکتینگ و تبلیغات برتر بودند، اهدا کردند: . تیم اول (مای کردیت): تامین هزینه های پیشبرد ایده تا سقف ۵ میلیون تومان. تیم دوم (بوم گشت): تامین هزینه های پیشبرد ایده تا سقف ۳ میلیون تومان. تیم سوم (آی لیدر): تامین هزینه های پیشبرد ایده تا سقف ۱.۵ میلیون تومانtablighatbazargani.ir-نرگس فرجي
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد