خبر

تکنولوژی در برابر تکنولوژی

تبلیغات بازرگانی: تکنولوژی قرار بود کمک حال ما باشد و تا حد زیادی هم این اتفاق افتاده است، اما مثل خیلی چیزهای دیگر آفت‌های خود را هم دارد. قلدری اینترنتی شوخی نیست و همه جای دنیا قربانیان ساکت خود را دارد؛ کسانی که معمولا در این باره حرفی نمی‌زنند و بیش‌تر وقت‌ها هم کودک‌اند.نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ گروه مولن‌لو (MullenLowe) همراه با شزم (Shazam) کمپینی برای اطلاع‌رسانی در مورد قلدری و سوءاستفاده‌ای اینترنتی از بچه‌ها در سنگاپور راه انداختند. برای تشویق کودکان به حرف زدن درباره‌ی این موضوع، این کمپین دیجیتالی محیطی، پسربچه‌ای به نام دنیل را به عنوان نمایندگان تمام بچه‌ها به نمایش گذاشت. صفحه‌های نمایش دیجیتال در مکان‌های مختلف سنگاپور قرار داده شدند و دنیل در آن‌ها با مردم حرف می‌زد؛ با بسامدی که آدم‌ها به خوبی نمی‌توانستند حرف‌هایش را بشنوند. در تصویر از مردم خواسته می‌شد اپلیکیشن شزم را باز کنند تا بتوانند داستان‌های واقعی بچه‌هایی را که با قلدری و سوءاستفاده‌ي اینترنتی روبه‌رو‌شده‌اند، بشنوند. بعد از این که شزم صدای دنیل را تشخیص می‌داد، کاربران به وب‌سایت کمپین راهنمایی می‌شدند و در آن‌جا به ماجراهای واقعی گوش می‌کردند.همچنین انجمن کودکان سنگاپور توصیه‌ها و سناریوهای مختلفی را در مورد قلدری در فضای مجازی برای والدین و معلمان به اشتراک گذاشته بود. قلدری اینترنتی برخلاف آزار و اذیت فیزیکی، به سادگی قابل تشخیص نیست و در این کمپین سعی شده بود تکنولوژی مقابل تکنولوژی قد علم کند و به این وسیله از آثارش کاسته شود.

مترجم: نازنين کي نژادwww.digitalagencynetwork.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا